A JAGUAR TCS RACING új Formula E versenyautója
Formula-E

A JAGUAR TCS RACING BEMUTATJA AZ I-TYPE 6-OST, A JAGUAR VALAHA LÉTEZETT LEGFEJLETTEBB, TISZTÁN ELEKTROMOS VERSENYAUTÓJÁT

jaguar_i-type6_front_3_4_16x9.png

  • Az új Jaguar I-TYPE 6 minden idők legfejlettebb, legjobb hatásfokú elektromos Jaguar versenyautója, amelyet arra fejlesztettek ki, hogy megnyerje a 2023-as ABB FIA Formula E világbajnokságot
  • Az elődjénél könnyebb, erősebb és gyorsabb Jaguar I-TYPE 6 versenyautó 320 km/óra végsebességével új menetdinamikai mércét állít a tisztán elektromos motorsportban
  • A Jaguar I-TYPE 6 regeneratív fékrendszere olyannyira hatékony, hogy az autót nem is szerelték fel hagyományos hátsó fékekkel
  • A Jaguar I-TYPE 6 modellből kiinduló technológia-átvitel hozzájárul ahhoz, hogy a Jaguar 2025-től tisztán elektromos, modern luxusmárkaként működhessen tovább
  • A Jaguar kreatív csapata által megálmodott, vadonatúj festés karakteres új személyiséget kölcsönöz a Gen3 versenyautóknak, ráadásul az aszimmetrikus grafika jóvoltából mindkét pilóta egyedi megjelenésű autóba ülhet
  • Miután a Jaguar TCS Racing az előző Formula E szezonban minden korábbinál több pontot szerzett, a folytonosság és az egyenletes teljesítmény érdekében az új évadban is Mitch Evans és Sam Bird versenyeznek a csapat színeiben
  • A Jaguar TCS Racing kilencedik szezonját kezdi a FIA háromcsillagos környezeti tanúsítványával; a létező legmagasabb besorolás jól érzékelteti a csapat fenntarthatóság iránti elkötelezettségét
  • A Jaguar TCS Racing 2023. január 14-én, Mexikóvárosban áll először rajthoz a világ 12 városában 17 futamot hozó új szezonban
  • Nézze meg videóinkat:

Jaguar I-TYPE 6 https://www.youtube.com/watch?v=JR0TJBad-uc

Jaguar TCS Racing autóversenyezők https://youtu.be/it3hUp4nD8Q

jaguar_i-type6_top_dual_16x9.png

 A Jaguar TCS Racing leleplezte a Jaguar I-TYPE 6 versenyautót. A 2023-as ABB FIA Formula E világbajnokságra tervezett és fejlesztett autóval a Jaguar átlép az innovatív, tisztán elektromos versenyszéria izgalmas, új Gen3 korszakába.

A Jaguar I-TYPE 6 a valaha épített legfejlettebb, legjobb hatásfokú tisztán elektromos Jaguar versenyautó. Ez az első olyan FIA Formula E versenyautó, amelynek mindkét tengelyén hajtásláncot helyeztek el: elöl 250 kW-os, hátul 350 kW-os regeneratív fékhatású villanymotort építettek be. Ezzel a Jaguar a Gen2-höz képest megduplázta az autó fékenergia-visszanyerő képességét, egyben feleslegessé tette a hagyományos súrlódófékek alkalmazását a hátsó tengelyen.

A Formula E bajnokság 2023 januárjában útnak induló Gen3 korszaka gyorsabb versenyeket, izgalmasabb küzdelmeket ígér a világ legkülönbözőbb pontjain kialakított utcai versenypályákon. Az élvonalbeli új technológiákat felvonultató harmadik generációs Jaguar Formula E versenyautó soha nem látott menetteljesítményekre képes: az elődjénél 74 kg-mal könnyebb, 100 kW-tal nagyobb motorteljesítményű modell végsebessége immár eléri a 320 km/órát.

A Jaguar TCS Racing új, karakteres arculattal kezdi meg a 2023-as szezont. A lenyűgöző színvilágot karbonfekete és selyemfényű fehér alkotja, kifinomult arany díszítésekkel. Az aszimmetrikus rajzolat jóvoltából Mitch Evans és Sam Bird két teljesen eltérő megjelenésű Jaguar I-TYPE 6 versenyautóba ülhet be. A Formula E mezőnyében egyedülálló módon a Jaguar immár harmadik szezon óta ugyanazokkal a versenyzőkkel dolgozik, ami felbecsülhetetlen értékű kiszámíthatóságot eredményez.

A Jaguar I-TYPE 6 fedélzetén alkalmazott innovációk és technológiai megoldások átadásával a versenyautó közvetlenül hozzájárul a Jaguar újraértelmezéséhez, és ahhoz, hogy a márka 2025-től tisztán elektromos, modern luxusautó-gyártóként folytassa pályafutását. A tény, hogy a Jaguar Land Rover a világ leginkább fenntartható versenyautójával áll rajthoz egy zéró károsanyag-kibocsátású motorsport-kategóriában, jól szemlélteti a vállalat azon célkitűzését, hogy Reimagine stratégiájának keretében 2039-re ne csak nulla károsanyag-kibocsátású járműparkkal rendelkezzen, de teljes beszállítói láncára, termékeire és tevékenységeinek egészére vetítve is nettó zéró karbonkibocsátást érjen el.

A Jaguar a most következő szezonban első alkalommal  a brit központtal működő Envision Racing csapat rendelkezésére is bocsátja sikeres hajtáslánc-technológiáját, így összességében négy Jaguar hajtástechnológiájú Formula E autó állhat a rajtrácsra.

A Jaguar TCS Racing 2023. január 14-én, Mexikóvárosban áll először rajthoz abban a szezonban, amelynek tizenhét futama a világ tizenkét városába viszi el a Formula E izgalmait.

A legutóbbi szezonban, amelyben Mitch Evans második helyezést ért el az egyéni világbajnokságban, a Jaguar TCS Racing több pontot gyűjtött, mint a Formula E bármely korábbi évadában. Erre építve a brit csapat most teljes erejével azon dolgozik, hogy 2023-ban ismét eséllyel szállhasson versenybe a világbajnoki címért.

„Az új autó premierje mindig büszkeséggel és izgalommal tölt el bennünket a Jaguar TCS Racing berkein belül. Ez hatványozottan igaz az idei alkalomra, hiszen átlépünk a Formula E Gen3 korszakába” – mondta James Barclay, a Jaguar TCS Racing csapatfőnöke.

j_tcs_racing_james_barclay.jpg

„A 9. évad minden eddiginél élesebbnek és izgalmasabbnak ígérkezik. Egyrészt a Jaguar I-TYPE 6 személyében vadonatúj elektromos versenyautóval állhatunk rajthoz, másrészt legendás helyszínekkel bővült a versenynaptár, harmadrészt új formatervező csapatunk valóságos műalkotássá varázsolta az autót, összhangban a Jaguar márka által megtestesített, modern luxusról alkotott elképzeléseinkkel.

A Jaguar hetedik szezonját kezdi a Formula E bajnokságban, és ennek kapcsán sokat gondolkodtam azon, hogy mennyi mindent ért is el a csapat. A Jaguar TCS Racing a versenypályán mutatott, sikeres teljesítményen túlmenően is kulcsfontosságú szereppel bír; továbbra is hatalmas megtiszteltetésnek tekintem, hogy hozzájárulhatunk ahhoz, hogy a Jaguar 2025-re tisztán elektromos márkaként alkossa magát újra.

Rendkívül büszke vagyok arra, amit az előző szezonban elértünk. Soha nem szereztünk még ennyi pontot, ám tudjuk, hogy ennél is többre vagyunk képesek: az a célunk, hogy a világbajnoki címért szálljunk versenybe. Maximálisan bízunk a Jaguar I-TYPE 6 versenyautóban és a tehetséges stáb erejében; érdeklődve várom, hogy mit hoz számunkra az új szezon.”

 „A tavalyi volt az eddigi legjobb szezonom. Második helyezést értem el az egyéni világbajnokságban, így most mindent megteszünk azért, hogy idén eggyel előrébb végezzek” – mondta Mitch Evans, a Jaguar TCS Racing 9. rajtszámú versenyzője.

„Az új Jaguar I-TYPE 6 sokkal nagyobb mozgásteret enged számunkra, erősebb és gyorsabb. A stábbal együtt fáradhatatlanul dolgozunk azon, hogy a lehetőségekből a legtöbbet kihozva hatékonyan előnyünkre fordítsuk az adottságokat. A Formula E-ben különösen kemény küzdelem zajlik. Alig várom, hogy januárban útjára induljon az új évad, amelyben az egyéni és konstruktőri világbajnoki címekért fogok küzdeni."

„Tavaly egyszer fenn voltam, egyszer lent, végül sérülés miatt be sem tudtam fejezni a szezont” – mondta Sam Bird, a Jaguar TCS Racing 10. rajtszámú versenyzője. „A szezonok közötti szünetben igyekeztem kikapcsolni, hogy minden eddiginél erősebben, sikerre éhesen jöhessek vissza, és a maximumot nyújtsam a csapatnak. Az utóbbi időben minden energiánkat a Jaguar I-TYPE 6 fejlesztésére fordítottuk. Alig várom, hogy megkezdhessem a csapatnál töltött harmadik szezonomat, és mindenkinek megmutathassuk, együtt mire vagyunk képesek."

j_tcs_racing_mitchevans_sambird_001.jpg

A JAGUAR TCS RACING:

A Jaguar 2016 októberében tért vissza a versenypályákra, hogy a világ prémium autógyártói közül elsőként csatlakozzon a tisztán elektromos FIA Formula E világbajnoksághoz. A bajnokság nyolcadik szezonjában Mitch Evans egyéni második helyen végzett; a Jaguar TCS Racing csapat tagjaként ez volt eddigi legnagyobb sikere a Formula E bajnokságban.

A Jaguar, amely 2025-től tisztán elektromos prémium autómárkaként kívánja folytatni tevékenységeit, éles tesztlaboratóriumként tekint a Formula E bajnokságra. A Jaguar TCS Racing arra törekszik, hogy 'újraalkossa a motorsport fogalmát' és, hogy a Jaguar Land Rover szervezetének többi tagjával együttműködésben tesztelve, fejlesztve és tanulva olyan eredményekre jussanak, amelyek hozzájárulhatnak az autógyártó leendő közúti modelleinek tökéletesítéséhez. A Formula E világában szerzett ismeretek és technológiák sorozatgyártásba való átültetése hozzájárulhat a Jaguar márka 'újraalkotásához', amint a vállalat elkötelezi magát a Formula E harmadik generációs korszaka mellett.

A csapatok 2023-ban első ízben versenyeznek a Gen3 versenyautóval, a világ első nettó zéró karbonkibocsátású versenyautójával.

A Formula E bajnokság hivatalos gyári csapataként a Jaguar TCS Racing saját maga tervezi hajtásláncát, amely a villanymotort, az erőátvitelt, az invertert és a hátsó felfüggesztést foglalja magában. A Jaguar és a szériában vele régóta együttműködő műszaki partnere, a Williams Advanced Engineering a brit Envision Racing csapat számára is rendelkezésre bocsátja Gen3 hajtásláncát.

A költségek csökkentése érdekében mind a tizenegy csapat ugyanazt a szénszálas vázszerkezetet, valamint ugyanazt az akkumulátort használja. Ez lehetővé teszi a csapat számára, hogy a minél jobb hatásfokú, minél könnyebb elektromos hajtáslánc fejlesztésére összpontosítson, amivel a Jaguar Land Rover leendő elektromos járműveinek hatótávolságát és menetteljesítményeit is javíthatja.

Minden csapat két – pilótánként egy-egy – versenyautóval rendelkezik, amelyeket futam közben nem lehet cserélni.

jaguar_i-type6_side_16x9.png

A Jaguar Land Rover és a vállalat Reimagine stratégiája továbbra is kulcsfontosságú tevékenységként tekint a Formula E-re. Élvonalbeli tisztán elektromos világbajnokságként a Formula E nagy teljesítményű környezetet biztosít új elektromosjármű-technológiák fejlesztéséhez és teszteléséhez. A bajnokság továbbra is kiemelt tesztlaboratóriumként szolgál a vállalat Versenyzéssel az innovációért programja számára, amelynek keretében a versenypályáról a közútra, illetve a közútról a versenypályára átvitt tudás és tapasztalat hozzájárul az elektromos mobilitású társadalom kialakításához. A Jaguar szenvedélyesen törekszik ennek a fenntartható jövőnek a megvalósítására, amely egyszerre szolgálja a társadalom, az átalakuló mobilitás, a fenntarthatóság és ügyfeleink javát.

A Race to Inspire (Ihletadó motorsport) küldetést követve a Jaguar TCS Racing mindent megtesz annak érdekében, hogy versenysport-programján keresztül kedvező hatást gyakoroljon bolygónkra, valamint a futamoknak otthont adó közösségekre, és ezáltal inspirációként szolgáljon az eljövendő generációk számára. Így segíti a világ első nettó karbonsemleges versenyautójának bevetése a mérnökök és motorsport szakemberek új generációinak támogatását és képzését.

További információk: www.jaguar.com

Tata Consultancy Services (TCS):

A TCS egy olyan informatikai szolgáltató, tanácsadó és üzleti megoldásokat kínáló szervezet, amely több mint 50 éve segíti a világ legnagyobb vállalatait a digitális átállásban. A Jaguar Land Rover hagyományos stratégiai technológiai partnereként a TCS küldetése, hogy innovatív digitális technológiák alkalmazásával segítsen a motorsport csapatnak felgyorsítani a villamosítási folyamatot, futamokat nyerni, és hozzájárulni egy fenntarthatóbb jövő megteremtéséhez. A TCS meggyőződése, hogy a globális sport célzatos támogatása valódi változáshoz vezethet, és kedvező hatást gyakorolhat közösségeinkre. A Tata-csoportba tartozó TCS a világ 55 országában több mint 616 000 tanácsadót foglalkoztat.

Szöveg, fotók: Jaguar Racing

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr1517996544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása