WTCC 2015, Hungaroringi beszámoló


wtcc_vasarnap_110.JPGVéget ért az idei WTCC futam a Hungaroringen. Roppant jó sikerült versenyhétvége volt mert nyertek a magyar versenyzők, és ez szó szerint értendő mert nem egy győzelem született ráadásul nem egy embertől!

A tények, május 2 - 3. között rendezték a WTCC azaz a túraautó VB hungaroringi futamát. Mivel pénteken volt a Budapesten megrendezett Nagy Futam nevezetű őrület melyen több WTCC érdekelt is részt vett ezért arra a napra nem szerveztek semmi érdekfeszítőt a Hungaroringre. Így nem maradt más dolgom mint a Ringen az akkreditációt átvenni és utána megnézni a Nagy Futamot (beszámoló korábban már közzétéve).

Szombaton az Auto GP futamra sikerült kiérni ami eltekintve a csekély létszámú (9db) mezőnytől végül is egy élvezhető verseny volt. Jók ezek a kb. 600kg-os, 550 lóerős V8-as versenyautók. Hangosak, rotyognak, büdösek tehát versenyautó hangulatuk van. Egy argentin sráckirály nyert, a többiekre nem emlékszem, elnézést kérek.

wtcc_vasarnap_188.JPG

Utánuk az ETCC mezőny edzése következett, nem rosszak azok sem, a WTCC-hez hasonlóan karosszériás autókból áll a mezőny de a WTCC-vel szemben itt több kategóriába sorolva őket (Szívó, turbó, S1600). Volt magyar érdekeltség itt is mert Ficza Ferenc a Zengő Team Seat Leonjával állt rajthoz, a szerb Dusan Borkovic pedig a magyar B3 Racing csapat Seat Leonjával szállt versenybe. Edzésnek lett egy valamilyen végeredménye ami alapján kialakult a rajtsorrend, a részletekre már nem emlékszem, ami lényeges volt, hogy Ficza Ferenc a harmadik vagy negyedik sorból rajtolhatott vasárnap tehát nem rossz helyről.

wtcc_vasarnap_225.JPG

Kora délután aztán eljött az ideje a szombati nap főszámának a túra autó VB időmérő edzésének. Ahogy elkezdődött a Q1 rögtön meg is állt mert a gyári Hondát vezető Tarquini elnézett valamit és használhatatlanra törte Honda Civicjét. Amíg őt és főleg autóját mentették a komplett mezőny visszatért a boxutcába és várta a folytatást. Miután kimehettek lement ez is és a Q2 is. A mi Norbink idáig azaz a tizedik helyig jutott ami első olvasatra nem tűnik nagy eredménynek de aki ismeri a WTCC szabályrendszerét az tudja, hogy ez nem rossz mert a második versenyfutamban az első tíz autó fordított sorrendben rajtol tehát Michelisz az első helyről!

wtcc_vasarnap_85.JPG

Ezek után a vasárnap reggel az ETCC warm-up-jával és a két versenyfutamával kezdődött. Az első versenyfutam kemény csata és némi szerencse árán a magyar Ficza Ferenc győzelmét hozta. Igen jól kezdődött tehát a vasárnapi versenynap! A második futamban Ficza Ferenc ismét nagyon jól szerepelt és kemény küzdelmek után a második helyen tudott végzeni. Itt már minden szurkoló felfokozott idegállapotban várta a WTCC mezőnyét és azon belül is Michelisz Norbert szereplését.

wtcc_vasarnap_144.JPG

De mielőtt a WTCC elrajtolt volna közbeiktatták az Auto GP második versenyét. Különösebb izgalmak (egy-két kicsúszástól eltekintve) nélkül véget ért ez is és mivel összesen kilenc autó van a mezőnyben mindenki pontszerző helyen ért célba. Érdekesség, hogy a mezőnyben versenyzik az egykor túraautó király venezuelai Johnny Cecotto fia ifj. Johnny Cecotto. 

wtcc_szombat_14.JPG

No de ezután már tényleg a WTCC versenyei következtek. Ismerve a nem fakezű ellenfeleket és főleg a Citroenek és pilótáik kvalitásait az első futamban nagy csodát lehetett várni a tizedik helyről rajtoló Norbinktól. Ehhez képest rövid időre feljött a hetedik helyre de aztán a nyolcadik helyre visszacsúszva, spórolva a második futamra, biztonsági autózással fejezte be a bajvívást. Nem baj, ez is jó, rajthelyének és a konkurenciának megfelelő helyen végzett és fontos bajnoki pontokat kapott érte. 

wtcc_vasarnap_89.JPG

Körülbelül negyven perc szünet után következett a WTCC várva várt második futama ahol Michelisz Norbert a szabályok szerint az első helyről rajtolhatott.

Kiváló rajtjának és annak is köszönhetően, hogy a mögötte vitézkedő két Chevys, Coronell és Chilton feltartották a Citroen gőzhengert közel 10 másodperces előnnyel megnyerte a futamot. Az egész hétvégén át tartó dudaszó, vuvuzella koncert és egybehangzó "Norbi" név skandálás itt csúcsosodott ki igazán. A 2012-es győzelemhez hasonló euforikus hangulat uralkodott a boxutcában, mindenki Zengő Zoltán csapatfőnöknek és a csapathoz tartozó embereknek gratulált, a tömeg alig várta, hogy Norbi beérjen a boxba. Jó hangulatú, irgalmatlan hangzavar volt az egész boxutca környékén. A futamgyőztes Michelisz Norbin túl az összes itt lévő csapattag, médiás és mindenki aki itt mozgott a Michelisz fan klub fantasztikus produkcióját örökítette meg valamilyen hang és képrögzítő berendezéssel.

wtcc_vasarnap_52.jpg

 

Szóval jó volt Magyarnak lenni, Magyarországon a Hungaroringen. Irgalmatlan hangulat volt egész hétvégén de főleg vasárnap, mikor Ficza Ferenc győzött és jó szerepelt és főleg miután Michelisz megnyerte a futamot.  

wtcc_vasarnap_34.jpg

A végére egy - két személyes gondolatot azért engedtessék meg nekem.

- A csütörtöki sajtótájékoztatón azt elemezgette Michelisz, hogy az új szabályok miatt a Citroenekben ha jól emlékszem 60kg túlsúly volt és ez ennyi és ennyi másodperc előnyt kell, hogy jelentsen nekik. Hát az időmérő edzésen látottak alapján ez a túlsúly francot sem lassított a Citroeneken, szemmel láthatóan olyan erőfölényben vannak mindenkihez képest, hogy egyedül ők tűnnek gyári csapatnak mindenki más csak hobbista hozzájuk képest.. Nem tudom, hogy a Honda és a Lada mennyire veszi komolyan ezt a szakágat de a Citroenhez képest a laikus szem számára is szörnyű lemaradásban van mindenki. Körülbelül mint a rali VB-n az M-Sport féle Ford alakulat a Citroenhez vagy a VW-hez képest. Egy WRC-ben bennfentes ismerősöm a VW korszak előtti véleménye szerint a rali VB-n a Citroen a GYÁRI csapat a Ford az csak üzleti vállalkozás, itt is ez látszik..

- Másik észrevételem, hogy nekem ugyan nincs különösebb bajom a jelenséggel de miért kell a Zengő Team környékén annyi zord tekintetű egybe nyakú biztonsági őrt tartani? A Honda, a Citroen és a Lada miért tud meglenni nélkülük? Minden kamion kerékre jutott egy securitys emberke, kire vagy mire vigyáztak ennyire, kitől félnek ennyire? Nem néz ki jól, nem is túl bizalomgerjesztő látvány de biztos van erre is valami épeszű magyarázat..

wtcc_szombat_25.JPG

wtcc_szombat_30.JPGwtcc_szombat_31.JPG

wtcc_szombat_32.JPG

wtcc_szombat_58.JPG

wtcc_szombat_62.JPG

wtcc_szombat_64.JPG

wtcc_szombat_66.JPG

wtcc_szombat_69.JPG

wtcc_vasarnap_2.jpg

Szöveg: Tommy

Fotó: Tommy

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr227427794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása