A JAGUAR RACING GYŐZŐTT A FORMA-E VB MÁSODIK FUTAMÁN

A Forma-E 2021 szezon első állomása a szaúd-arábiai Ad Diriyah volt, ahol éjszakai dupla futam várt a versenyzőkre. A pénteki első futamban Mitch Evans dobogós helyet szerzett csapatának, míg szombaton Sam Bird nyerte a verseny második futamát.

A Jaguar Racing jelenleg hét ponttal vezeti az ABB FIA Formula E csapatok világbajnokságát.

j_racing_diriyaheprix_260221_002.jpg

A brit Jaguar Racing versenycsapat minden idegszálával az ABB FIA Forma-E világbajnokságra összpontosít. A Jaguar a Forma-E mezőnyének egyik legerősebb versenyzőpárosával: Sam Bird és Mitch Evans pilótákkal küldte pályára új versenyautóját, a Jaguar I-TYPE 5-öst. Az új-zélandi Evans idén ötödik szezonját kezdte meg a Jaguar Racing színeiben, míg a brit Sam Bird – aki a Forma-e bajnokság összes eddigi évadában tudott futamot nyerni – újonnan csatlakozott a brit csapathoz.

A szezon első állomása a szaúd-arábiai Ad Diriyah volt, ahol éjszakai dupla futam várt a versenyzőkre. A pénteki első futamban Mitch Evans dobogós helyet szerzett csapatának, míg szombaton Sam Bird nyerte a verseny második futamát.

Az utolsó, 2020 augusztusi verseny óta a csapat a hetedik évadra szánt Jaguar I-TYPE 5 versenyautó fejlesztésére – a vadonatúj, házon belül fejlesztett hajtásláncra, a felfüggesztésre, valamint az ultramodern, 24 karátos aranyat tartalmazó inverterre – összpontosított.

j_racing_diriyah_eprix_260221_003.jpg

A JAGUAR RACING

A Jaguar 2016 októberében tért vissza a versenypályákra, hogy a világ prémium autógyártói közül elsőként csatlakozzon a tisztán elektromos FIA Forma-E világbajnoksághoz. A csapat 2019-ben megnyerte a Római Nagydíjat, és ezzel 1991 óta elsőként szerzett nemzetközi motorsport-győzelmet a Jaguar számára.

A Jaguar éles tesztlaboratóriumként tekint a Forma-E bajnokságra, hol a Versenyzéssel az Innovációért hitvallás szellemében a villamosítás jövőjén dolgozik.

A Forma-E bajnokság hivatalos gyári csapataként a Jaguar Racing saját maga tervezi hajtásláncát, amely a villanymotort, az erőátvitelt, az invertert és a hátsó felfüggesztést foglalja magában.

A költségek visszaszorítása érdekében a verseny szabályzata értelmében mind a tizenkét csapat ugyanazt a szénszálas vázszerkezetet, valamint ugyanazt az akkumulátort használja. Ez lehetővé teszi a csapat számára, hogy a minél jobb hatásfokú, minél könnyebb elektromos hajtáslánc fejlesztésére összpontosítson, amivel a Jaguar Land Rover leendő elektromos járműveinek hatótávolságát és menetteljesítményeit is javíthatja.

A 2020/21-es Forma-E szezon újdonsága, hogy a tisztán elektromos bajnokságot világbajnoksággá minősítette az FIA, a sportág felügyeleti szerve. Ez lesz a harmadik év, hogy a csapatok a futurisztikus Gen2 versenyautókkal indulnak.

Minden csapat kettő (pilótánként egy) versenyautóval rendelkezik, amelyeket futam közben nem lehet cserélni.

A Forma-E nem csupán a tisztán elektromos meghajtás alkalmazása, hanem a helyszínválasztás miatt is egyedülálló: A bajnokság minden egyes futama a világ legnagyobb városainak központjában kijelölt, ideiglenes utcai pályákon zajlik, Santiagótól Ad Diriyah-n, Rómán, Párizson, Monacón és New Yorkon át egészen Londonig, ahol dupla futammal ér véget az évad.  

A bajnokság hatodik szezonjában Mitch Evans az egyéni bajnokságban, a Jaguar Racing csapat pedig a konstruktőrök versenyében zárt a hetedik helyen. A csapat Mexikóvárosban első lett, Santiagóban dobogós helyezést ért el, továbbá egy alkalommal pole pozícióból rajtolt. Evans társa az új évadban a brit Sam Bird lesz, akinek a Forma-E összes eddigi évadában sikerült futamgyőzelmet elérnie.

A bajnokság hetedik évadában világbajnokságként szerepel az FIA naptárában. Hivatalos elnevezése ABB FIA Forma-E Világbajnokság

j_racing_diriyaheprix_260221_001.jpg

Versenyzéssel az innovációért

A Jaguar Land Rover és a vállalat Destination Zero programja továbbra is kulcsfontosságú tevékenységként tekint a Forma-E motorsportra. A Forma-E az egyetlen tisztán elektromos világbajnokság, és mint ilyen, nagy teljesítményű környezetet biztosít új elektromosjármű-technológiák fejlesztéséhez és teszteléséhez. A bajnokság továbbra is kiemelt tesztlaboratóriumként szolgál a vállalat Versenyzéssel az innovációért programja számára, amelynek keretében a versenypályáról a közútra, illetve a közútról a versenypályára átvitt tudás és tapasztalat hozzájárul az elektromos mobilitású társadalom kialakításához. A Jaguar szenvedélyesen törekszik ennek a fenntartható jövőnek a megvalósítására, amely egyszerre szolgálja a társadalom, a változó mobilitás, a fenntarthatóság és ügyfeleink javát.

j_racing_diriyah_r2_270221_007.jpg

Szöveg és fotók: Jaguar Racing

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr6016465868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

Dakar rally (1) DTM (1) ERC (15) ETCR (1) ETRC (3) FIA (1) Formula 3 (1) Goodwood (1) GP Ice Race (1) Hungaroring (2) J-WRC (1) Kamion EB (1) Mikulás rally (1) MNASZ (6) ORB (8) Rally (3) Rally1 (15) Rally1 ORC (1) Rally3 (3) Rallycross (1) Rallylegend (14) Rally 2 (3) Rally EB (5) Rally Európa Bajnokság (4) Rally raid (2) RX (1) Tereprally (1) WRC (58) WRC2 (18) WRC3 (6) WTCR (7) Címkefelhő
süti beállítások módosítása