Talán nem minden rally Matyi van vele tisztában, hogy a manapság a gazdag autógyűjtők egyik legdrágább típusa a Ferrari 288 GTO is azért készült el, hogy csatába küldjék a "B" csoportos érában.
A 308/328-a alapjaiból fejlesztették tovább, motorja 2,8 literes, 2db IHI turbóval 400 lóerőt tudott és az 1.4-es turbó szorzóval pont befért a 4.0 literes hengerűrtartalom limitbe. A 308/328-al szemben a 288 GTO-ba hosszában építették be a motort amely mögött helyezték el a difit és a váltót. Erre azért volt szükség, hogy könnyebben hozzáférjenek a váltóhoz ha verseny közben azt vagy csak a benne lévő áttételt cserélni kellett.
Az autó súlya is jelentősen kevesebb volt, 1.159 kg a kb. 1450 kg-mal szemben. Ezt úgy érték el, hogy a GTO-n csak a két ajtó készült acélból a többi karosszéria borítás karbon, kevlár és üvegszálas műanyagból készült.
Igen komoly menetteljesítménnyel rendelkezett, 0-100-ra 4 másodperc kellett neki, a végsebessége pedig 304 km/ó volt, ezzel pedig kora leggyorsabb forgalomba helyezhető utcai autója volt.
A legyártott 272 db autóból végül egy sem lett versenyautó, mindegyiket utcai használatra adták el. Ha manapság néha felbukkan egy eladó példány annak ára általában 3 millió dollár körül szokott lenni....
Szöveg: Tommy
Fotók: internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.02.19. 20:12:23
Amúgy elég sokat látok most ezekből, vagy öt éve még úgy csodálkoztam rá hogy mi ez :)..