Íme a 2019-es rally világbajnokságra benevezett csapatok és versenyzőik. Volt egy kis jövés menés a pilóta piacon. Esapekka Lappi eligazolt a Citroenhez, Kris Meeke a Toyotához, Sebastien Ogier visszatért a Citroenhez, Sebastien Loeb pedig hat verseny erejéig elment a Hyundaihoz és (egyenlőre) két verseny erejéig Pontus Tidemand elszerződött a Fordhoz. A tavalyiak közül Craig Breen és Mads Ostberg egyenlőre autó és csapat nélkül maradtak, meglátjuk mi lesz velük. Ostberg egyébként rallycross autót tesztelt még késő ősszel.
Ami a lényeg és a legfontosabb, hogy megmaradt mind a négy gyártó a rally VB-n. A három nagy indulása nem igen volt kétséges, a Hyundai és a Toyota valamint a Citroen fullos gyári támogatás birtokában nyugodtan tesztelt már 2018 végén. Bár a Citroen mögül kivonult Abu Dhabi városa így csak két autóval indulnak a 2019-es szezonban. A leggyengébb láncszem a Fordokat futtató M-Sport volt. Akik hiába nyerték meg 2017-ben mind az egyéni mind a csapat bajnokságot, 2018-ban pedig az egyéni bajnoki címet a Ford gyár nem állt be mögéjük nagyobb erővel. Emiatt és a két évet náluk versenyző Ogier anyagi vonzata miatt nagyon meggyengült a csapat anyagi egyensúlya. De a megadott nevezési határidőig végül ők is leadták a nevezésüket, reméljük találnak valami erős szponzort és remélem, hogy a versenyzőik is jól teljesítenek majd. Az M-Sporthoz köthető hír még, hogy a csapat tulajdonos Malcolm Wilson huszonkét év után visszavonul a rally VB-ről és az üzlettel akar foglalkozni. Az új csapatfőnök Rich Millener lesz.
A Hyundai csapat vezetésében is változás lesz. A posztot 2014 óta betöltő francia Michel Nandan-t menesztette a gyár vezetése, mert nem voltak megelégedve vele amiatt, hogy még nem sikerült megnyerniük a rally VB-t. Helyette az olasz Andrea Adamot nevezték ki aki eddig az ügyfélprogramokat irányította, az R5-ös rally projektet és a túrautós TCR bajnokságokat. Itt 2018-ban meg is nyerték a világkupát a WTCR-t, egyéniben Gabrielle Tarquinivel míg csapatban az Yvan Müller Racing-gel.
Tehát a 2019-es rally világbajnokságra benevezett gyári csapatok és versenyzőpárosaik az alábbiak szerint néznek ki,
Toyota Gazoo Racing WRT (Yaris WRC)
OTT TÄNAK - Martin Järveoja
Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila
Kris Meeke - Seb Marshall
Hyundai Mobis Shell World Rally Team (i20 WRC)
Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul
Andreas Mikkelsen - Anders Jaeger-Syneevaag
Sebastien Loeb - Daniel Elena (hat versenyen való részvétel)
Dani Sordo - Carlos Del Barrio (nyolc versenyen való részvétel)
M-Sport Ford World Rally Team (Fiesta WRC)
Teemu Suninen - Marko Salminen
Elfyn Evans - Scott Martin
Pontus Tidemand - Emil Axelsson (egyenlőre két versenyen való részvétel)
Citroen Total WRT (C3 WRC)
Sebastien Ogier - Julien Ingrassia
Esapekka Lappi - Janne Ferm
A rally világbajnokság naptára pedig a képen látható sorrendben fog zajlani. A naptárban igazából egy újdonság van, mégpedig az, hogy Chile is versenyt rendezhet, ezzel 14 futamossá duzzadt a versenynaptár.
Szöveg: Tommy
Fotók: wrc.com, internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.