Ma hivatalosan is bejelentették, hogy a 2023-as rally Európa (ERC) bajnok, új-zélandi Hayden Paddon idén is részt vesz a kontinens bajnoki küzdelemben és feltett szándéka, hogy megvédje a bajnoki címét. Autója marad az olasz BRC által biztosított Hyundai i20 N Rally2 és sokat látott navigátora, John Kennard is vele tart az idén. És nekünk magyar szurkolóknak az az igazán jó ebben, hogy Paddonék is nálunk, az április 12-14. közötti ERC szezonnyitó, Veszprém központú Rally Hungaryn kezdik a szezonjukat! Ezzel egy rendkívül tapasztalt, a világbajnokságon is több évig aktív ex-WRC autó sofőrt, VB futamgyőztest láthatunk, akinek itt a murvás utakon biztos, hogy elképesztő lesz a tempója.
Az alábbiakban a https://fiaerc.com oldalon megjelent hírt olvashatjátok.
Hayden Paddon elismeri, hogy neki és navigátorának, John Kennard-nak biztos, hogy egy képzeletbeli céltábla lesz a hátukon, amikor 2024-ben megpróbálják megvédeni az FIA rally Európa-bajnoki címüket.
Az új-zélandi versenyzőpáros, akik a 19. közös verseny szezonjukat kezdik, továbbra is az olasz BRC Racing Team csapat Hyundai i20 N Rally2 autójával vágnak neki a szezonnak és a Pirelli gumijait használják majd.
2023-ban kiemelkedő teljesítményt mutattak, amikor az Európa bajnokság helyszínein nulla tapasztalattal álltak oda versenyezni. Ennek ellenére szereztek egy győzelmet, négy második-, és egy harmadik helyet. Ez elegendő volt arra, hogy a Barum rallyn történt kiesésük ellenére a szezonzáró Rally Hungaryn már nem kellett rajthoz állniuk, anélkül is megnyerték az ERC bajnoki címet.
„Azon dolgoztunk, hogy az új-zélandi nyár után visszatérhessünk a rally Európa bajnokságba, és nagyon örülök, hogy a BRC Racing Team, a Hyundai Motorsport, a Hyundai Új-Zéland és a Pirelli támogatásával ez sikerülhet. Visszatérünk Európába, hogy megpróbáljuk megvédeni a bajnoki címünket” – mondta Paddon, aki 2023-ban az első nem európaiként nyerte meg az ERC bajnokságot.
„A második ERC szezonra visszatérve arra számítok, hogy John és én leszünk mindenki célpontja és minden versenyző minket akar majd legyőzni. Idén keményebb küzdelemre számítunk, de John és én megpróbáljuk javítani a teljesítményünket, főleg azokon a versenyeken amelyekről most szerzünk majd először tapasztalatot – ez egy izgalmas év lesz.”
„Számomra az Európa-bajnokság az, amiről a rally szól. Az ERC a legjobb ami a karrierem során történt velem. Az idei nyolc verseny közül négy vadiúj lesz számomra, de a négy másikon tavaly már indultunk, így azokon legalább lesz már némi tapasztalatunk ellentétben a tavalyi évvel, amikor mindenhol első bálozók voltunk. Idén több lesz az aszfaltos rally, de készen állunk erre a kihívásra, mert az elmúlt néhány évben sokat fejlődött az aszfalton nyújtott teljesítményünk. Egymást támogatva igyekszünk ugyanolyan versenyképesnek lenni az aszfalton, mint a murván.”
A 65 éves John Kennard-dal való régóta fennálló partnerségéről Paddon így nyilatkozott: „Félelmetes, hogy John ismét versenyautóba ül. Már 19. éve dolgozunk együtt, olyan ez, mint egy finom bor, amely a korral egyre jobb lesz. Mindketten izgatottak vagyunk, hogy visszatérhetünk az ERC-re és hasznosíthatjuk az elmúlt évben (is) szerzett tapasztalatainkat. Idén újra nekivágunk és jobban fogjuk tudni mire számíthatunk néhány rallytól, a versenyektől és a csapatoktól.”
Paddon elismerte, hogy a BRC Racing Team, a Hyundai Motorsport Customer Racing és a Pirelli is jócskán hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt szezonban ERC bajnok legyen.
„Tavaly a BRC-nél mindenki hihetetlen munkát végzett, miközben John és én először vettünk részt Európa különböző ERC versenyein” – mondta a 36 éves Paddon. „A BRC, a Hyundai Motorsport és a saját Paddon Racing Csoportunk közös erőfeszítései „Az új-zélandi csapat” lehetővé tette a Hyundai i20 N Rally 2 autó fejlesztésének előrehaladását. Büszke vagyok arra, hogy a Pirelli 2010 óta nagy szerepet játszik a karrieremben. Tavaly láttuk, hogy a Pirelli volt a legjobb versenyabroncs az egész bajnokságban, és úgy érezzük, ők az idén is sokat hozzáadnak majd a sikerünkhöz."
Gabriele Rizzo, a BRC Racing Team csapatfőnöke így nyilatkozott: „Ezen a szinten soha nem könnyű összeállítani egy versenyprogramot, ez valóban nagy kihívás volt a tél folyamán. Köszönetet kell mondanunk Haydennek és minden partnerének, szponzorának, különösen a Hyundai Új-Zélandnak. Keményen fogunk dolgozni, hogy elérjük azt az ambiciózus célt, hogy zsinórban másodszorra is megnyerjünk az ERC bajnoki címet. Ebben minden bizonnyal nagy segítség lesz majd, ha olyan nagyszerű technikai partnereink vannak, mint a Hyundai Motorsport Customer Racing és a Pirelli. Kiélezett és erős versenyzőtársakra számítunk, biztosan nem lesz könnyű dolgunk. A legjobb teljesítményünket, szilárd eredményekkel kell teljesítenünk, ugyanazzal a motivációval, amellyel az előző szezont kezdtük.”
A veszprémi székhelyű V-Híd Rally Hungary április 12-14-én nyitja meg a 2024-es ERC-szezont.
Szöveg: Tommy és https://fiaerc.com/
Fotók: https://fiaerc.com/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.