Igazi motorsport ünnep keretében rendezték a ralikrossz VB idei második futamát a németországi Hockenheimringen ugyanis ez mellett itt volt a DTM, a Német Túraautó Bajnokság idei első fordulója is. Aki ide ki tudott menni annak biztos tömény motorsport élmény hétvégéje lehetett.
A versenyt a svéd és korábbi DTM bajnok Mattias Ekström nyerte meg Audi S1 EKS RX quattroval, második lett csapattársa a finn Toomas Heikkinen szintén Audival megszerezve ezzel az EKS RX Teamnek az első két helyet. A dobogó harmadik fokára az amerikai Ken Block állahtott fel a Hoonigan Racing Division csapat színeiben, ő egy Ford Focus RS RX Supercarral versenyzett.
A futamgyőztes Ekström egyébként ezen a hétvégén a DTM bajnokságban is indult egy Audi RS5 DTM fedélzetén. Nagyon boldog volt, hogy a mellette masszívan kitartó DTM-es rajongótábora előtt sikerült bizonyítania egy másik szakágban is, ezzel egy álom vált valósággá a számára. Ezzel a győzelmével egyenlő pontszámmal Petter Solberggel de Ekström feljött a bajnokság első helyére. Elismerően nyilatkozott csapattársáról is, akiről megjegyezte, hogy annak ellenére ki a csapatfőnök Heikkinen nem kegyelmezett neki és keményen csatázott Ekström ellen.
A második helyezett Toomas Heikkinen elmondta, hogy egy nagyszerű eredményt ért el a csapat a hétvégén és ennek mindannyian nagyon örülnek. Az autó nagyon gyors és egy kiváló csapat áll mögöttük. A végső összecsapásban a gumik kopásával kellett küzdenie de más problémája nem akadt. Véleménye szerint meg kell tartaniuk a lendületet a hétvégi Belga futamra hiszen mint elmondta a Metteti pálya a kedvencei közé tartozik. Az elmúlt két évben sikerült itt győznie és nagyszerű lenne ha ez az idén is sikerülhetne neki.
A harmadik helyezett Ken Blocknak nem sikerült jól a szombati kvalifikáció és csak azért tudott a vasárnapi döntőben résztvenni mert Timmy Hansent kizárták a Q4-ből így Block rajthoz állhatott a vasárnapi csatában. Block elmondta, hogy óriási eredmény a harmadik helyezés, ő és a csapata is keményen megdolgozott ezért. Tanulják még az új versenyautójukat és próbálják megtalálni az aktuálisan legjobb beállításokat de sokat kell még kísérletezniük ennek érdekében. Ken Block a ralikrossz VB fennállása óta négy futamon állt rajthoz ezekből kétszer dobogóra tudott állni.
Az uralkodó világbajnok Petter Solberg Citroen DS3 Supercarjában elromlott a motor amit kicserélt a norvég csapat így Petter rajthoz állhatott a döntőben és az abszolút értékelés negyedik helyén ért célba.
A verseny ötödik helyére a Brit Liam Doran ért célba a Mini Supercarral ami azért is figyelemreméltó teljesítmény mert az ő autója jóval gyengébb mint a többi 600 lóerő körüli versenyautó. Doran elmondta, hogy hihetetlen volt az egész hétvége, teljes erőbedobással nyomta a gázt három napon keresztül. Az elődöntőben elért győzelem volt az egyik legjobb versenye hosszú idő után. A döntő futam bosszantóan zajlott számára mert eltört valami a Mini RX kormányzásában ami miatt nem tudott úgy haladni ahogy egyébként képes lett volna rá, ezért az ötödik pozíciót egy mega eredményként könyveli el ő és az egész csapat is.
A portugál futamot második helyen záró Robin Larsson a privát Audi S1 Supercarjával egy megforgás utáni "óvatos" vezetéssel a hatodik helyezett lett.
A Volkswagen RX csapat svéd versenyzője Johan Kristoffersson végzett a hetedik helyen a Hockenheimi VB futamon. Kristofferssonnak volt egy bal hátsó defektje is a döntőben így ez is szép teljesítmény tőle, hogy idáig eljutott. Ő jelenleg a bajnokság negyedik helyén tanyázik.
Timmy Hansent a Team Peugeot-Hansen istálló versenyzőjét kizárták mert autója könnyebb volt a megengedettnél.
Az RX Lites Cup nyitó versenyén a Hockenheimen a norvég Thomas Bryntesson nyert, második lett a francia Cyril Raymond és harmadik a norvég Joachim Hvaal.
Következő futam a Belga verseny lesz Mettetben a hétvégén (május 13-15.), ahonnan a tervek szerint helyszíni beszámolóval jelentkezem.
Szöveg: Tommy
Fotók: http://www.fiaworldrallycross.com/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.