A múlt hétvégi Festival of Speeden, Godwoodban mutatta be a Mercedes az AMG GT szériájának legújabb R verzióját. A Mercedes szerint ennek az autójuknak az elkészítését ihlette leginkább a motorsport.
Újdonság az autó elején a 15 függőleges krómcsíkból álló Panamericana hűtőrács valamint az autó hátulján az új diffúzór betét és az új szárny. Szélesebb lett a karosszéria és módosítottak a kerék felfüggesztéseken is. A Mercedes AMG GT R egy új színt is kapott, név szerint a Green Hell-t azaz a Zöld Pokol fantázianevűt tisztelegve ezzel a Nürburgringi pályának ahol az autó fejlesztéseinek nagy részét végezték.
A változások nagy része a Mercedes AMG GT3 versenyautóból érkezett, de a motorháztető alatt nem a versenyautóban használt 6,3 literes szívó, hanem a 4,0 literes V8-as twinturbó motor dolgozik. Itt most 585 lóerőt teljesít, ami 75-tel több, mint az AMG GT S-ben szolgáló darab. Ezzel a teljesítménnyel kb. 3,6 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége pedig nagyjából 317km/óra.
A Mercedesnél elmondták, hogy ezelőtt soha nem készült még ehhez fogható autó, amiben ennyi dolgot ültettek át a motorsportból. Az új AMG GT R nagyszerűen ötvözi a verseny AMG GT3 tulajdonságait az utcai AMG GT mindennapi praktikusságaival.
Az új Mercedes AMG GT R az alább felsoroltakban különbözik az eddig megismert egyéb AMG GT verzióktól,
- szélesebb első és hátsó szárnyak a várhatóan fokozott pálya használat miatt
- Venturi elv alapján működő módosított aerodinamikai rendszer az autó alján
- Karbon tető lemez
- kovácsolt könnyűfémből készült 20 colos felnik, pálya használatra szánt Cup gumikkal
- aktív hátsókerék kormányzás
- kilenc fokozatban állítható kipörgésgátló
- állítható coil over lengéscsillapítók kifejezetten az AMG GT R részére fejlesztve
- elektronikusan felügyelt sperrdifi
- folyamatosan változó adaptív lengéscsillapító rendszer
- 585lóerő 6250-es motorfordulatnál és 700 Nm forgatónyomaték 1900-5500 motorfordulat között
- pálya használatkor Verseny üzemmód kapcsoló a váltóműnél
- megváltozott súlyelosztás, az eddigi 47% helyett immár 53% jut a hátsó tengelyre
- alumínium és karbon erősítésű karosszéria
- AMG Speedshift DCT, 7 fokozatú dupla kuplungos váltó
- manuálisan állítható AMG sportülések
- 15kg-mal kevesebb súly mint az AMG GT S esetében
Az új Mercedes AMG GT R verziója 2017-ben kerül a kereskedőkhöz.
Szöveg: Tommy
Fotók: Goodwood Road and Racing
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.