Most hétvégén, azaz december 9-10. között zajlott a sorban immár 27. Mikulás rallyt. Ez egy klasszikusan murvás gyorsaságikból álló, év végi és gyakorlatilag tét nélküli buli verseny.
Ahogy azt már megszokhattuk a verseny programja nem volt túl bonyolult, de nem is kell, hogy az legyen.
Szombat 10:00 – 15:30 között volt a nézőknek ingyenes, de a versenyzőknek fizetős és nem is kötelező hivatalos teszt gyorsasági, Királyszentistván mellett. Ezt követte a szombat kora este, 18:15-kor kezdődött rajtceremónia a Veszprém Arénánál majd vasárnap két helyszínen öt gyorsaságin száguldott a futam. Név szerint és sorrendben a 13,8 km-es Nagylőtéren 8:58-kor majd a 19,55 km-es Kislőtér következett 9:40-kor. Utána 11:55-kor újra a Nagylőtér volt terítéken, majd 12:37-kor megint a Kislőtér és végül 14:12-kor a Nagylőtérrel végződött a 2023. évi Mikulás rally.
Katonai területen lévő mivoltuk miatt mindkét gyorsasági nagyrésze a nézők elől elzárt részen zajlott, de aki volt már Mikulás, Veszprém vagy Székesfehérvár rallyn vagy volt egy ismerőse a mezőnyben annak nyilván nem okozott nagy fejtörést, hogy a nézői pontokon kívül is találjon magának látványos és biztonságos versenynéző helyet.
Az időjósok szombatról vasárnapra virradóra jelentősebb mennyiségű hóesést majd ónos esőt és zárásképp esőt ígértek, és ebbe most kivételesen alaposan beletrafáltak. Történt ugyanis, hogy kora reggelre, de az első gyorsasági rajtjáig legalábbis, ami ugye 8:55-kor volt leesett vagy 5 cm hótakaró, amit 8:15 körülig nemhogy a mellékutakon, de még a 8-as úton sem takarítottak el. No de ez volt a versenyzők kisebb baja. A nagyobb az, hogy az elmúlt időszak csapadékos időjárása miatt eleve rommá ázott gyorsaságik a leesett hótól még penetránsabb állapotba kerültek, és akik az első gyorsaságin az elsők között rajtoltak azok a sár mellett küzdöttek még a hóval is, a hátrébb indulók már csak a sárral.. Iszonyatosan csúszkált mindenki legyen szó WRC-ről, Rally2 vagy Rally4-es vagy bármelyik tereprally autóról. A faramuci útviszonyok miatt az első gyorson az első tízben a Rally2-es autók közé odafért három tereprallys side by side buggy, ebből a Miklós Csaba – Horn Albert duó az abszolút 3. helyen - és Lukács Csucsu Kornél is a Toyota Hilux-szal. Itt egyébként ifj. Fekete Lászlóék nyertek a Skoda Fabia R5-tel. A második gyorsaságin is volt még némi keresnivalója a buggyknak a mezőny elejében, ahol pedig Német Gáborék voltak a leggyorsabbak a Skoda Fabia RS Rally2-vel, majd szervizbe mentek a versenyző pajtások. A harmadik gyorsaságin azonban már kezdett helyreállni a rend és az első tízbe már csak Csucsu fért be a Toyota Hilux-szal, rajta kívül csak Rally2-es autók és Bútor Róbert Citroen C3 WRC-je fért be az élmezőnybe. Ezt a gyorsaságit Klausz Kristófék nyerték meg, akik ezután még 30 másodperccel lemaradva az abszolút hatodik helyen álltak. A negyedik gyorsasági előtt Klausz Kristóf valószínűleg vért ivott és azt is megnyerve feljött a második helyre a cseh EB és VB menő Erik Cais mögé, mindössze 2,6 másodperccel lemaradva. A mindent eldöntő utolsó, ötödik gyorsaságin - ami a 13,8 km-es Nagylőtér volt – a Klausz Kristóf – Papp Tamás kettős újfent diadalmaskodni tudott és 3 másodperccel gyorsabbak voltak mint Erik Cais, így 0,4 másodperccel megnyerték a 27. Mikulás rallyt. Második helyen végzett tehát a cseh - szlovák Erik Cais – Igor Bacigal páros egy Skoda Fabia RS Rally2-vel, a harmadik helyen pedig a Német Gábor – Németh Gergely duó ért célba szintén egy Skoda Fabia RS Rally2-vel.
A versenyre elég tisztességes mezőny adta le nevezését, összesen 94 páros. Ebből Bútor Róbert révén volt Citroen C3 WRC, indult vagy 20 db R5-ös autó Skoda, Ford, Hyundai, VW, köztük, a WRC-t és ERC-t is sokszor megjárt cseh Erik Cais és Filip Mares. De akadt jó pár tereprally autó, köztük egy Scania kamion is. Rajthoz állt egy csomó Rally4-es Peugeot 208 és Opel Corsa valamint sokféle egyéb Lada, Mitsubishi, Suzuki miegymás. A szörnyű útviszonyok miatt (is) az elrajtolt 94 autóból végül 52 ért célba. Nekünk nézőknek végül is jó mulatság volt ez a Mikulás rally, remélhetőleg jó lesz majd némileg megnőve, kibővülve április közepén is, amikor a 2024. évi rally Európa bajnokság nyitófutamaként fog szerepelni Veszprém és környéke.
A 27. Mikulás rally végeredménye az alábbiak szerint alakult,
Szöveg: Tommy
Fotók: Klausz Motorsport
Eredmények: www.rallylive.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.