Ferrari 288 GTO, egy fura rally autó tervezet

ferrari_288_gto_4.jpg

Talán nem minden rally Matyi van vele tisztában, hogy a manapság a gazdag autógyűjtők egyik legdrágább típusa a Ferrari 288 GTO is azért készült el, hogy csatába küldjék a "B" csoportos érában.

ferrari_288_gto_3.jpg

A 308/328-a alapjaiból fejlesztették tovább, motorja 2,8 literes, 2db IHI turbóval 400 lóerőt tudott és az 1.4-es turbó szorzóval pont befért a 4.0 literes hengerűrtartalom limitbe. A 308/328-al szemben a 288 GTO-ba hosszában építették be a motort amely mögött helyezték el a difit és a váltót. Erre azért volt szükség, hogy könnyebben hozzáférjenek a váltóhoz ha verseny közben azt vagy csak a benne lévő áttételt cserélni kellett.

ferrari_288_gto_1.jpg

Az autó súlya is jelentősen kevesebb volt, 1.159 kg a kb. 1450 kg-mal szemben. Ezt úgy érték el, hogy a GTO-n csak a két ajtó készült acélból a többi karosszéria borítás karbon, kevlár és üvegszálas műanyagból készült.

ferrari_288_gto_7.jpg

Igen komoly menetteljesítménnyel rendelkezett, 0-100-ra 4 másodperc kellett neki, a végsebessége pedig 304 km/ó volt, ezzel pedig kora leggyorsabb forgalomba helyezhető utcai autója volt. 

ferrari_288_gto_5.jpg

A legyártott 272 db autóból végül egy sem lett versenyautó, mindegyiket utcai használatra adták el. Ha manapság néha felbukkan egy eladó példány annak ára általában 3 millió dollár körül szokott lenni....

ferrari_288_gto_6.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: internet

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr6515479772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.02.19. 20:12:23

Semmivel nem furább ez mint a mostani szopottgombócok... :)
Amúgy elég sokat látok most ezekből, vagy öt éve még úgy csodálkoztam rá hogy mi ez :)..

proflex 2020.02.23. 20:53:53

@Ződ2000: szerintem annak a kornak a rally autóihoz képest is csak annyival furább, hogy sokan nem tudnak róla, hogy ezt azért hozták létre, hogy a B csoport szabályainak megfelelő rally autót fejlesszenek belőle. Azt gondolom ilyen lehet a Porsche 959 is. A maiakat meg hagyjuk. Jók azok, full versenyfegyverek, irgalmatlan gyorsak, iszonyatosan stabilak és rettentően elmebetegek akik ezeket kezelni tudják. És mint minden versenyautó előbb vagy utóbb ezek is sok pénzt fognak érni, de a 959-hez és a 288 GTO-hoz hasonló misztikum nem fogja övezni őket, bár a fene tudja, lehet minden megváltozik mire ezek abba a korba érnek :-)

proflex 2020.02.23. 21:40:27

@Ződ2000: szerintem annak a kornak a rally autóihoz képest is csak annyival furább, hogy sokan nem tudnak róla, hogy ezt azért hozták létre, hogy a B csoport szabályainak megfelelő rally autót fejlesszenek belőle. Azt gondolom ilyen lehet a Porsche 959 is. A maiakat meg hagyjuk. Jók azok, full versenyfegyverek, irgalmatlan gyorsak, iszonyatosan stabilak és rettentően elmebetegek akik ezeket kezelni tudják. És mint minden versenyautó előbb vagy utóbb ezek is sok pénzt fognak érni, de a 959-hez és a 288 GTO-hoz hasonló misztikum jó eséllyel nem fogja övezni őket, bár a fene tudja, lehet minden megváltozik mire ezek abba a korba érnek :-)

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása