Martins Sesks nyerte a Lengyel rally EB futamot
ERC

Az elmúlt hétvégén zajlott a rally EB sorozat, az ERC aktuális fordulója az immár 79. Lengyel rally. Ez a verseny a szezon egyik leggyorsabb fordulója mely kizárólag nagysebességű murvás utakon zajlott.

A péntek 12.30-kor kezdődött bemelegítő shakedown-on, két nekifutásból Mikolaj Marczyk, Mads Östberg és Hayden Paddon sorban végzett az első három versenyző. Az ezt követő kvalifikáción pedig Mikolaj Marczyk, Mikko Heikkila, Hayden Paddon volt az első három sorrendje.

Péntek este már az első mért gyorsaságit is megtartották, ami egy 2.5 km-es szuperspeciál szakasz volt. Itt Mikolaj Marczyk, Hayden Paddon és Erik Cais sorban végzett az első három versenyző.

martinssesks_poland_3c8d1_f_1400x788.jpg

Szombaton az első kör végére, ami három gyorsaságit jelentett, Hayden Paddon, Martins Sesks és Josh McErlean sorban ült le ebédelni az élmezőny. Délután aztán a mindössze 23 éves Martins Sesks rendes attakot indított Paddon ellen és a nap végére helyet cseréltek. Ennek megfelelően Martins Sesks, Hayden Paddon, Mikolaj Marczyk sorrendben várhatták az élmenők a vasárnapot. Szombaton egyébként összesen hét gyorsaságit teljesített a mezőny, ez három rendes gyorsaságit jelentett két körben illetve az előző napról már ismert 2.5 km-es szuperspeciált. Reggel napközben és este is volt lehetőségük szervizelni. A napi gyorsasági össztáv közel 104 km-t tett ki.

hayden-paddon-poland_02_3a174_frz_1400x788.jpg

A záró napon, vasárnap négy gyorsasági várt a talpon maradt mezőnyre melyeket itt is kétszer kellett teljesíteniük és a szombathoz hasonlóan itt is reggel napközben és este is volt lehetőség a szervizelésre. A napi gyorsasági össztáv bő 78 km tett ki. Az élen nagy meglepetések már nem történtek, ennek megfelelően az első kör végére maradt a Martins Sesks, Hayden Paddon, Mikolaj Marczyk sorrend. És nagyjából pont ez maradt a verseny végeredménye is, azaz nyert a lett Martins Sesks, második helyen végzett az egykori gyári WRC menő új-zélandi Hayden Paddon és harmadik helyen ért célba a helyi hős lengyel Mikolaj Marczyk.

A külön pontokat érő utolsó gyorsaságin, a power stage-en Mads Östberg, Mikko Heikkila, Hayden Paddon, Mathieu Franceschi és Martins Sesks sorrendben végeztek a srácok, akik ezért begyűjtötték az 5., 4., 3., 2. és 1. bónusz bajnoki pontot.

poland_podium_01_96378_frz_1400x788.jpg

A magyar versenyzőknek nem sikerült túl jól a Lengyel rally. A László Martin - Berendi Dávid kettős, a Skoda Fabia Rally2 Evo-val a 13. gyorsasági hemperegtek egy alaposat így ők ott kiestek a versenyből. A Herczig Patrik – Varga Kristóf duó a Peugeot 208 Rally4-gyel az 5. gyorsaságin borultak fel, de a szuperrally szabállyal ők be tudták fejezni a versenyt, bár túl sok pontot nem kaptak a hétvégi teljesítményükért. A Hangodi Bendegúz – Bunkóczi László páros a Peugeot 208 Rally4-gyel épségben célba ért, az ERC4 értékelés 10. helyén. Szolid eredmények ezek mindenkitől, de hát a rally EB már nem gyerekjáték, bele kell ebbe rázódni.

A két nap alatt a 16 db gyorsasági szakasz össztávja összesen 182 km körül alakult, mindkét napon a második körre alaposan ki voltak nyomvályúsodva a viszonylag puha földutak, talán ennek is volt „köszönhető” némelyik borulás.

A futamra egyébként 83 páros adta le a nevezését, ebből 58-an neveztek az ERC-be, köztük a fentebb már leírt három magyar páros. 

Következő rally EB/ERC futam a Tet Rally Liepāja lesz Lettországban, a 2023. június 17-18.-i hétvégén.

Szöveg: Tommy

Fotó: https://www.fiaerc.com

Eredmények: https://www.ewrc-results.com/

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr1118130586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása