Sebastien Ogier nyerte a Monte-Carlo rallyt
WRC

wrc_2021_rd1_306.jpg

Az elmúlt hétvégén zajlott a 2021-es rally világbajnokság nyitó fordulója a 89. Monte-Carlo rally.

Nagyon necces volt, hogy egyáltalán meg tudják-e tartani a versenyt ugyanis a Covid járvány miatt szinte naponta változtatták az országok a beutazási korlátozásokat, többek között Franciaország akinek a területén zajlott a verseny. Többször módosították a verseny itinerét is, hogy az alkalmazkodni tudjon az aktuális kijárási korlátozásokhoz.  

A lényeg végül az, hogy ha nézők nélkül is, de meg tudták tartani a versenyt. A rally csütörtöktől vasárnapig zajlott, 15db gyorsasági szakaszon keresztül melyek majd 280 km-t tettek ki.

142857051_3875156185860738_1589854369498110984_o.jpg

Csütörtök este a napi két gyorsasági után Ott Tanak vezette a rallyt a Hyundai i20 WRC-vel, utána Kalle Rovanpera és Elfyn Evans következett. A nap esését minden bizonnyal a Ford Fiesta WRC-vel induló Teemu Suninen produkálta az első gyorsasági célja előtt nem sokkal. Kár érte, mert a részidők alapján gyorsan ment, talán jól is alakulhatott volna neki ez a verseny, de most csak egy totálkárig jutott.

Pénteken már hosszabb nap volt, a Toyotások meg is indultak és a napot már Elfyn Evans zárta az élen, őt követte Sebastien Ogier majd Ott Tanak a Hyundai-jal. Napközben volt egy megforgása Ogier-nak és Rovanpera is túlforgott egy alkalommal valamint Ogier egy defektet is összeszedett. A Hyundai-os Neuville dicsérte új navigátorát, akinek ez volt élete első futama egy WRC autó fedélzetén. A szintén Hyundai-os Pierre-Louis Loubet a napi utsó gyorson találta el az út menti partfalat, de mákja volt és össze tudták rakni az autóját így szuper rally szabály szerint szombaton vissza állhatott a csatába.

d9c6e79b-2582-4265-b0f4-c473b7774426.jpg

Szombat estére totális Toyota uralom alakult ki. Ogier átvette a vezetést, mögötte Evans és Rovanpera következtek, és még Katsuta is ott volt a 6. helyen a negyedik Toyota Yaris WRC-vel. Ott Tanak a Hyundai i20 WRC-vel begyűjtött két defektet, de mivel csak egy pótkereke volt megpróbált három keréken és a defektes felnin lemenni a szervizparkba, ez viszont a szabályok szerint tilos így őt kizárták a rallyból.

Vasárnap Rovanpera a Toyota Yaris WRC-vel szedett össze egy defektet amivel elbukta a harmadik helyét, Greensmith az egyetlen talpon maradt Ford Fiesta WRC-vel megforgott, de ugyanígy járt Loubet is a Hyundai i20 WRC-vel és Katsuta is a Toyota Yaris WRC-vel. Sokan elmondták és a közvetítéseken is látszott, hogy furfangosak voltak a körülmények, havas, jeges, vizes és száraz útburkolat várt a mezőnyre, mindezt akár egy gyorsaságin belül, igazi Monte-Carlo rallys körülmények voltak!

wrc_2021_rd1_258.jpg

A versenyt végül a 7x rally világbajnok Sebastien Ogier nyerte meg, immár nyolcadik alkalommal és az ötödik autótípussal. Őt követte Elfyn Evans majd Thierry Neuville.

Az RC2 kategóriát Andreas Mikkelsen uralta egész hétvégén. A Skoda Fabia Rally2 EVO (régen R5) fedélzetén régi-új navigátorával Ola Floene-vel magabiztos győzelmet arattak, közel két percet adtak az őket követő Adrien Fourmaux-nak (aki az idén felváltva fogja használni a Ford Fiesta WRC-t Teemu Suninen-nel), a kategória harmadik helyére Eric Camilli ért be.

141730979_258172835675208_6589892731447565228_o.jpg

A Monte-Carlo rallynak egy magyar indulópárosa volt, ők a László Zoltán – Berendi Dávid kettős voltak, akik az RC4-ben mentek egy Ford Fiesta Rally4-es autóval. Csütörtök este még a kategória 7. helyén álltak, de pénteken műszaki hiba miatt ki kellett állniuk a versenyből. Szombaton szuper rallyval tovább mentek, de a pénteken kihagyott gyorsaságikért kapott időbüntetést nem tudták már ledolgozni és a Monte-Carlo rally egyedi szabálya szerint vasárnap csak az első ötven autó folytathatja a versenyt, amibe ők sajnos nem fértek bele.

A 89. Monte-Carlo rally végeredménye így alakult,

1

S. Ogier

J. Ingrassia

Toyota Yaris WRC

2:56:33.7

2

E. Evans

S. Martin

Toyota Yaris WRC

+32.6

3

T. Neuville

M. Wydaeghe

Hyundai i20 Coupe WRC

+1:13.5

4

K. Rovanperä

J. Halttunen

Toyota Yaris WRC

+2:33.6

5

D. Sordo

C. del Barrio

Hyundai i20 Coupe WRC

+3:14.2

6

T. Katsuta

D. Barritt

Toyota Yaris WRC

+7:01.3

7

A. Mikkelsen

O. Fløene

Škoda Fabia R5

+7:23.6

8

G. Greensmith

E. Edmondson

Ford Fiesta WRC

+8:21.1

9

A. Fourmaux

R. Jamoul

Ford Fiesta R5

+9:15.8

10

E. Camilli

F. Buresi

Citroën C3 R5

+10:41.0

 

A verseny után így áll a gyártók bajnoksága,

1

Toyota Gazoo Racing World Rally Team

52

2

Hyundai Shell Mobis World Rally Team

30

3

M-Sport Ford World Rally Team

10

4

Hyundai 2C Competition

8

 

A versenyzőké pedig az alábbiak szerint néz ki,

1

S. Ogier

30

2

E. Evans

21

3

T. Neuville

17

4

K. Rovanperä

16

5

D. Sordo

11

6

T. Katsuta

8

 

 

 

Következő futam a lemondott Svéd rally helyére lépő Arctic Rally lesz Finnországban, február 26-28. között. Reméljük a vírus nem veszélyezteti annak megrendezését.

Szöveg: Tommy

Fotók: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport, Skoda Motorsport

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr6216402272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása