Megkezdődött a WRC szezon tizedik fordulója az Ausztrál rali. A verseny hagyományosan murvás utakon zajlik, tizenhét darab gyorsasági szakasz várt a meglehetősen kurta, mindössze 26 párosból álló mezőnyre 311km távban.
Ebből a pénteki napon négy gyorsaságit kétszer megfutva kellett megtennie a versenyzőpárosoknak125km hosszban. A megszokott mezőnyből hiányzott Robert Kubica és Martin Prokopp. Ők éltek a lehetőséggel és kihagyták ezt az Európától mindenféle szempontból irgalmatlan messze lévő futamot. Hiányoztak még a pályabejáráson balesetet szenvedett Citroenes Mads Ostbergék is mert egészségügyi okokból visszaléptek a versenytől.
A pénteki napot szoros csatában a VW Motorsport versenyzője JML zárta az élen de előnye egyáltalán nem behozhatatlan. A mögötte álló Citroenes Kris Meeke csupán 2 másodperce van lemaradva míg a harmadik helyen a VB cím várományosa Ogier áll mindössze 4.6 másodperc hátrányban. A nap elején három gyors után még a Hyundaios Dani Sordo vezette a versenyt azután a negyediktől a hetedikig a Citroenes Meeke ugrott az élre. Latvala csupán az utolsó gyors után tudott a vezető pozícíóba kerülni. A pályabejáráson balesetet szenvedett Ostbergék helyére Lefebvre-ék ugrottak be de ők nem tudták befejezni a mai napot mert kiütötték a DS3 WRC egyik futóművét. A WRC2-t Nasser Al-Attiyah vezeti magabiztos 50 másodperc előnnyel aki erre a versenyre visszaült a jól bevált Ford Fiesta RRC-be.
A pénteki nap után az alábbiak szerint alakult a verseny állása,
- J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 1:15:29.1
- K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +2.0
- S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +4.6
- A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +12.9
- D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +15.9
- H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +25.5
- T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +37.2
- O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +40.2
- E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +2:21.8
- L. Bertelli / L. Granai (Ford Fiesta RS WRC) +3:37.9
Mondhatnánk, hogy a verseny második szombati napján csak négy gyorsasági várt a mezőnyre de ez a csak gyakorlatilag két gyorsaságit tartalmazott melyeket kétszer kellett teljesítenie a mezőnynek. Igen ám, de a Nambucca-i szakasz majd 51km hosszan tekergett míg a másik egy szolid 8km-es volt. Ha ezt összeadjuk máris kijön 117km napi versenytáv ami azért már nem gyerekjáték!
Lényeg a lényeg, kedvező rajtpozíciójának is köszönhetően az első körben a Hyundai első csapatába nevezett Hayden Paddon győzedelmeskedett míg a második körben a már letakarított pályákon helyreállt a rend és azokat már Sébastien Ogier-ék húzták be. A második körben mutatott teljesítményének köszönhetően ha csak 0.3 másodperccel is de Ogierék átvették a vezetést az összetettben.
A WRC2-ben toronymagasan vezető Nasserék Ford Fiesta RRC-jében elektronikai és hajtás problémák adódtak minek köszönhetően az első körben jócskán veszítettek tetemes előnyükből. Miután megbőrözték a Fiestát Nasserék megnyerték a napi második két gyorsot és ha nem is tetemes de bő 14 másodperces előnnyel várhatták a befejező vasárnap napot.
Két nap száguldozás után a verseny állása az alábbiak szerint nézett ki,
- S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 2:20:51.8
- K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +0.3
- J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +2.6
- A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +9.1
- H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +19.4
- O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +39.1
- T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:03.9
- D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +1:10.2
- E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:15.1
- N. Al-Attiyah / M. Baumel (Ford Fiesta RRC) +8:30.4
Az utolsó napon már csak bő 68km-nyi gyorsasági várt a mezőnyre melyet ötfelé bontva kellett teljesíteniük. A napi összes gyorsaságit megnyerték Ogierék akik azóta már újabb világbajnoki címüket ünneplik. Szorosan mögöttük de azért csak lemaradva JML-ék értek be a második helyre és Kris Meeke-ék állhattak fel a dobogó legalsó fokára.
A WRC2-ben ha nem is toronymagasan de Nasserék megnyerték a kategória küzdelmeit így eggyel közelebb vannak a bajnoki cím megnyeréséhez.
A 2015.évi Ausztrál rali végeredménye az alább felsoroltak alapján alakult,
- S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 2:59:16.4
- J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +12.3
- K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +32.6
- A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +38.5
- H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +55.1
- O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +1:38.0
- T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +2:08.3
- D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +2:15.2
- E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +4:33.7
- N. Al-Attiyah / M. Baumel (Ford Fiesta RRC) +11:46.5
A világbajnokság állása a versenyzők szemszögéből nézve jelenleg így néz ki,
S. Ogier 235 pont / J.M. Latvala 134 / A. Mikkelsen 111 / M. Østberg 90 / T. Neuville 86 / K. Meeke 71 / E. Evans 63 / O. Tanak 62 / H. Paddon 56 / D. Sordo 56 / M. Prokop 33 / K. Al Qassimi 9 / Y. Protasov 8 / J. Hänninen 8 / N. Al-Attyiah 7 / S. Loeb 6 / A. Al-Kuwari 6 / R. Kubica 6 / D. Dominguez 4 / P. Andreucci 4 / E. Lappi 4 / N. Fuchs 2 / G. Saba 2 / J. Kopecky 2 / P. Tidemand 2 / J. Ketomaa 1 / F. Villagra 1 / L. Bertelli 1 / S. Lefebvre 1
A csapatok összetettbéli állása pedig az alábbiak szerint néz ki. Itt még az lehet kérdés, hogy a Citroen vagy a Hyundai lesz-e a második illetve, hogy az M-Sport be tud-e futni harmadiknak. A többi helyen nem nagyon lesz változás.
Volkswagen Motorsport 343 pont / Hyundai Motorsport 177 / Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 164 / M-Sport World Rally Team 148 / Volkswagen Motorsport II 76 / Hyundai Motorsport N 49 / Jipocar Czech National Team 43 / FWRT SRL 9
Szöveg: Tommy
Fotók: Hyundai Motorsport, M-Sport, VW Motorsport, Citroen Racing, internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.