Nem egészen két hónap múlva, április 3-án kezdetét veszi az FIA rally Európa bajnokság az ERC 2025. évi versenyszezonja. Lesz pár újdonság az új évadban, ezt foglalta össze a bajnoki sorozat hivatalos weboldala.
Egy új rally a naptárban.
A hosszú nevű, aszfaltos utakon zajló Sierra Morena Rally - Córdoba Patrimonio de la Humanidad először csatlakozik az ERC-hez, egyúttal ez lesz a szezonnyitó futam is Andalúziában, Spanyolországban április 3-6. között.
Két nem olyan új rally a naptárban.
Az igencsak tempós és látványos versenyzést garantáló murvás Lengyel rally egy év szünet után tér vissza az ERC-be, miután 2024-ben a rally világbajnokságot, a WRC látták vendégül.
A Horvát rally pedig 2013 után tér vissza az ERC sorozatba. Ők 2021-2024. között a rally világbajnokságot, a WRC látták vendégül, de egyéb okok miatt az idén kimaradtak abból a sorozatból, de 2026-ben újra azt szeretnék vendégül látni.
Új Junior versenyhelyszínek.
A Rally di Roma Capitale és a Barum Czech Rally Zlín a 2024-es kihagyás után mindketten vendégül látják a Junior ERC mezőnyt is. Emiatt viszont a Junior ERC versenynaptár rotációs rendszerének megfelelően az idén a BAUHAUS Royal Rally of Scandinavia-n és a JDS Machinery Rali Ceredigion-on nem versenyzik a Junior ERC mezőnye.
Minimális hossza lesz a kvalifikációs szakasznak.
Tekintettel az ERC-ben zajló szoros versenyre, a kvalifikációs szakasznak minden futam esetében legalább hat kilométer hosszúságúnak kell lennie, hogy nagyobb jelentőséget kapjon az adott ERC futam e kulcsfontosságú eleme. Fontos változás, hogy a kvalifikációs szakasz után nem lesz többé Parc Fermé (zárt parkoló) ezért ha a kvalifikációs szakaszon résztvevő versenyzőpáros úgy dönt, hogy még tesztelgetnének akkor ők is részt vehetnek az azt követő shakedownon.
Adott kategóriák versenyzői együtt indulnak.
Ez azt jelenti, hogy az ERC-be regisztrált versenyzők kategóriacsoportjaikban együtt, egymás után rajtolnak majd egy adott futamon belül. Tehát elsőként az ERC (Rally2-es autók) legénységei indulnak, majd az ERC3 (Rally3-as autók), a Junior ERC (Rally4-es autók) és az ERC4 (szintén Rally4-es autók) következik. A prioritást nem élvező versenyzők (akik pld. az aktuális ország nemzeti menői, de az ERC-be nincsenek regisztrálva) pedig csak ezek után következnek.
A VB mintájára itt is lesz „oldboy” kategória, a Master ERC.
A rallyvilágbajnokságon több éve sikeresen működő WRC Master Cup mintájára a rally Európa bajnokságon is bevezetik az FIA Master ERC kategóriát, amibe azok a versenyzők nevezthetnek, akik a szezon kezdetét megelőzően betöltik az 50. életévüket.
A környezetvédelem.
Manapság ez is fontos tényezője lett egy autóversenynek, ez van, most ennek kell megfelelni. A lényeg az, hogy minden ERC eseménynek legalább kétcsillagos FIA környezetvédelmi akkreditációval kell rendelkeznie. A regisztrált ERC csapatoknak el kell érnie az egy csillagos akkreditációt, és minden ERC gumibeszállítónak három csillaggal kell rendelkeznie. Hogy ez mit jelent arról nem szól a fáma, de biztos ezzel is meg lehet menteni pár fűszálat szerte Európában.
A leggyorsabb Ford Fiesta móka.
Az ERC Ford Fiesta Rally3 Trophy győztese egy teljesen támogatott, finanszírozott verseny lehetőséget kap a JDS Machinery Rali Ceredigionon egy jóval erősebb és gyorsabb Ford Fiesta Rally2-vel.
Megnövekedett gyártói támogatás.
A Škoda és a Stellantis is továbbfejlesztette a 2025-ös ERC ösztönző programjait. A Škoda Motorsport kiterjesztette vásárlói jutalmazó kezdeményezését a regisztrált csapatok számára, amelyek a Škoda Fabia Rally2 bármely változatával versenyeznek. Versenyenként 40.000.-Eurós nyereményutalványra, valamint 90.000.-Eurós kedvezményre jogosultak egy új Škoda Fabia RS Rally2 vásárlásakor a szezon végén.
A Stellantis csoport pedig azt ajánlotta fel, hogy az Írországban és Nagy Britanniában kiírt Stellantis Motorsport Rally Cup győztese egy 40.000.- Eurós díjcsomagra számíthat a 2026-os ERC bajnoki részvétele során melyet életkorától függően a Junior ERC vagy az ERC4 versenyeken használhat fel.
A Lancia a 2025-ös olasz junior bajnoknak biztosít lehetőséget, hogy a Lancia hivatalos csapatával egy új Lancia Ypilson Rally4-el részt vehet a 2026-os Junior ERC sorozatban, ami jól jelzi az ikonikus autógyártó visszatérését a rallysportba.
Szöveg: https://www.fiaerc.com/ és Tommy
Fotók: https://www.fiaerc.com/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.