A Mercedes bemutatta az eddigi legdurvább AMG GT-t

mercedes_benz_amg_gt_r_24061601.jpg

A múlt hétvégi Festival of Speeden, Godwoodban mutatta be a Mercedes az AMG GT szériájának legújabb R verzióját. A Mercedes szerint ennek az autójuknak az elkészítését ihlette leginkább a motorsport.

mercedes_benz_amg_gt_r_24061602.jpg

Újdonság az autó elején a 15 függőleges krómcsíkból álló Panamericana hűtőrács valamint az autó hátulján az új diffúzór betét és az új szárny. Szélesebb lett a karosszéria és módosítottak a kerék felfüggesztéseken is. A Mercedes AMG GT R egy új színt is kapott, név szerint a Green Hell-t azaz a Zöld Pokol fantázianevűt tisztelegve ezzel a Nürburgringi pályának ahol az autó fejlesztéseinek nagy részét végezték.

mercedes_benz_amg_gt_r_24061603.jpg

A változások nagy része a Mercedes AMG GT3 versenyautóból érkezett, de a motorháztető alatt nem a versenyautóban használt 6,3 literes szívó, hanem a 4,0 literes V8-as twinturbó motor dolgozik. Itt most 585 lóerőt teljesít, ami 75-tel több, mint az AMG GT S-ben szolgáló darab. Ezzel a teljesítménnyel kb. 3,6 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége pedig nagyjából 317km/óra.  

mercedes_benz_amg_gt_r_24061604.jpg

A Mercedesnél elmondták, hogy ezelőtt soha nem készült még ehhez fogható autó, amiben ennyi dolgot ültettek át a motorsportból. Az új AMG GT R nagyszerűen ötvözi a verseny AMG GT3 tulajdonságait az utcai AMG GT mindennapi praktikusságaival.

mercedes_benz_amg_gt_r_24061605.jpg

Az új Mercedes AMG GT R az alább felsoroltakban különbözik az eddig megismert egyéb AMG GT verzióktól,

  • szélesebb első és hátsó szárnyak a várhatóan fokozott pálya használat miatt
  • Venturi elv alapján működő módosított aerodinamikai rendszer az autó alján
  • Karbon tető lemez
  • kovácsolt könnyűfémből készült 20 colos felnik, pálya használatra szánt Cup gumikkal
  • aktív hátsókerék kormányzás
  • kilenc fokozatban állítható kipörgésgátló
  • állítható coil over lengéscsillapítók kifejezetten az AMG GT R részére fejlesztve
  • elektronikusan felügyelt sperrdifi
  • folyamatosan változó adaptív lengéscsillapító rendszer
  • 585lóerő 6250-es motorfordulatnál és 700 Nm forgatónyomaték 1900-5500 motorfordulat között
  • pálya használatkor Verseny üzemmód kapcsoló a váltóműnél
  • megváltozott súlyelosztás, az eddigi 47% helyett immár 53% jut a hátsó tengelyre
  • alumínium és karbon erősítésű karosszéria
  • AMG Speedshift DCT, 7 fokozatú dupla kuplungos váltó
  • manuálisan állítható AMG sportülések
  • 15kg-mal kevesebb súly mint az AMG GT S esetében

Az új Mercedes AMG GT R verziója 2017-ben kerül a kereskedőkhöz.

mercedes_benz_amg_gt_r_24061606.jpg

mercedes_benz_amg_gt_r_24061607.jpg

mercedes_benz_amg_gt_r_24061608.jpg

mercedes_benz_amg_gt_r_24061609.jpg

mercedes_benz_amg_gt_r_24061610.jpg

mercedes_benz_amg_gt_r_24061611.jpg

mercedes_benz_amg_gt_r_24061612.jpg

mercedes_benz_amg_gt_r_24061613.jpg

mercedes_benz_amg_gt_r_24061614.jpg

mercedes_benz_amg_gt_r_24061615.jpg

mercedes_benz_amg_gt_r_24061616.jpg

mercedes_benz_amg_gt_r_24061617.jpg

mercedes_benz_amg_gt_r_24061618.jpg

mercedes_benz_amg_gt_r_24061629.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: Goodwood Road and Racing

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr398847852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása