Az október 2-án csütörtöki napon tartott shakedown után október 3-án péntek reggel elkezdődött a 2014-es WRC szezon összességében tizenegyedik futama, a Monte Carlo ralit is számolva pedig az évad harmadik aszfalt burkolatos futama.
18 db gyorsasági szakasz vár a mezőnyre melyek 303,63 km-t tesznek ki.
A versenyre 16db WRC nevezés érkezett, nagy meglepetések nélkül. Egy magyar párosnak drukkolhatunk itt is, a WRC3 kategóriában induló Lukács "Csucsu" Kornél - Mesterházi Márk alkotta legénység a már ismert Citroen DS3 R3T-vel próbál borsot törni a többiek orra alá.
Az első nap végén hét gyorsasági szakasz és 114,75 km után az első tíz (tizenegy) helyezett állása az alábbiak szerint alakult,
- J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 1:01:42.9
- A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +8.2
- K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +23.1
- D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +51.2
- M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:01.9
- M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:02.9
- R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +1:04.7
- B. Bouffier / X. Panseri (Hyundai i20 WRC) +1:45.7
- M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +2:24.1
- E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +2:28.1
- T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +3:07.5
A nagyok közül Ogier hiánya tűnik fel akinek autójában a második gyorsasági szakaszon megállt egy váltószenzor és emiatt nem tudta folytatni a versenyt. Ki kellett hagynia ezt és a harmadik szakaszt is, majd az ezt követő szervízben ki cserélték a szenzort és a váltót is. A kihagyott szakaszok után négy perces időbüntetéssel Ogierék tovább folytathatták a versenyt. A nap végére az abszolút harmincadik helyre tudtak feljönni.
A Fordos Elfyn Evanséknak a generátor ment tönkre autójukban ami miatt a szervízpark előtt 150 méteren keresztül kellett tolniuk az autót amiben rendesen elkészültek mindketten.
A WRC-k közül megy mindenki nem esett ki senki, kisebb - nagyobb problémája akadt több embernek is. Voltak megforgások, defektek. A kisebb kategóriában induló autók közül több is kiesett.
Sajnos az egyetlen magyar páros (Lukács-Mesterházi) baleset miatt már az első gyorsaságin kiesett a versenyből és nem is folytatják tovább a versenyt.
A verseny második, szombati napjának végeredménye hét gyorsasági szakasz és 125,50 km után az alábbiak szerint alakult,
- J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 2:06:40.4
- A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +28.0
- K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +53.7
- D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) + +1:41.7
- R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) + +1:42.6
- M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:54.6
- M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +3:04.6
- E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:16.8
- B. Bouffier / X. Panseri (Hyundai i20 WRC) +3:47.0
- T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +4:03.7
Pénteki műszaki problémája után a VW-s Sebastien Ogier - Julien Ingrassia páros irgalmatlan támadást intézett a mezőny ellen. Nap végére a harmincadik helyről feljöttek a tizennyolcadik helyre, éltetvén magukban a lehetőséget, hogy még pontszerző helyen célba érjenek.
Napközben a nagyok közül a Citroenes Mads Ostbergnek akadtak komolyabb problémái mert autójának hátsó differenciálműjéből elfolyt az olaj és emiatt össze is szedtek egy hét perces időbüntetést.
A harmadik, utolsó napon négy szakasz és 63,38 km után a verseny végeredménye az alábbiak szerint alakult,
- J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 2:38:19.1
- A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +44.8
- K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:05.3
- D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +1:48.7
- M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +2:00.7
- E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:00.8
- M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +3:02.5
- T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +4:08.4
- B. Bouffier / X. Panseri (Hyundai i20 WRC) +4:12.9
- M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +6:07.5
Az utolsó nap egyik nagy híre volt, hogy a lengyel Kubica - Szczepainak párosnak az utolsó gyorsaságin sikerült ismét meghempergetniük a Ford Fiesta RS WRC-t...
Az élmezőny egyébként egész nap szép visszafogottan versenyzett, nem kockáztatva semmi feleslegeset. Az utolsó Power Stage gyorsaságit a VW nagymenője Sebastian Ogier nyerte meg, második lett a Fordos Elfyn Evans harmadik pedig a verseny győztese a VW-s Jari-Matti Latvala, aki Tommi Makinen 1999-ben a San Remo ralin aratott győzelme után az első finn pilóta lett aki győzni tudott aszfalt burkolatú versenyen!
WRC2 kategóriát Quentin Gilbert nyerte, a WRC3-at pedig Alastair Fisher.
A Francia verseny után a pilóták világbajnoki állása,
S. Ogier 217 points / J.M. Latvala 190 / A. Mikkelsen 143 / M. Hirvonen 93 / T. Neuville 83 / K. Meeke 82 / M. Østberg 80 / E. Evans 71 / M. Prokop 38 / D. Sordo 30 / H. Solberg 26 / B. Bouffier 20 / J. Hänninen 20 / H. Paddon 16 / R. Kubica 14 / O. Tanak 11 / B. Guerra 8 / C. Atkinson 7 / P. Tidemand 6 / J. Melicharek 4 / D. Kuipers 4 / N. Al-Attyiah 3 / L. Bertelli 2 / M. Gamba 2 / C. Breen 2 / J. Protasov 2 / J. Ketomaa 1 / K. Kruuda 1 / K. Al Qassimi 1
A csapatbajnokság pedig az alábbiak szerint alakul,
Volkswagen Motorsport 373 points / Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 175 / M-Sport World Rally Team 164 / Hyundai Motorsport 157 / Volkswagen Motorsport II 127 / Jipocar Czech National Team 41 / RK M-Sport World Rally Team 25 / Hyundai Motorsport N 24
Következő WRC futam a Spanyol rali lesz október 23 és 26 között.
Szöveg: Tommy
Fotók: M-Sport WRT, Hyundai Shell WRT, internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.