Miko Marczyk visszatér az FIA rally Európa bajnokságba, abba a versenysorozatba, ahol a nemzetközi porondon is letette hírnevét, de Szymon Gospodarczyk navigátorával ezúttal a bajnoki címért akarnak harcolni.
A lengyel ász egy várhatóan izgalmas, teljes szezonon át tartó programot jelentett be, ahol a Michelin gumikkal szerelt szerelt Škoda Fabia RS Rally2-vel fog versenyezni, nagy várakozással tekintve az ERC-ben idén debütáló lengyelországi Rally Silesia-ra, ahol lehetőséget kap, hogy a hazai szurkolói előtt is versenyezhessen, amely futam a szezonzáró verseny is lesz egyben.
Marcyzk emellett a világbajnokságon is megmutatja magát, mert rajthoz áll a júniusi, 80. ORLEN Rally Poland-on ami pár év kihagyás után idén került vissza a rally világbajnokságba. Egyébként 2022-ben itt aratták első rally EB/ERC győzelmüket amikor ez a murvás verseny az Európa bajnokságnak volt a része.
„2024-ben részt veszünk az FIA rally Európa bajnokság teljes szezonjában és az FIA rally világbajnokság pár futamán is a WRC2 kategóriában” – magyarázta a 28 éves Marczyk. „A szezont, a nyitó futammal az idén murvás Rally Hungary-vel kezdjük. Ezt követi az aszfaltos Rally Islas Canarias, majd egy tempós murvás futam jön Svédországban a BAUHAUS Royal Rally of Scandinavia és a szintén nagyon gyors Delfi Rally Estonia, amit viszont elég jól ismerünk a rally világbajnokságról.”
Így folytatta: „A szezon második felében már csak aszfaltos versenyek lesznek. Elsőnek az általunk jól ismert Rally di Roma Capitale és az egyik kedvenc versenyem, a Barum Czech Rally Zlín. Az ERC szezont egy vadonatúj fordulóval, a walesi Rally Ceredigionnal és a lengyelországi Rally Silesia-val zárjuk, amelyet tökéletesen ismerek, és nagyszerű emlékeim vannak róla. Közben részt veszünk néhány WRC versenyen is, júniusban az ORLEN Rally Poland-on, majd októberben a Közép-Európa rallyn indulunk. A hab a tortán a Varsó belvárosában zajló Barborka Rally lesz.
„Meggyőződésem, hogy a tapasztalatainkat felhasználva harcolni tudunk a győzelmekért és a dobogós helyekért. Mind lelkileg, mind fizikálisan jól felkészültnek érzem magam, úgyhogy hiszek benne, hogy elérjük a céljainkat.”
Szymon Gospodarczyk, aki eddig mind a 20 rally EB/ERC indulásán Marczyk navigátora volt, így nyilatkozott: „Eljött az új szezon ideje, ami számunkra azt jelenti, hogy visszatérünk az FIA rally Európa bajnokságba. Én személy szerint alig várom a BAUHAUS Royal Rally of Scandinavia-t. Ez a nyári murvás kiadása a téli havas Svéd Rallynak amely régebben ezen a környéken zajlott. Ez a futam az észtországi és finnországi rallyk kombinációja, amiket nagyon szeretek.
„Véleményem szerint a szezon legnehezebb versenye a walesi Rali Ceredigion lesz. A meglepetés az, hogy ez aszfaltos rally lesz. Wales korában a rally VB időszakban a murvás szakaszairól volt ismert. Ott mindig nehezek voltak a körülmények. Nem ismerjük ezeket az utakat, így ez igazi kihívás lesz. Még soha nem jártunk ott, és tudjuk, hogy sok helyi versenyző fog ott ellenünk harcolni.”
Miko Marczyk 2018-ban debütált az ERC-ben a Lengyel Rallyn, a következő évben megszerezte első szakaszgyőzelmét ezen a versenyen, és 2021-ben ugyanott megszerezte első dobogós helyezését is. 2020-ban megnyerte az ERC Michelin Talent Factory programját, 2021-ben pedig a harmadik helyen végzett az ERC bajnokságban.
A V. Rally Hungary április 12. - 14. között nyitja meg a 2024-es ERC szezont.
Szöveg és fotók: www.fiaerc.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.