Boreham. Ugye mindenki tudja mit jelent ez? Az autósport rajongóknak ez nem egy kis falu Dél-Angliában, ez a Ford.
Manapság Cockermouth és az M-Sport csapat Dovenby Hall-ja a Ford rallysport programjainak az otthona, de 2003-ig Boreham volt a Ford összes rallyprogramjának az otthona. Ez egy olyan legendás név, mint más sportágban Maranello.
Bármikor, amikor valaki úgy dönt, hogy újragondol egy Ford Escort RS-t, az felkelti mindenki érdeklődését, de amikor rajta van még a Boreham név is…
Tegnap bemutatták a Boreham Motorworks Ford Escort Mk1 RS-t. Nem akármilyen restomod autó, egy korhű, de teljesen új gép, donorautó nélkül a nulláról megépítve.
A „continumod”-ként emlegetett Boreham-i Escort a Ford Motor Company-val kötött hivatalos márkaszerződés alapján készül, és az alapoktól kezdve modern anyagok és fejlett gyártási technikák felhasználásával épül meg.
Két motorváltozat áll rendelkezésre: egy klasszikus gyári, 1845 cm3-es TwinCam Ford motor, amely természetesen a legmodernebb alkatrészekkel van megépítve, ez 185 lóerőt tud és egy 4 sebességes kézi váltóval van párosítva.
A másik motor egy modernebb, benzin befecskendezős erőforrás, ez 2100 cm3-es, 10 000-es fordulatszámra és 300 lóerőre képes, ezt egy 5 sebességes kézi váltóval és titán kipufogóval szerelik.
Bármelyik motorral szerelt autót is veszi meg a kedves vevő, egy dologban biztos lehet, az autóban nem lesz se szervokormány, se kipörgésgátló, sem ABS, hiszen ezek az autók a klasszikus vezetési élmények érdekében születnek. Az autók alá McPherson rendszerű rugóstagokat, alumínium hátsó futómű elemeket és állítható lengéscsillapítókat szerelnek.
Az új autó dizájnja tiszteli a Ford Escort örökségét az egyszerű külső stílussal, a modern anyagokkal és a testreszabott kivitelezéssel. A könnyű szénszálas alkatrészek hozzájárulnak a 800 kg-os célsúly eléréséhez, ezzel is javítva a teljesítményt és a mozgékonyságot. A belső tér ötvözi a vintage esztétikát olyan modern kényelmi felszerelésekkel, mint a légkondicionáló, a fűtött első szélvédő és a kiváló minőségű anyagok.
Az első példányok 2025, 3. negyedévében kerülhetnek átadásra, az induló ár £295,000, az mai árfolyamon kb. 145.000.000.- Ft. Mindössze 150 db autó gyártását tervezik.
„A Ford Escort Mk1 RS újraalkotása egy új generáció számára, nem csupán egy autó építéséből áll; egy olyan örökség tiszteletéről szól, amely több mint fél évszázada inspirálja a vezetés szerelmeseit. A Boreham Motorworks-nél elköteleztük magunkat amellett, hogy ne csak hűek maradjunk az eredeti lényegéhez, hanem az élvonalbeli, precíziós tervezéssel és páratlan minőségű kivitelezéssel a modern korba hozzuk el azt. Csapatunk fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy ennek az autónak minden aspektusa, a dinamikától a szerkezetig, aprólékosan megtervezett legyen, hogy a lehető legtisztább vezetési élményt nyújtsa. Ez egy megtestesülése annak, amit Boreham képvisel – az örökség és az innováció zökkenőmentes keveréke. Büszkék vagyunk arra, hogy újra életre keltjük az Escort Mk1 RS-t, és izgatottak várjuk, hogy a vezetés szerelmesei megtapasztalhassák ennek az ikonikus autónak a teljesítményét. Alig várjuk, hogy a jövő nyáron bemutathassuk az autót a közönségnek és a Ford rajongóknak egyaránt.”
Szöveg: Tommy
Fotók: Rallying UK
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.