Célegyenesben a II. WHB Győr Rally
ORB1, ORB2, ORB3, Historic, MNASZ

A pénteki rajtceremónia előtt a győri városházán tartottak sajtótájékoztatót a II. WHB Győr Rally-val kapcsolatban, ahol fontos bejelentés hangzott el a verseny jövőjéről. ​

Célegyenesbe érkezett a II. WHB Győr Rally, pénteken délután ugyanis már a Dunakapu téri rajtdobogóról gördülnek le a versenyautók. Az érdeklődés jelentős, összesen 123 páros nevezett a HUMDA Országos Rally Bajnokság ötödik futamára. A verseny előtt impozáns helyszínen, a győri városházán tartottak sajtótájékoztatót a szervezők.

kk_2.jpg

„Kevesen tudják, de tavaly évtizedes tradíció tért vissza a városba az I. WHB Győr Rally-val, széleskörű összefogás kellett ahhoz, hogy most itt üljünk, és még a tavalyi sikereket is túlszárnyaljuk” – kezdte Weingartner Balázs, az Országos Rally Bajnokság promótereként tevékenykedő HUMDA igazgatósági elnöke.

Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke a biztonságra hívta fel a figyelmet, amelyhez elengedhetetlen a nézők közreműködése is. Kitért a győri Széchenyi István Egyetemmel közös együttműködésre is, hiszen az intézmény ezer szállal kapcsolódik az autósport világához.

„Megállapodtunk Dr. Hanula Barna egyetemi docenssel, aki korábban Forma–1-es beszállítóként is tevékenykedett, nem mellékesen magyar autókrossz-bajnok, hogy segíti az MNASZ-t a tudásával és a tapasztalatával a technikaiszabály-alkotó munkában” – jelentette be Szujó Zoltán.

Dr. Varga Attila, az MNASZ ralibizottságának elnöke az előkészületekről elmondta, hogy minden a lehető legszabályosabban történt, ugyanakkor a precizitás mellett nagy örömmel és empátiával rendezik meg a versenyt a szervezők. Külön kiemelte, hogy a rendező minden határidőt betartott.

A szervezőbizottság elnöke, Őry Tamás ehhez kapcsolódva elmondta, hogy igyekeztek a nemzetközi normákhoz igazítani a szervezést, nyolc hónapon át dolgoztak a verseny megrendezésén, amely ötszáz közreműködővel valósul meg. Mivel a szakaszok három megyét is érintenek, negyven hatósági engedélyt kellett beszerezni, ami példátlan a magyar rali történetében.

sajtaj.jpg

„A visszajelzéseket meghallgatva a két legnépszerűbb szakaszt, a Rábaringet és a belvárosi szakaszt két külön napra tettük, jelentős változás továbbá, hogy a rajt- és céldobogót a Dunakapu téren helyeztük el, ahol szurkolói zónát hoztunk létre. Két nagyon régi gyorsasági szakaszt feltámasztottunk, Kisgyónbánya és Bakonybél harminc-negyven év után lesznek ismét a magyar rali részei – mondta Őry Tamás, aki fontos bejelentést is tett a verseny jövőjével kapcsolatban. – Szeretnénk folyamatosan fejleszteni a versenyt, hogy aztán a nemzetközi térbe is megérkezzünk. Megállapodást kötöttünk a Mitropa Kupa szervezőivel, kandidálófutam lesz az idei, és ha minden jól megy, jövőre a Mitropa Kupa egyik futama lesz a Győr Rally.”

Dr. Szauter Ferenc, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának igazgatója arról beszélt, hogy az intézménynek a hétvége a motorsport ünnepe lesz. Különböző programokkal készülnek a nézőknek, technológiai gondolkodásmóddal, de családbarát módon. Bemutatkoznak az egyetemi versenycsapatok, ingyenes gokartozást biztosítanak, lesz gokart- és motorkerékpár-szimulátor, távirányítós járművek és még sok más a Dunakapu téren és az egyetemi campuson.

Dr. Dézsi Csaba András polgármester hozzátette, hogy Győrben nagyon várják a versenyt, és örömmel látják vendégül évről évre. A tavalyi verseny nagy közönségsikert aratott, de az igazi sikert az jelenti, ha ebből sorozat alakul ki, a megmérettetés tervezett nemzetközi bővítése pedig magának Győrnek is sokat jelenthet.

kk2.jpg

A versenyzők képviseletében a hazai futamán szereplő Klausz Kristóf nyilatkozott, aki elmondta, hogy győriként, egyetemi hallgatóként és versenyzőként is jó volt részt venni tavaly a Győr Rally-n, motiváltan várja a versenyt, és a dobogó is a tervei között van.

Szöveg és fotók: https://gyorrally.hu/

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr3618485235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (1) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (1) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (1) Lancia Corse (1) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (271) WRC2 (140) WRC3 (88) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása