Az elmúlt hétvégén, azaz április 26-29. között rendezték a rally VB sorozat idei ötödik versenyét az Argentin rallyt. Csütörtökön volt a reggeli shakedown majd este egy rövid közönségcsalogató gyorsasági szakasz. Másnaptól pedig már az igazi bajvívás vette kezdetét. Pénteken hét gyorsasági várt a mezőnyre 156km távban, szombaton megint hét gyorsaságit volt a penzum majd 148km-en, vasárnap pedig három gyorsasági maradt 55km hosszban, közte a külön pontokért zajló power stage. A gyorsaságik között nem volt extra hosszúságú szakasz bár pénteken akadt egy bő 33km-es míg szombaton egy 40km-es várt a mezőnyre, ezek azért már melósak tudnak lenni. A verseny murvás utakon zajlott, volt köztük ami könnyedebb poros felületű volt de sok gyorsasági kemény sziklás utakon, sziklafalak között zajlott. A gyorsaságikat több kisebb nagyobb patak/folyó is keresztezte és volt amelyiken 2100m-re volt a tengerszint felett haladt a mezőny.
A Toyotás Latvala a harmadik gyorson kiütötte a Yars WRC jobb első futóművét így kiesett a versenyből és mivel a motor is megsérült szombaton már nem is állt vissza. Csapattársa Ott Tanak az ötödik szakasz után átvette a vezetést és azt nem is engedte már ki a kezéből. Voltak kisebb nagyobb műszaki hibái a hétvége folyamán, de a versenyt végül megnyerte. A harmadik Toyotás Esapekka Lappi az összetett nyolcadik helyen fejezte be a rallyt, ő lassú defektekkel küzdött.
A Fordnál Ogier az út takarítással és a köddel küszködött és igazából nem talált magára így a negyedik helyen végzett. Csapattársa Elfyn Evans mellé visszaült Daniel Barrit, ők a hatodik helyre tudtak beérni. A harmadik Forddal az Argentínában első bálozó Teemu Suninen a kilencedik helyen zárta a viadalt.
A Hyundainál Thierry Neuville volt a legsikeresebb, aki a második lett, csapattársa Dani Sordo pedig a harmadik helyez végzett Argentínában. A harmadik Hyundai-jal Andreas Mikkelsen is jól ment, de gumidefekt miatt elszálltak a dobogós reményei, ő az ötödik pozícióban zárta a rallyt.
A Citroennél a tavalyi győztes Kris Meeke nem kezdett rosszul, de a 15. gyorson benyalt egy defektet ami jókora időveszteségbe került neki így a hátralévő gyorsokat tesztelés jelleggel teljesítette, a végén a hetedik helyen fejezte be a viadalt. A helyi tapasztalattal nem rendelkező Craig Breen a másik C3 WRC-vel haladt ahogy tudott nem is állt túl rosszul, de a 11. gyorson fejre állította autóját. Annyira nem nézett ki vészesen a technika, de sajnos megsérült a bukócső is úgy pedig nem engedték továbbmenni. A harmadik C3 WRC-vel a csapat fő mecénása Khalid Al-Quassimi állt rajthoz. Ahogy az várható volt a szereplése nem sok vizet zavart, a 15. helyen fejezte be Argentínai fellépését.
A WRC2 kategóriában Kalle Rovanpera és Pontus Tidemand csinált háziversenyt a Skodának. Rovanpera bizonyult a gyorsabbnak, de vasárnap az utolsó előtti gyorson hempergett egy tisztességeset alaposan lezúzva egyúttal egy nézői autót is. A versenyt így Pontus Tidemandék nyerték meg, második lett Gus Greensmith Ford Fiesta R5-tel míg a harmadik helyezett Pedro Heller lett szintén Ford Fiesta R5-tel.
Az Argentin Rally végeredménye az alábbiak szerint alakult,
- O. Tänak - M. Järveoja Toyota Yaris WRC 3:43:28.9
- T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +37.7
- D. Sordo - C. del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC +1:15.7
- S. Ogier - J. Ingrassia Ford Fiesta WRC +1:58.6
- A. Mikkelsen - A. Jæger Hyundai i20 Coupe WRC +2:02.6
- E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta WRC +3:06.3
- K. Meeke - P. Nagle Citroën C3 WRC +3:25.7
- E. Lappi - J. Ferm Toyota Yaris WRC +4:32.6
- T. Suninen - M. Markkula Ford Fiesta WRC +5:38.6
- P. Tidemand - J. Andersson Škoda Fabia R5 +12:15.8
A futam után a 2018-as FIA rally világbajnokság ponttáblázata így néz ki,
- S. Ogier 100 pont
- T. Neuville 90 pont
- O. Tanak 72 pont
- A. Mikkelsen 54 pont
- D. Sordo 45 pont
- K. Meeke 43 pont
- E. Lappi 40 pont
- J.M Latvala 31 pont
- E. Evans 26 pont
- C. Breen 20 pont
- S. Loeb 15 pont
- H. Paddon 10 pont
A csapat bajnokság pedig az alábbiak szerint néz ki,
- Hyundai Shell Mobis World Rally Team 144 pont
- M-Sport Ford World Rally Team 129 pont
- Toyota Gazoo Racing World Rally Team 124 pont
- Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 93 pont
Szöveg: Tommy
Fotók: Hyundai Motorsport, internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.