Ott Tanak nyerte az Argentin rally VB futamot

arg18_1.jpg

Az elmúlt hétvégén, azaz április 26-29. között rendezték a rally VB sorozat idei ötödik versenyét az Argentin rallyt. Csütörtökön volt a reggeli shakedown majd este egy rövid közönségcsalogató gyorsasági szakasz. Másnaptól pedig már az igazi bajvívás vette kezdetét. Pénteken hét gyorsasági várt a mezőnyre 156km távban, szombaton megint hét gyorsaságit volt a penzum majd 148km-en, vasárnap pedig három gyorsasági maradt 55km hosszban, közte a külön pontokért zajló power stage. A gyorsaságik között nem volt extra hosszúságú szakasz bár pénteken akadt egy bő 33km-es míg szombaton egy 40km-es várt a mezőnyre, ezek azért már melósak tudnak lenni. A verseny murvás utakon zajlott, volt köztük ami könnyedebb poros felületű volt de sok gyorsasági kemény sziklás utakon, sziklafalak között zajlott. A gyorsaságikat több kisebb nagyobb patak/folyó is keresztezte és volt amelyiken 2100m-re volt a tengerszint felett haladt a mezőny.

A Toyotás Latvala a harmadik gyorson kiütötte a Yars WRC jobb első futóművét így kiesett a versenyből és mivel a motor is megsérült szombaton már nem is állt vissza. Csapattársa Ott Tanak az ötödik szakasz után átvette a vezetést és azt nem is engedte már ki a kezéből. Voltak kisebb nagyobb műszaki hibái a hétvége folyamán, de a versenyt végül megnyerte. A harmadik Toyotás Esapekka Lappi az összetett nyolcadik helyen fejezte be a rallyt, ő lassú defektekkel küzdött.

A Fordnál Ogier az út takarítással és a köddel küszködött és igazából nem talált magára így a negyedik helyen végzett. Csapattársa Elfyn Evans mellé visszaült Daniel Barrit, ők a hatodik helyre tudtak beérni. A harmadik Forddal az Argentínában első bálozó Teemu Suninen a kilencedik helyen zárta a viadalt.

arg18_4.jpg

A Hyundainál Thierry Neuville volt a legsikeresebb, aki a második lett, csapattársa Dani Sordo pedig a harmadik helyez végzett Argentínában. A harmadik Hyundai-jal Andreas Mikkelsen is jól ment, de gumidefekt miatt elszálltak a dobogós reményei, ő az ötödik pozícióban zárta a rallyt.

arg18_3.jpg

A Citroennél a tavalyi győztes Kris Meeke nem kezdett rosszul, de a 15. gyorson benyalt egy defektet ami jókora időveszteségbe került neki így a hátralévő gyorsokat tesztelés jelleggel teljesítette, a végén a hetedik helyen fejezte be a viadalt. A helyi tapasztalattal nem rendelkező Craig Breen a másik C3 WRC-vel haladt ahogy tudott nem is állt túl rosszul, de a 11. gyorson fejre állította autóját. Annyira nem nézett ki vészesen a technika, de sajnos megsérült a bukócső is úgy pedig nem engedték továbbmenni. A harmadik C3 WRC-vel a csapat fő mecénása Khalid Al-Quassimi állt rajthoz. Ahogy az várható volt a szereplése nem sok vizet zavart, a 15. helyen fejezte be Argentínai fellépését.

arg18_5.jpg

A WRC2 kategóriában Kalle Rovanpera és Pontus Tidemand csinált háziversenyt a Skodának. Rovanpera bizonyult a gyorsabbnak, de vasárnap az utolsó előtti gyorson hempergett egy tisztességeset alaposan lezúzva egyúttal egy nézői autót is. A versenyt így Pontus Tidemandék nyerték meg, második lett Gus Greensmith Ford Fiesta R5-tel míg a harmadik helyezett Pedro Heller lett szintén Ford Fiesta R5-tel.

arg18_2.jpg

 Az Argentin Rally végeredménye az alábbiak szerint alakult, 

  1. O. Tänak - M. Järveoja            Toyota Yaris WRC                  3:43:28.9
  2. T. Neuville - N. Gilsoul             Hyundai i20 Coupe WRC             +37.7
  3. D. Sordo - C. del Barrio           Hyundai i20 Coupe WRC         +1:15.7
  4. S. Ogier - J. Ingrassia             Ford Fiesta WRC                      +1:58.6
  5. A. Mikkelsen - A. Jæger          Hyundai i20 Coupe WRC         +2:02.6
  6. E. Evans - D. Barritt                Ford Fiesta WRC                      +3:06.3
  7. K. Meeke - P. Nagle                Citroën C3 WRC                       +3:25.7
  8. E. Lappi - J. Ferm                   Toyota Yaris WRC                     +4:32.6
  9. T. Suninen - M. Markkula        Ford Fiesta WRC                      +5:38.6
  10. P. Tidemand - J. Andersson    Škoda Fabia R5                      +12:15.8

 

A futam után a 2018-as FIA rally világbajnokság ponttáblázata így néz ki,

  1. S. Ogier         100 pont
  2. T. Neuville        90 pont
  3. O. Tanak          72 pont
  4. A. Mikkelsen    54 pont
  5. D. Sordo          45 pont
  6. K. Meeke         43 pont
  7. E. Lappi           40 pont
  8. J.M Latvala      31 pont
  9. E. Evans          26 pont
  10. C. Breen          20 pont
  11. S. Loeb           15 pont
  12. H. Paddon       10 pont

 

A csapat bajnokság pedig az alábbiak szerint néz ki,  

  1. Hyundai Shell Mobis World Rally Team        144 pont
  2. M-Sport Ford World Rally Team                   129 pont
  3. Toyota Gazoo Racing World Rally Team      124 pont
  4. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team    93 pont

 

Szöveg: Tommy

Fotók: Hyundai Motorsport, internet

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr9313880950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása