Mai napon 57 éves az olasz Massimo Biasion vagy ahogy a legtöbben ismerik Miki Biasion.
Biasion 1958. január 7-én születet Bassano Del Grappa városában.
Rali világbajnoki pályafutása előtt Miki 1983-ban megnyerte a rali Európa-bajnokságot. A következő évben elszerződött a Lanciához ahol egy Lancia 037-tel indult a rali VB-n. Később mikor a Lancia leszerződtette a tehetséges fiatal finn Henri Toivonent egy időre száműzték Biasiont a csapatból, de Toivonen 1986-os Korzika-ralin történt halálos balesete után visszahívták őt.
A B csoport 1986 végén történt betiltása után ott maradt a Lanciánál és az A csoportos Lancia Delta HF Integraléval 1988-ban és 1989-ben megnyerte a rali világbajnokságot.
Ezt a két évét nem tudta többé megismételni vagy überelni, mindesetre 1992-ben elszerződött a Ford csapathoz az akkori idők legmagasabb rali versenyzői fizetéséért. Miki nem volt megelégedve a Sierra Cosworth-tal és ennek hangot is adott mikor a szezon első versenye után annyit mondott, „ez az autó egy rakás sz@r”. Ennek ellenére voltak az autóval rész sikerei, mert a Portugál ralin második lett, az Akropolisz ralin pedig harmadik helyen ért célba. 1993-ban az új Ford Escort Cosworth-ot vezette, és megnyerte vele az Akropolisz-ralit ami egyben az utolsó VB futam győzelme is lett.
1994-ben a Ford csapat nagyon gyengének bizonyult, nem készült el időben az autó új fejlesztése. Biasion-nak csak a sereghajtó szerepe jutott a többi nagy gyári csapat mögött és a Fordal is megromlott a kapcsolata. Így ez év végén vissza is vonult a rali világbajnoki szerepléstől.
Biasion első VB futama 1980-ban a San Remo rali volt, míg utoljára az 1994-es RAC ralin indult. Pályafutása során 17 VB futamgyőzelmet szerzett, 11-szer volt második és 12-szer állhatott fel a dobogó legalsó fokára. A VB-n összesen 373 gyorsasági szakaszon bizonyult a leggyorsabbnak. Első VB futamgyőzelme az 1986-os Argentin rali volt egy Lancia Delta S4 fedélzetén, míg az utolsó az 1993-as Akropolisz rali a Ford Escort Cosworth-tal.
Miután visszavonult a rali VB-ről Biasion többször is feltűnt a Dakar ralikon a kamionok mezőnyében vagy egy Fiat Panda Cross volánja mögött illetve a tereprali világkupa futamain is indult.
Mostanában az októberben tartandó San Marinói Rallylegendek rendszeres szereplője ahol mindig valamilyen Lanciával áll rajthoz.
Szöveg: Tommy
Fotók, videó: Tommy, internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.