A szeptember végi, október eleji Korzikai rali VB futamon, a tízezer kanyar ralin, az idei WRC sorozat 10. fordulóján debütál versenykörülmények között a Hyundai Motorsport privát ügyfeleknek fejlesztett raliautója a Hyundai i20 R5. Egyben ez lesz a Hyundai i20 R5 raliautó első WRC2 kategóriás megmérettetése is.
Méghozzá nem is akármilyen versenyzői felállással! Rajthoz áll a csapat állandó tesztpárosa Kevin Abbring / Seb Marshall páros és az FIA Endurance sorozat illetve az FIA Formula-E sorozatának résztevője Stephane Sarrazin navigátorával Jacques-Julien Renucci-val valamint a 23 éves olasz Fabio Andolfi akinek majd Manuel Fenoli diktálja az itinert.
Kevin Abbringékat nem kell bemutatni senkinek aki ismeri a ralisportot, ők a Hyundai Motorsport gyári tesztversenyzői. Oroszlánrészt kaptak az R5 kategóriás versenyautó kifejlesztésében, a hét hónapos fejlesztési időszakban közel 5.000km-t tettek meg az autóval. Ez alatt a hét hónap alatt mindenki a csapatból akik részt vettek az i20 R5 fejlesztésében arra törekedtek, hogy az autó abszolút versenyképes lehessen a privát ügyfelek körében nagy népszerűségnek örvendő kategóriában.
Stephane Sarrazin neve sem ismeretlen az autósport rajongók között. Ő amellett, hogy rengeteg pálya verseny sorozat állandó résztvevője nem ügyetlen a raliban sem, Sarrazin egykoron még a Subaru versenyzője is volt. Most pedig ők az első privát versenyzők egyike, akik rajthoz állhatnak egy vadiúj Hyundai i20 R5 raliautóval. Sarrazinnak a Korzika rali lesz idén az első WRC futama.
A harmadik autóban a fiatal olasz Fabio Andolfi próbál majd sikerrel járni. Nekik ez lesz az első versenyük egy R5-ös raliautóban és ők szintén a Hyundai Motorsport privát ügyfelei lesznek. Nekik a HMI azaz a Hyundai Motorsport Italia adja az autót és a technikai hátteret.
Szöveg: Tommy
Fotók: Hyundai Motorsport
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.