A május végén régi új helyszínén tartott Portugál rali VB futamon vegyes sikereket elért Hyundai Motorsport csapat készen áll, hogy csatasorba álljon a mediterrán Szardínia szigetén.
A Hyundai Shell World Rally Team csapatának két autóját szokás szerint Thierry Neuvillék és Dani Sordoék vezetik, a Hyundai Mobis World Rally Team autóját pedig Haydon Paddonék irányítják.
A Hyundai Motorsport még áprilisban átesett egy átfogó teszten Portugáliában ahol a Szardínia és a Portugál rali VB futamra is próbáltak minél jobban felkészülni. Ez a Szardíniai futam lesz az első ahol a csapat mindhárom autójában benne lesz a kormányról is kapcsolható váltó.
Az olasz rali VB futam sokáig a San Remo ralit jelentette vagy ahogy sokan ismerték a Virágok ralija (Rallye dei Fiori). 1928-ban rendezték meg először a San Remo ralit és 1973-tól 2003-ig számított bele a VB naptárba. Ezután 2004-ben költözött át a verseny Szardínia szigetére.
Míg az utolsó hét évben a San Remo rali már tisztán aszfalt burkolaton zajlott addig a Szardínia rali egy full murvás futam. A gyors de keskeny pályákat sok fa és szikla szegélyezi nem sok javítási esélyt hagyva a hibázó versenyzőpárosoknak. A pályák alapvetően kemény felületűek de azon por és murva van amit a mezőny elején rajtoló párosoknak kell letakarítaniuk. A versenyzőknek kemény és puha keverékű gumiabroncsok fognak rendelkezésre állni, ezekből kell megtalálni a legmegfelelőbbet. Mivel a verseny időpontja június közepén van igen meleg 30 C fok körüli hőmérsékletre lehet számítani. Ennél az értéknél sokkal több lehet a versenyautókban ami igen kemény próbatétel elé állítja a párosokat de az autók motorja, hajtása és váltója is komoly sokkhatás elé néznek.
A versenyzőkre egy maratoni szombati nap vár ahol 200km gyorsaságit kell teljesíteniük, ezen gyorsaságik némelyike megegyezik a tavalyiakkal csak fordított irányban kell őket teljesíteni. Ez a szombati szakasz a leghosszabb a WRC történetében 2012 óta. Szintén a verseny része lesz a gyomorforgató Micky’s Jump ugrató a Monte Lerno-i gyorsaságin és az új Ozieri-Ardara szakasz is.
Szöveg: Tommy
Fotók: Hyundai Motorsport
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.