Fourmaux, Romagna és Brusori nyerték a 22. Rallylegendet
Rallylegend

Két héttel ezelőtt, az október 11-13.-i hétvégén zajlott a San Marinói köztársaságban az Európai rallyélet talán legnagyobb fiesztája, a semmilyen bajnokságba bele nem számító, gyakorlatilag tét nélküli Rallylegend-et melyet immár 22 éve folyamatosan megrendeztek.

Az elmúlt években már megszokhattuk, hogy mindig sok aktív vagy már visszavonult világsztár, bajnok is rajthoz áll vagy csak tiszteletét teszi a Rallylegend-en, nem volt ez másképp az idén sem.

037_1.jpg

Elsőnek említhetjük talán a WRC rallyvilágbajnokságon versenyző M-Sport Ford csapat egyik, gyári versenyzőjét a francia Adrien Fourmaux-t, akinek ez volt a második Rallylegend-je és ez alkalommal a Ford Puma Rally1 Hybriddel állt rajthoz.  

Nem mennék most nagyon bele a nevezési listába, megtettem azt a verseny előtti beszámoló alkalmával, de a különböző kategóriákban olyan pilóták indultak az Stig Blomqvist, Armin Schwarz, Ole Christian Veiby, Heikki Kovalainen, Francois Delecour, Romain Dumas, Massimo „Miki” Biasion, Gustavo Trelles, Patrick Snijers, Arturo Merzario, „Tony” Fassina, Piero Longhi, Andrea Aghini vagy épp Andrea Crugnola.

A közönségkedvenc faroló bajnokok közül ismét eljött Paolo Diana és az ír Frank Kelly is.

Idén is volt nagynevű motorversenyző a Rallylegenden, most a MotoGP aktív versenyzője, a Moto2 2020-as világbajnoka, a Riminiből származó Enea Bastianini indult egy Audi Quattro S1-gyel.

És mint szinte minden évben az idén is több magyar versenyző indult a Rallylegenden, szám szerint kilencen. Ők voltak a Schubert István, Kazár Miklós, Ollé Tamás, Gabura Krisztián, Dudás István Márton, Tóth Attila, Szombathelyi Péter, Gaál Ferenc és Schneer László alkotta különítmény. 

Mint minden évben idén is volt pár ünneplésre okot adó évforduló. Az egyik, hogy pontosan 50 évvel ezelőtt, 1974-ben nyerte meg először a Lancia Stratos a gyártói rally világbajnokságot majd ezután még kétszer sikerült ezt megcsinálniuk. Ez a modell ma is ikonnak számít, műszakilag és esztétikailag is páratlan autó. Egy tucat eredeti és egyedi Stratost láthattunk a hétvége során a legkülönfélébb dekorációkban úgy is, mint az Alitalia, a Marlboro és a Pirelli színeiben melyeket egykoron Sandro Munari, Adartico Vudafieri és Tony Fassina vezetett.

Az Audi Sport legutolsó rally világbajnoki címeit 1984-ben nyerte, épp 40 évvel ezelőtt, a pilóták címét a svéd Stig Blomqvist húzta be. Ez egy nagyszerű eredmény, amely megérdemelte, hogy megünnepeljék, amire a Rallylegend az egyik legjobb lehetőség. Az ünnepi eseményen számos Audi Quattro autó vett részt szerte Európából, valamint az adott szezon kulcspilótája személyesen Stig Blomqvist és a nála fiatalabb, de már nem tinédzser korú Armin Schwarz is Audival indult. Összesen tizenöt Audi rallyautó vett részt a Rallylegenden.

Fenti két fősodor mellett az idén a Dakar rallyról is alaposan megemlékeztek a Rallylegenden. Ennek keretében 23 db egykori Dakar járművet állítottak ki és vonultak is át velük némelyik gyorsasági szakaszon. Köztük a Porsche 953-mal, a Fiat Pandakarral, a kolosszális méretű MAN teherautóval és a Nissan, a Mitsubishi és a Peugeot Dakar bajnok autóival. Mindegyik az eredeti színében pompázott és nem utolsósorban olyan egykori Dakar nagymenők vezették őket, mint Jacky Ickx, Ari Vatanen vagy Jutta Kleinschimdt és Miki Biasion aki maga is versenyzett a Dakar rallyn, vagy egy nagy teherautóval, vagy a kis Fiat Pandakarral.

ickx.jpg

Ez a verseny egy bő három napos tömény rally buli. Mivel San Marino nem nagy így a gyorsasági szakaszok sem túl hosszúak, ennek megfelelően viszont az összekötő etap szakaszok is jó rövidek.

A verseny előtt idén csütörtökön is volt egy kis 2,3 km-es bemelegítő show műsor a versenyközpont közelében. Gyakorlatilag ugyanaz volt a nyomvonala, mint az elmúlt alkalmakkor és az összes versenyző részt vett rajta.  

A péntek reggeli, nem kötelező és fizetős bemelegítő shakedown szakasz nem változott semmit, sem a helyszíne, sem az iránya, ez volt a már unalomig ismert, lerövidített Il Laghi nevű gyorsasági. Sokan mentek rajta és rengeteg néző látogatott ki már ide is.

Este 19:30-kor a rajtceremónia után a mezőny a 3.90 km hosszú Il Laghi-n kezdett. Majd következett a 4.22 km-es Chiesanuova és a nap zárásaként a 3.31 km hosszú San Marino aminek a vége a San Marinói várban ért véget. Sajnos az idén sem iktatták be a programba a mindig remek hangulatú pénteki gyűjtőt a várban, amit mindig nagyon szerettek a rajongók és talán a versenyzők is. Egy biztos, e nélkül értelemszerűen hamarabb véget ért a pénteki program, ami kényelmesebb mindenkinek. Pénteken 54.54 km-t autózott a mezőny, ebből 11.43 km-t tett ki a gyorsaságik hossza.

Szombaton 13:00-kor kezdődött a versenynap, 13:39-kor pedig az első gyorsasági ami nem volt más mint a 6.5 km hosszú Piandavello aminek a végéből sajnos az idén is kivették a jól ismert, már-már legendás hosszú nyújtott jobb kanyart, mert előtte az elágban jobbra kanyarodott a mezőny. Sajnos az első körben ezt a gyorsaságit törölni kellett. Ezt követte a megannyi látványos nézői hellyel tűzdelt 12.90 km hosszú La Casa gyorsasági. Utána a versenyközpont melletti jól ismert körgyorsasági a 4.38 km hosszú The Legend. Ezután napközbeni gyűjtő, átcsoportosító, szerviz, miegymás majd délután 17:45-kor újra indult ez a kör.

A szombati napon 130.51 km-t autózott a mezőny, ebből 47.56 km volt a gyorsaságik hossza.

Vasárnapra két gyorsasági maradt, 10:30-kor kezdődött a napi program. Az első megmérettetés az 5.09 km hosszú, főleg a nagy ugratóiról elhíresült Le Tane. Utána ismét az előző napi, versenyközpont melletti jól ismert körgyorsasági a 4.38 km hosszú The Legendre ment a mezőny. Ezután jött a napközbeni gyűjtő és átcsoportosító Borgo Maggioreban, majd még egyszer nekifutottak az 5.09 km hosszú Le Tane-nak.

rosati.jpg

A vasárnapi penzum 48.61 km-tett ki, ebből 14.56 km volt a gyorsaságik aránya.

A három nagy gyűjtőkategórián belül vannak különböző géposztályok, akit érdekelnek a részletek azok itt bogarászhatnak kedvükre, https://rally.ficr.it/#/RAL/programma/22%C2%BA%20RALLYLEGEND/2024/77/15/1.

Ami a lényeg, a WRC/KitCar kategóriában ahol a legújabb autók mentek, ott, ahogy az várható volt nyert a gyári Ford Pumával a francia Adrien Fourmaux/Alex Coria kettőse úgy, hogy az összes gyorsaságit megnyerték. Őket követte az olasz Luca Pedersoli/Anna Tomasi duó egy Hyundai i20 Coupe WRC-vel majd érkezett a finn Heikki Kovalainen/Janne Ferm páros egy Citroen C3 WRC-vel.

4maux_8.jpg

A Classic kategóriában nyert az olasz Simone Romagna/Dino Lamonato duó egy Lancia Delta Integrale 16V-vel. 26 másodperccel lemaradva a második helyen végzett a szintén olasz Andrea Saccheggiani/Nicoló Salgaro páros egy Subaru Impreza 555-tel, majd a harmadik helyen végzett a svájci/olasz kettős, „Il Valli”/Stafano Cirillo egy BMW M3 E30-cal.

A C2 géposztályban nyert a Dudás István Márton/Hajoka János páros egy Ladával, harmadik lett a Tóth Attila/Tóth István kettős szintén Ladával.

A C4 géposztályban pedig a Gabura Krisztián/Kertész Krisztián duója öregbítette a magyar rallyversenyzők jó hírnevét egy második helyezéssel.

romagna.jpg

A Historic kategóriában Porsche győzelem született az olasz Simone Brusori/Fernando Carrugi duó jóvoltából, akik egy 911 SC RS-sel nyertek. Második helyen ért célba a San marinói Stefano Rosati/Corrado Costa páros egy Talbot Sunbeam Lotus-szal. A dobogó legalsó fokán végzett az olasz Alessandro Bonafé/Paolo Cargnelutti kettőse egy Porsche 911 Carrera RS3.0-val.

Itt a H1 géposztályban is született magyar győzelem a Schneer László/Molnár Fanni/Lada 2101 triónak köszönhetően. De a H2-ben is vitézkedtek a magyarok, ott dupla győzelmet aratott a Gaál Ferenc/Tóth Sándor duó, akiket a Szombathelyi Péter/Heffner Gergő páros követett, mindketten Ladával versenyeztek.

brusori_1.jpg

Idén is jó mulatság volt a Rallylegend, aki volt már itt tudja milyen élőben, aki még nem látta az ütemezze be egyszer az életben, nem fogja megbánni!

Szöveg: Tommy

Fotók: www.rallylegend.com

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr2418716184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása