Herczig nyert de mégsem - 25.Veszprém rally
ORB, ORC, Rally2

20180708_160922.jpg

Az elmúlt hétvégén zajlott a 25. Veszprém rally ahol az ORB, az ORC és a Rally2 mezőny mérette meg magát. A közismerten nem túl autóbarát, részben a lőtéri területen zajló murvás versenyen az ORB/ORC mezőny a két nap alatt nyolc gyorsaságin, több mint 130 km-en feszült egymásnak. Míg a Rally2 mezőnynek vasárnapra jutott hat gyorsasági, bő 88km hosszban.

20180708_104323.jpg

Az ORB/ORC mezőnybe 62 páros nevezett, köztük 20db R5-ös, melyek között volt az idén az ERC-ben szereplő Herczig Norberték valamint Botka Dávidék is. De olvashattuk a nevek között a cseh Antonin Tlustákot is, a többi páros személye között nem volt nagy meglepetés. Illetve annyi, hogy az aktív versenyzéstől már visszavonult Bútor Róbert ismét rajthoz állt a Skoda Fabia R5-tel és autózott egy jóízűt. A Rally2 mezőnyben 26 nevezés érkezett.

20180708_130943.jpg

A verseny előtti csütörtökön volt egy hivatalos, de nem kötelező tesztgyorsasági. Az ORB mezőny első 15 párosának pedig pénteken délután tartottak egy kvalifikációs gyorsaságit. Az itt elért eredmények alapján dönthették el a versenyzőpárosok, hogy szombaton hányadiknak szeretnének rajtolni. Ennek a murvás versenyeken van jelentősége, ugyanis akik a mezőny elején mennek, azoknak jut a nem túl hálás ellenben sok időveszteséggel járó takarító szerep.

20180708_105122.jpg

Szombaton a 21km-es Márkó – Jutaspusztai gyorsaságit kellett kétszer egymás után teljesíteni. Sajnos az első körben a Vincze Ferenc – Farnadi Ágnes kettős a Skoda Fabia R5-tel hempergett egy embereset minek következtében megállították a gyorsaságit. A pilótát és talán a navigátort is megfigyelésre kórházba kellett vinni. Szerencsére mindketten megúszták komolyabb következmények nélkül, Farnadi Ági vasárnap már a szervizparkban jött- ment láthatóan nem lett komoly baja. Míg Vincze Ferit vasárnap kiengedték a kórházból. A Skoda Fabia R5 nem fog ilyen gyorsan meggyógyulni, van vele feladat bőven, csak remélni tudjuk, hogy ez az esés nem viszi el a páros ez évre hátralévő büdzséjét. Ugyanitt tetőn volt Maricsek Miklós is a Mitsubishi Lancer Evóval emiatt nem is bírtak célba érni.

20180708_132348.jpg

A második és a baleset miatt lényegében első éles gyorsot Herczigék nyerték meg. És ha már így belejöttek a gyorsaságik megnyerésébe, akkor vasárnap is folytatták jó szokásukat, mert a verseny végére a nyolc gyorsból ötön ők bizonyultak a leggyorsabbnak. Ezzel a teljesítménnyel 13,6 másodperces előnnyel megnyerték a 25. Veszprém rallyt. Másodikok lettek Kazár Miklósék szintén Skoda Fabia R5-tel míg a harmadik helyen Turán Frigyesék értek célba a Ford Fiesta R5-tel.   

20180708_134702.jpg

Nézői szemmel jó kis verseny volt a Veszprém rally. Személy szerint csak vasárnap vettem részt a bajvíváson, akkor szép napos, de igencsak szeles idő volt. Sajnos jó ideje rossz szokása a versenynek, hogy a gyorsaságik egy része abszolút nem látogatható, míg egy részük el van zárva a nézők elől. Az első osztályt tekintve bele fért az 5., a 6. és a 8. gyorsasági valamint a délelőtti szervizpark és a célceremónia. Ennek ára, hogy a teljes mezőnyt csak a 6. gyorson lehetett végignézni a másik két helyen csak kb. az első húsz autó fért bele a versenynézésbe. Ahol látni lehetett a mezőnyt ott volt rendes tempó, kívülről nézve nem gyökérkedték el a pilóta urak. Az időeredményeket nézve azért látszik, hogy ki a gentleman drájver és ki az, aki érti is a dolgát. Volt akik defektet kaptak meg túlcsúsztak vagy egyéb problémájuk akadt. De azért attól, hogy valaki R5-ös autóval tud menni még nem lesz gyors is, míg a jóval szerényebb költségvetésből egy régebbi pld. Mitsubishi Evóval versenyző emberkék bőven bele tudnak keverni az úgynevezett élmezőny dolgába. Mindegy is, ha van pénze valakinek R5-re had menjen, addig sem a focira költi a pénzét.

20180708_130734.jpg

Jó volt látni az évente csak egy-két futamon induló Bútor Robit is. Úgy néz ki nem felejtett el még vezetni, és jó az autója is. Ezt mi sem bizonyítja jobban mint az, hogy az abszolút negyedik helyen értek célba!

20180708_105923.jpg

A verseny egyik meglepetése a célban várt a résztvevőkre. Ott ugyanis Herczig Norbert meglepő, de nagyon sportszerű tettet hajtott végre. Mivel ők az idén az ERC-re koncentrálnak és itt csak azért indultak el mert belefért az idejükbe (és pénz is volt rá) a díjkiosztó után leadta a menetlevelét és papíron nem ért célba így őket nem értékelték a versenyen és a bajnokságban sem. Tette ezt azért, hogy ne köpjön bele a többiek pontvadászatába. Elmondása szerint ő ezt már az év elején kiötlötte, de nem mondta el senkinek még a navigátora és a csapatfőnöke is csak a hétvégén értesült Herczig ötletéről. Ezután persze mindenki előrébb lépett az elszámolásban. Nyertek Kazárék, másodikok lettek Turánék harmadikok pedig Balogh Jánosék.  

20180708_130537.jpg

A Rally2-t Ráti Gergőék nyerték a Ford Escort Mk2-vel, másodikok lettek Dudás Gergőék a Citroen C2 R2 Max-szal míg a dobogó legalsó fokára Trencsényi Vincéék állhattak fel a Ford Fiesta R2T-vel.

20180708_130329.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: Tommy

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr9614103725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása