A Katalán rallyn vetik be a VW Polo R5-öt

2018-04-26_vwms_r5_wettbewerbspremiere_01.jpg

Az Október 25-28. közötti Spanyol rally VB futamon küldik először csatába a vadiúj VW Polo R5 rally autót. A 272 lóerős (200kW), 1.6 literes benzines turbómotorral és négykerékhajtással szerelt rallyautót - mint az összes többi kategóriatársát - elsősorban ügyfélautónak fogják gyártani a világ minden tájára. Többek között a nemzeti bajnokságokba, a rally Európa bajnokságra valamint a rally VB-re a WRC2 kategóriába.

A Spanyol rally jó kis éles teszt lesz az autónak és a szerelőknek is. A verseny ugyanis murván és aszfalton is zajlik. Az első nap a murvás a másik kettő pedig aszfaltos. Tehát az első nap végi nagy szervizben 75 perc alatt ki kell cserélni a komplett hajtást és a futóműveket az autó alatt. Így a gyorsaságikon való bizonyítás után az is kiderül mennyire szerelhető az új autó, bár szerintem túl sok meglepetés itt már nem fogja érni a szerelőket.

2018-04-26_vwms_r5_wettbewerbspremiere_02.jpg

A Volkswagen négy éven keresztül vett részt a rally VB-n a WRC kategóriában. Minden alkalommal mindent megtettek, hogy a Spanyol rallyn sikeresen szerepeljenek, 2013-ban pedig ezen a versenyen bizonyosodott be, hogy megnyerték az az évi rally VB sorozatot.

A WRC korszakban a négy év alatt amíg a Volkswagen részt vett benne összesen 12 bajnoki címet zsebeltek be, a lehetséges 52-ből 43 futamot megnyertek és a 640 gyorsasági szakasz győzelmet húztak be. Most az új R5-ös Polóval is hasonló rekordokat terveznek megdönteni, de nem gyári csapatként, hanem az ügyfél versenyzésben. Az autó homologizációjának tervezett időpontja 2018 október 1.

2018-04-26_vwms_r5_wettbewerbspremiere_03.jpg

Az autó tesztjei jól sikerültek, a tesztpilóták pozitív visszajelzésekkel szolgáltak, de van még pár dolog amit a homologizáció előtt még módosítanának az autón. Egy ügyfélautót talán még a WRC-nél is többet kell fejleszteni és tesztelni. Ennek az az oka, hogy egy privát ügyfél még ha van is mögötte rendes támogatói háttér, nem tudja az autót annyit tesztelni mint egy gyári WRC csapat és nem tudnak az autón módosításokat végrehajtani. Ezért az autó homologizációja előtt és mielőtt elkezdik az autót az ügyfeleknek eladni minél több időt szeretnének az autó tesztelésével foglalkozni.

Szöveg: Tommy

Fotók: Volkswagen Motorsport

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr7513871996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása