Jön a leggyorsabb utcai Jaguar, az F-Type SVR

do_1_10.jpg

A márciusi Genfi autószalonon mutatja be a Jaguár az eddigi leggyorsabb sorozatban gyártott típusát. Ez a 320km/órás végsebességre képes, négykerék meghajtású F-Type SVR kupé és kabrió kivitelben, 110.000.-angol fontos kezdőárral. A fizetőképes ügyfelek már ez év nyarán beülhetnek az új típusba. 

do_7_9.jpg

A március 1-én nyitó kiállítás előtt a Jaguár nyilvánosságra hozta az autó főbb műszaki adatait és egy képsorozatot. Az autót a már ismert 5 literes, V8-as kompresszoros motor hajtja, jelen esetben 567 lóerős teljesítménnyel. Ez a teljesítmény csak 24 lóerővel több mint az eddigi csúcsgép az F-Type R viszont sikerült az autó önsúlyát csökkenteni az új titán kipufogó rendszerrel ami fele olyan vastag mint a többi típus rozsdamentes acél rendszerei. A súlycsökkentést javítja még az opcionális karbon fék és tető. 

do_8_10.jpg

Az F-Type SVR 3,7 másodperc alatt gyorsul 0-100 Km/órára, szemben az F-Type R 4,1 másodpercével, a kupé végsebessége 320 km/ó, a kabrióé 312 km/ó, míg az F-Type R-nek 298 km/óránál véget ér a száguldás.

do_38.jpg

A nagy különbség a többi F-Type-hoz képest az aerodinamikában van, az SVR 110 km/órás sebességnél automatikusan kiemelkedő karbon hátsó szárnnyal rendelkezik ami Dynamic Mode-ban állandóan nyitva van. Szélesebb az első alsó légterelő, jobb lett a motor hűtése, más lett a padlólemez kialakítása és a hátsó diffúzór.

do_11_5.jpg

A Jaguar F-Type SVR kupé kezdőára 110.000.- font ami 12.850.- fonttal több mint az R verzió - de például a karbon fékért még plussz pénzt kell fizetni - a kabrió verzió 115.485.- fonttól indul.

do_6_9.jpg

do_10_8.jpg

do_2_12.jpg

do_5_10.jpg

do_4_13.jpg

do_12_5.jpg

do_9_10.jpg

do_3_12.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: Jaguar

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr698399490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása