Herczig Patrik 2022-ben a rally Európa bajnokságban versenyzik
ERC

Herczig Patrik és Bán Viktor 2022-ben a Rally Európa-bajnokság Clio Trophy kategóriájában indul ebben a szezonban. Az ERC öt futamán kiírt kupában egyforma Renault Clio Rally5 versenyutókkal indulnak a résztvevők.

Az év második ERC versenyén, az Azores Rallyn Herczig Patrik és Bán Viktor számára is megkezdődik a rally szezon. A páros a tavalyi Rally Hungaryn már megismert Toksport WRT csapattal versenyez majd a Clio Trophyban.

herczigp_erc_cliotr_22-1370x909.jpg

„Autóversenyző szempontból egy kicsit unalmas volt a tél. Minden nap visszaszámoltunk, mikor állhatunk már rajthoz. Az elmúlt hónapokban azonban többféle opciónk is volt, hol tehetjük ezt majd meg. Volt A, B, C verziónk, de a pulzusunk akkor ugrott igazán nagyot, amikor végre összeállt, hogy az Európa-bajnokságon mehetünk és ráadásul egy teljes évet. Ezt óriási lehetőségként élem meg, mert már a pályafutásom legelején alkalmat kapok a nemzetközi rutin megszerzésére. Ráadásul mindezt öt olyan futamon tehetem meg, amelyek mindegyike közel áll a szívemhez. Nagyon boldog vagyok, hogy elindulhatok és ott lehetek a tavaly már megismert csapattársak között” – mondta Herczig Patrik.

A 2021-ben életre hívott sorozatban egyforma Rally5-ös Renault Cliokkal versenyeznek a párosok. A szervizt, az üzemanyagot és a Michelin abroncsokat is a Toksport WRT biztosítja, így garantált, hogy a technikában nem lesz különbség a résztvevők közt. Herczig Patrik attól sem tart, hogy a Rally5-ös autó visszalépés lenne a tavalyi Rally4-es versenyautók után.

„Papíron lassabb az autó, hiszen a motor, a futómű és a fék „egyszerűbb”. Viszont az adatok, a saját személyes tapasztalataim és a videók alapján is azt gondolom, nincs jelentős különbség. Nagyon jó lesz ezzel az autóval versenyezni. Az autó előnye, hogy nagyon kevés paramétert lehet állítani a futóművén, és ha ezeket a beállításokat gyorsan megtaláljuk, akkor szinte már „csak” a vezetéstechnikámon, az itineren, a választott abroncsokon, az időjáráson, stb., stb., stb. J múlik, hogyan versenyzünk. Abban a tanulási folyamatban, amiben jelenleg vagyunk, ez ideális. Illetve a versenytársainkhoz is jobban tudjuk majd hasonlítani a teljesítményünket.”

Az Azori-szigeteken nyolc páros indul a Clio Trophy by Toksport WRT kategóriában. Közöttük lesz a tavalyi bajnokság második és harmadik helyezettje is, így Patriknak és Viktornak tapasztalt ellenfelekkel is fel kell vennie a versenyt. Ráadásul az első futam az egyik legnehezebb, összetett kihívás vár a Herczig Autósport versenyzőire.

„Az időjárás az Atlanti-óceán szigetén igencsak kiszámíthatatlan. Sokszor esik az eső, a hegyekben köddel is találkozunk, a talaj is folyamatosan változik. Rengeteg belső kamerás felvételt néztem, apával is átbeszéltük a kritikus részeket, és Viktor is nagyon sokat dolgozott a felkészülés során. Itt ráadásul van olyan gyorsaságiszakasz, ami 24 kilométeres. A jelenlegi tapasztalatommal ez nem lesz könnyű, hiszen több mint 20 percen át kell végig koncentrálnunk. Emellett az is kihívást jelent majd, hogy sokszor szűkek a pályák, két partfal között kell mennünk, így nagyon pontosan kell vezetni. Mindezek a kihívások azonban csak még inkább ráerősítenek az érzésemre: szuper jó lesz ott lenni és versenyezni” – részletezte a feladatot Herczig Patrik.

A felkészülés során egy szokatlan kihívással is szembe kellett néznie Herczig Patriknak. A keddi elutazás előtti hétfőn még egy komoly történelem dolgozat is várt a fiatal pilótára, ráadásul a kéttannyelvű gimnáziumban ezt németül kellett megírnia. A feladatot Patrik becsülettel teljesítette, így most már „csak” élete első ERC futamán kell helytállnia. Eredménykényszer természetesen nincs, a lényeg a tapasztalatgyűjtés. Még akkor is így van ez, ha a Clio Trophyban az első négy helyezett a bajnoki pontok mellett pénzdíjat is nyer, az év végi győztes pedig a 2023-as szezonban három futamon indulhat a csapat által felkészített Renault Clio Rally4-gyel.

Az Azores Rally programja (magyar idő szerint):

03.25. péntek

Shakedown – 4.37 km – 19:00

03.26. szombat

SS1 – Coroa da Mata 1 – 11.40 km – 10:18
SS2 – Graminhais 1 – 24.03 km – 11:06
SS3 – Tronqueira 1 – 21.99 km – 12:03
Szerviz A – A – Ponta Delgada – 30 perc – 14:23
SS4 – Coroa da Mata 2 – 11.40 km – 15:41
SS5 – Graminhais 2 – 24.03 km – 16:29
SS6 – Tronqueira 2 – 21.99 km – 17:26
SS7 – Grupo Marques 1 – 4.10 km – 19:06
Szerviz B – Ponta Delgada – 45 perc – 19:51

03.27. vasárnap

Szerviz C – Ponta Delgada – 15 perc – 10:05
SS8 – Ribeira Grande 1 – 9.57 km – 11:08
SS9 – Feteiras 1 – 7.46 km – 12:01
SS10 – Sete Cidades 1 – 24.01 km – 12:28
SS11 – Grupo Marques 2 – 4.10 km – 13:23
Szerviz D – Ponta Delgada – 30 perc – 14:33
SS12 – Feteiras 2 – 7.46 km – 15:36
SS13 – Sete Cidades 2 – 24.01 km – 16:03
SS14 – Ribeira Grande 2 Power Stage – 9.57 km – 18:08
Szerviz E – Ponta Delgada – 10 perc – 19:28
Céldobogó – Ponta Delgada – 19:43

A Rally Európa-bajnokság Clio Trophy versenyei 2022-ben:

  1. 03. 26-27. Azores Rally
  2. 05. 13-14. Rally Islas Canarias
  3. 07. 02-03. Rally Liepaja
  4. 07. 23-24. Rally di Roma Capitale
  5. 08. 27-28. Barum Czech Rally Zlín

 

Szöveg és fotó: Herczig Autósport

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr4217788228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása