Vincze Ferencék nyerték az Eger rallyt
ORB, MNASZ

20200906_124852.jpg

Az elmúlt hétvégén, szeptember 5-6. között tartották a hazai rally bajnokság, az ORB idei harmadik fordulóját, az Eger rallyt.

A futam kétnapos volt, szombaton egy bő 23km-es gyorsasági szakasz, míg vasárnap három gyorsasági várt a mezőnyre melyeket a Rally1, a Historic és a Rally2 mezőnye is teljesített igaz nem egyforma mennyiségben.

A versenyre összesen 182 nevezés érkezett, ebből a Rally1 mezőnyre majd 132km várt, a Historicra bő 108km míg a Rally2-es versenyzők 80km-en keresztül versenghetnek egymás és az óra ellen.

20200906_130206.jpg

Mind a versenyzőpárosokat mind a versenyre kilátogató nézőket remek késő nyári időjárás fogadta. Száraz napsütéses, csapadékmentes időben telt az Eger rally. Talán ennek is köszönhető, hogy a hétvége során nem volt csúszás az időtervben és a gyorsasági szakaszokból is csak egyet kellett etappá nyilvánítani, egyébként pöpecül ment minden.

Az egyetlen elmaradt gyorsasági az a Rally2 utolsó Sirok – Egerbakta pályája volt ahol a rengeteg kavics felhordás miatt nem engedték le a mezőnyt csak etapként teljesítették azt. Kicsit fura volt, hogy a pálya állapotára hivatkozva vették ki nekik a gyorsaságit, míg az utánuk ugyanott még egyszer lejövő Rally1 mezőnynek versenyzésre alkalmasnak minősítették a pályát úgy, hogy azon érdemi javítási munkát nem végeztek. Valószínűleg attól tartottak a versenyigazgatók, hogy a véleményük szerint (lehet, hogy igazuk is volt) kevesebb rutinnal rendelkező Rally2 mezőnyben nehogy valaki az utolsó szakaszon törje össze magát és emiatt csússzon meg a verseny hátralévő része. Azt azért halkan megjegyezném, hogy eze(k)en a kavics felhordásos gyorsaságikon a Rally1 és Historic mezőny néhány résztvevőjének is benne volt a pakliban egy megforgás vagy egy totálkár és nem azért mert kívülről nézve olyan nagyon magabiztosak lettek volna…

Na mindegy, ennyit a fanyalgásról.

20200906_131817.jpg

A Rally1-ben a legtöbben Turán Frigyesék, Vincze Ferencék, Velencei Ádámék és Hadik Andrásék közül „várták” a futam győztesét. Ez a négyes már a szombati második gyorsaságin három szereplőssé csökkent miután Turán Frigyesék lecsúsztak az útról és tetőn átfordulva összetörték kissé a VW Polót. El tudtak menni a szervizig ahol megcsinálták az autót, de az időveszteség miatt vasárnap a 37. helyről kezdhették meg a stopper elleni attackot.

Vasárnap egész végig a fenti négyes váltotta egymást a gyorsasági győztesek között és közéjük sem tudott férkőzni senki más. Egyszer, egyszer odaértek Bodolaiék, Csucsuék, de más senki és a céldobogó főszereplői is ők lettek. Azaz győzött a Vincze Ferenc – Bacigál Igor kettős Skoda Fabia R5-tel, második lett a Velencei Ádám – Szőke Tamás duó szintén Skoda Fabia R5-tel és a harmadik helyen ért célba Hadik András Kertész Krisztiánnal a jobbján a Ford Fiesta R5-tel. Turán Frigyesék a 16. helyig tudtak előre jönni, ez most így sikerült nekik. Személy szerint azt gondoltam, hogy a cseh Petr Semerád nagyobb csatában lesz a magyarokkal, de most nem sok babér termett neki, szó se róla nem szégyen a negyedik hely, de azért ő már majd egy percre végzett az előtte lévőtől is. Mögöttük ki jobban ment, ki gyengébben, az első három, négy autó kívülről látható teljesítményéhez képest jócskán le van maradva mindenki.

Az alsóbb kategóriákban az RC4-ben a kis Ford Fiesták és a Peugeot 208-ak vívtak vérre menő csatákat, látszik rajtuk, hogy lobognak ahogy tudnak.

20200906_140308.jpg

Utánuk volt még pár látványosan gyors BMW, Mitsubishi talán egy két Lada, de nem volt nagy tűz az egész.

A Historicban többé kevésbé jó volt látni mindenkit, ki jobban üvegelte, ki kevésbé, ez a kategória egy kicsit talán már levezetés a máshonnan már „ki öregedett” versenyzőknek.

A Rally2-t viszont szokás szerint jó volt nézni, komoly csaták mentek, rettenetes szólnak a valóságtól elrugaszkodott űrhajó Ladák. Az elejében nem is nagyon tudott velük senki lépést tartani, mindössze két Honda Civic és egy Skoda Felícia volt, akik gyorsan mentek és lépést tudtak tartani a Ladás különítménnyel. Ők mindig, minden körben és helyen jól mentek, de kevés kivételtől eltekintve az egész Rally2 mezőny jól ment, kár érte, hogy elvettek tőlük egy gyorsasági szakaszt.

A 2020-as Eger rallyn a Rally1-ben az alábbiak szerint alakult a végső sorrend,

rally1_vege.JPG

A Historicban pedig ez lett a végeredmény,

historic_vege_2.JPG

 A Rally2 mezőny végeredménye így alakult,

rally2_2.JPG

Összességében jó mulatság volt az idei Eger rally, a következő futam terv szerint a Vértes rally lesz október 10-11. között. 

Szöveg: Tommy

Fotók: Tommy,

Eredmények: https://q8oils.rallylive.hu/

20200906_165001.jpg

20200906_124949.jpg

20200906_131311.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr7916193526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása