Két héttel ezelőtt, május 24-26. között tartották a hazai rallybajnokságok aktuális fordulóját a II. Diósgyőr rallyt, mely egy klasszikus aszfalt verseny volt. A futamon rajthoz állt az ORB/ORC, az ORB2, az ORB3 és a Historic mezőny is.
Az ORB/ORC-ben és a Historicban érdekeltek szombaton és vasárnap is versenyeztek, míg az ORB2 és az ORB3 csak szombaton mérkőzött meg.
Szombaton három gyorsasági várt a mezőnyök mindegyikére és az ORB3-at kivéve mindenki kétszer teljesítette azokat. Utóbbiaknak az első kör után már csak az egyes és a kettes gyorsaságit kellett teljesíteniük, a harmadikat már nem.
A szombati gyorsaságik név szerint a következők voltak, Középgaradna – Mályinka (17.96 km), ez hivatalosan nézők elől elzárt szakaszként került megtartásra. Utána mentek a Sáta – Ózdra (6.95 km), ezt lehetett nézni a helyszínen, majd következett a Parasznya – Lyukóbánya (7.4 km), ez szintén látogatható volt. Ezek után szervizbe mentek és még egyszer lenyomták ugyanezt.
Vasárnap a Borsodbóta – Sátán (14.67 km) kezdtek, ezt lehetett látogatni, utána a Mályinka - Középgaradna (18.24 km) következett, ez nézők elől elzárt szakaszként került megtartásra. A harmadik gyorsasági szakasz volt a Bükkszentkereszt – Bükkszentlászló (6.4 km), ez részben látogathatóként került lebonyolításra. Szombathoz hasonlóan itt is akadt napközbeni szerviz, majd még egy kör és céldobogó a DVTK Sportligetnél.
Az ORB-ben Turán Frigyes és Német Gábor gyepálták egymást, a mögöttük érkezők egyre inkább és alaposan lemaradva figyelhették az élen történő eseményeket. Szombat délután Turán Frigyes kapott 10 másodperc büntetést egy lassító érintés miatt, ami megpecsételte a bajvívás kimenetelét és nem tudta már megfogni a remekül versenyző Német Gábort, aki Németh Gergely navigátorával megszerezte élete első abszolút magyar bajnoki futamgyőzelmét. Második lett a Turán Frigyes-Zsíros Gábor duó, míg a harmadik helyen végzett a Velenczei Ádám-Vánsza Zsolt páros.
A Historicban ifj. Érdi Tiborék Gr.A-s Ford Sierra Cosworth-ja remekül muzsikált és hát Tibike sem ma kezdte a szakmát így a megtartott 11db gyorsaságiból tízet megnyerve, magabiztos 2 perc 50 másodperc előnnyel, Kerék Istvánnal a jobbján megnyerték a Historic kategóriát a Varga Zoltán-Endrész István kettős előtt. Harmadik helyen végzett a Wirtmann Ferenc-Kerekes József duója.
Az ORB2-ben hat gyorsaságit teljesített a mezőny, itt ismét szorosabb volt a csata, amiből a végén a Rónavölgyi Endre-Aczél András kettős jött ki legjobban a Honda Civic Type R-rel és megnyerték a rallyt. Második lett Tamás Gyula és Sztrakon Bence, a harmadik helyen a Görög Péter-Búzás Róbert duó végzett.
Az ORB3-ban ismét egy simának tűnő győzelem alakult ki a Bévárdi Péter-Kanász Cintia kettős jóvoltából, akik a hat gyorsaságiból ötöt megnyertek és így 51.7 másodperc előnnyel övék lett a Diósgyőr rally ORB3 értékelése. Őket követte a Géczi László-Péter Pál kettőse és a Kovács Dominik-Kovács Zoltán páros. Köztük és az őket követő 2-3 versenyző között nem volt ekkora időkülönbség, ott zajlott némi csatározás.
A Diósgyőr rally abszolút értékelésének élmezőnye az alábbi sorrendben fejezte be a rallyt,
A következő hazai rallybajnoki futam a Mecsek rally lesz június 13-15. között, ami a hazai bajnokságok mellett vendégül látja a Historic EB, a Mitropa Rally Cup és a CEZ+CEZ historic mezőnyt is. Menjen aki tud, a Mecsek rally szinte mindig jó mulatság szokott lenni.
Szöveg: Tommy
Fotók: Bittó Zsolt, Diósgyőr rally, Rónavölgyi Endre, Érdi rally team
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.