Az elmúlt hétvégén zajlott az idei rali világbajnokság utolsó előtti futama a szezon egyetlen vegyes talajú versenye a Katalán rali.
A versenyen pénteken murvás utakon míg szombaton és vasárnap aszfaltos gyorsaságikon küzdöttek meg egymással a versenyzőpárosok.
A verseny előtt hárman voltak esélyesek a bajnoki cím megszerzésére. Ott Tanak a Toyotával, Thierry Neuville a Hyundai-jal és Sebastien Ogier a Citroennel. Jellemző a három páros teljesítményére, hogy az elmúlt 13 futamból csak a szardíniai volt amit nem valamelyikük nyert meg, azt Ott Tanak autójának meghibásodása miatt Dani Sordo húzta be.
A bajnoki címért vívott csatából a pénteki napon Ogier gyorsan kiszállt. Az első gyorsot még megnyerte de a másodikon elment az autó kormányszervója majd a harmadik gyorson a kormányváltó és a hajtás is tönkrement. A napközbeni szervizbe ugyan elvergődött valahogy ahol meg is csinálták a C3 WRC-t, de addigra annyi idő veszteséget szedett össze, hogy ha Neuville és Tanak nem hibázik akkor ennyi volt neki a bajnoki címért folytatott csata. És ők ketten nem nagyon hibáztak a hétvége során.
Annyira nem, hogy Thierry Neuville megnyerte a Katalán ralit míg Ott Tanak a Power Stage-en diadalmaskodott és az ott mutatott teljesítményével még feljött a második helyre is, leszorítva onnan a hazaiak kedvencét Dani Sordot. És Ott Tanak ezzel a teljesítményével megnyerte a 2019. évi rali világbajnokságot megtörve ezzel a 15 éve uralkodó francia hegemóniát. Azt a hegemóniát ami Sebastien Loeb-bel és a Citroennel kezdődött aki 2004-2012 között kilencszer lett a sportág királya. Majd következett Sebastien Ogier aki 2013-2016 között a VW-vel, majd 2017-2018 között a Ford-dal nyerte meg a világbajnokságot. És aki nagyon készült arra, hogy egy harmadik márkával is, immár sorban hetedik alkalommal elhódítja a világbajnoki címet. De erre készült Thierry Neuville és Ott Tanak is, hármójuk közül ez most Tanaknak sikerült. Toyotával egyébként utoljára Didier Auriol nyert rali világbajnokságot 1994-ben, akkor a Celica Turbo 4WD-vel diadalmaskodott, első francia pilótaként. A most megszakadt 15 éves francia hegemónia előtti utolsó nem francia bajnok a norvég Petter Solberg volt a Subaru Impreza WRC-vel.
A gyártói bajnokság még nincs eldöntve, arra Ausztráliában kerülhet sor. Jelenleg 18 ponttal van a Hyundai a Toyota előtt ami nem kevés, toppon kell lennie a Toyotás párosoknak ahhoz, hogy a nem kevésbé toppon lévő Hyundai-os fiúkat annyira megszorongathassák, hogy elhódítsák előlük a koronát.
És egy pár szó a többiekről is. A Hyundai-nál mindenki célba ért, Neuville ugye nyert, Sordo a harmadik lett míg Loeb a negyedik helyen végzett. A Toyotánál Tanak a második, Latvala pedig az ötödik helyen végzett, Kris Meeke a szombati kiesése miatt csak a 29. helyig tudott visszakapaszkodni. A Fordnál Evans a hatodik míg Suninen a hetedik lett. A Citroennél Ogier a nyolcadik helyre ért be míg Lappinak a pénteken elromlott autóját nem tudták megcsinálni.
A WRC2-ben Camilli, Lindholm, Kajetanowicz sorrend alakult ki, míg a WRC2 Pro-ban Ostberg, Kopeczky, Rovanpera sorrendben végeztek a srácok.
Következő és egyben szezonzáró verseny az Ausztrál rali lesz november 14-17. között.
A pilóták versenye jelenleg így néz ki,
1 | O. Tanak | 263 |
2 | T. Neuville | 227 |
3 | S. Ogier | 217 |
4 | A. Mikkelsen | 102 |
5 | E. Evans | 102 |
6 | K. Meeke | 98 |
7 | J.M Latvala | 94 |
8 | D. Sordo | 89 |
9 | T. Suninen | 89 |
10 | E. Lappi | 83 |
11 | S.Loeb | 51 |
A csapatbajnokság pedig így alakul,
1 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 380
2 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 362
3 Citroën Total World Rally Team 284
4 M-Sport Ford World Rally Team 218
Szöveg: Tommy
Fotók: Citroen Racing, Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.