Vincze Ferencék nyerték az Eger rallyt

eger_rally.JPG

Az elmúlt hétvégén zajlott a hazai rallybajnokságokból a Rally1, a Rally2 és a Historic mezőny első versenye az Eger rally. 

A verseny a már ismert Eger környéki aszfaltutakon zajlott, távolságban kicsit kilógott a sorból a szombaton és vasárnap is szerepet kapó Parádsasvár - Mátraalmás gyorsasági. Szombaton ebben az irányban míg vasárnap a másik irányban ment rajta a mezőny. Az már szombaton is látszott, hogy ezen a gyorsaságin sok minden eldőlhet. Irgalmatlan rossz minőségű, rommá töredezett az eredetileg sem túl jó állapotú aszfalt burkolat. A sok kipergett kőtől gyakorlatilag egy murvás gyorsaságivá avanzsált a pálya. Szombaton is sok párosnak volt itt kalandja, megforgás, becsúszás, defektek. Már szombaton is volt, hogy egy esés miatt etappá nyilvánították a gyorsaságit ( a második körben) és volt erre példa vasárnap is. Ezzel együtt többeknek tetszett a pálya nyomvonala, bár azt mindenki hozzátette, hogy ha jó minőségű lenne az útburkolat akkor ez lenne a bajnokság egyik legjobb pályája. 

Az Eger rallyt én magam csak szombaton, csak ezen a gyorsaságin néztem meg, reggeltől estig mindhárom körben. Az első kört egy lejtős, kifelé dőlő jobb kanyarban néztük ahonnan látszott ez a kanyar és a következő jobbosnak a nagy része is. Nagy volt a várakozás aztán mikor elkezdődött a versengés alaposan lehűtöttük magunkat. Ami addig nem tűnt fel annyira az a versenyautók érkezésekor vált világossá. Mégpedig, hogy az út minősége miatt itt nem fogja mindenki élet halálra nyomni a gázt, hanem majd a másik két gyorsaságin bepótolja azt amit itt elspórolt. Félreértés ne essék mentek ahogy tudtak vagy ahogy akartak, de többet vártunk. Viszont megértem azokat is akiknek nem mindegy, hogy mennyire csapják oda autóikat és inkább vigyáznak rájuk. A második körben visszább sétáltunk Szuha felé és egy tempós jobbos balos kombinációt tekintettünk meg, ez már klasszabb helynek bizonyult, de itt is az volt mint fentebb, hogy sokan spóroltak az autókkal. A harmadik kört pedig már Szuhán a visszafordító kanyarban láttuk. Ez a nagy reflektoroknak is köszönhetően látványos volt és hangos, meg jó poros is. A Peugeot 208 kupa után befejeztük az Eger rallyt és hazaindultunk.

duen_egerrallye2019_0307.jpg

Én nem versenyzek, sosem versenyeztem, de véleményem azért van a látottakról. Véleményem szerint a Rally1 első tizenöt autója, a Peugeot 208 kupa autói és még egy páran voltak akik látványra jól mentek. Valamint a Rally2 kb. első 15 autója akik jól mentek a többi felejthető produkciót nyújtott. Ez az újonnan létrehozott KIA Picanto kupa konkrétan egy rossz viccnek tűnt, nagyjából olyan tempót láthattunk mintha valaki egy utcai autóval megy végig a pályán, kivéve talán Vogel Adriennt. Na mindegy is, minden bizonnyal a fentebb már leírt nagyon tré útminőség miatt volt ez a néhol túlzott óvatoskodás. Legközelebb nem kell ide jönni versenyt nézni és kész.

Sajnos láttunk jó nagy marhaságot is. Ugyanis az első körben ahol néztük a versenyt hozzánk közel tanyázott az egyik ismert videós, fotós csapat. Ők azt csinálták, hogy az ott lévő jobbos kanyarba kirakott piros műanyag ballonokat amik a levágásokat voltak hivatottak megakadályozni azokat nemes egyszerűséggel kijjebb húzták az kanyar szélére. Pontosabban az egyiket kijjebb húzták a másikról sikerült őket lebeszélni, de nem igazán akarták megérteni, hogy miért ne csinálják.  

A pénteki szuperspeciálnak hívott, a végeredménybe is beleszámító gyorsaságival végül is három napos Eger rallyt nagy csata után a Vincze Ferenc - Bacigal Igor kettős nyerte meg Skoda Fabia R5-tel, mindössze 8,8 másodperccel Turán Frigyesék előtt. A harmadik helyezett Balogh Jánosék már több mint egy perccel voltak lemaradva Vinczéék mögött. A sok Skoda Fabia és Ford Fiesta valamint a két Hyundai i20 R5 mellett üde színfolt volt Velencei Ádámék Citroen C3 R5 versenyautója. Egyéb nagy autós újdonság nem volt a mezőnyben, a Peugeot 208 Kupa jól felhízott, itt most kilenc páros feszült egymásnak. A Rally2 mezőnyben rengeteg szép és jónak tűnő Lada van, jó őket látni, összességében klassz és sokszínű mezőny állt rajthoz a 2019-es Eger rallyn.

eger_rally1.JPG

Következő futam a Miskolc rally lesz 2019. április 26-27-én.

Szöveg: Tommy

Fotók, eredmények: https://www.eger-rali.hu/https://q8oils.rallylive.hu/http://www.duen.hu/ 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr8514733161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása