Bemutatták a VW Polo GTi R5 rally autót

01_uso_0327a.jpg

Tegnap este Mallorca szigetén a VW Motorsport bemutatta a VW Polo GTi R5 rally autóját. 

Az autó a legutolsó 6. VW Polo generációból lett kifejlesztve és elsősorban ügyfél kiszolgálásra fejlesztették/fejlesztik. Az autóba a VW Motorsport minden tudását beleadta melyet a rendkívül sikeres WRC projekt alatt halmoztak fel és amely projekt keretében 2013-2016 között uralták a rally világbajnokságot.

04_uso_0374a.jpg

Az R5-ös autó és az utcai GTi közötti rokonság szemmel látható, bár ez inkább csak formailag igaz. Az utcai autónak nem sok köze van a rally autóhoz. A VW Polo R5-re kemény időszak vár ugyanis több hónapos tesztidőszak veszi kezdetét, hogy mire az ügyfelek kezébe kerül az autó addigra hibamentesen üzemeljen. Az autót murván már próbálták Franciaországban és Nagy Britanniában is. A projekt felelőse a technikai igazgató François-Xavier “FX” Demaison, a projekt menedzser pedig az a Jan de Jongh aki a WRC érában Sebastien Ogier-rel dolgozott együtt 2013-2016 között. Az első tesztfutások jól sikerültek. A vezetőség örül neki, hogy tapasztalt pilótákat sikerült a tesztre alkalmazniuk és, hogy a WRC projekten edződött mérnök és szerelő csapat dolgozik az autón. Szintén bizakodással tölti el a csapatot az, hogy a házon belüli konkurencia a 2015 óta sikeres Skoda Fabia R5 fejlesztői is segítenek nekik. (Nyilván nincs más választásuk... Kíváncsi vagyok, hogy az anyacég megtartja-e mindkét R5 rallyautóját vagy a Skoda Fabia megy a levesbe vagy netán beszáll a WRC-be..). 

02_uso_0340a.jpg

Az új VW Polo GTI R5 technikai paramétereiben a szabályok miatt nincs nagy meglepetés. Egy négyhengeres, 1,6 literes benzines turbó motor hajtja aminek a teljesítménye 272 lóerő, a forgatónyomatéka 400 Nm körül alakul. Az erőátvitelről egy 5 sebességes szekvenciális váltó és négykerék meghajtás gondoskodik. Az autó súlya 1,320 kg,  a Polo R5  4,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. 

05_uso_0397a.jpg

Mivel az utcai autóból sincs háromajtós verzió ezért a rallyautó is az ötajtós karosszériával került kialakításra. A homologizáció várhatóan 2018 nyár végén történik meg, az első autókat ősszel kaphatják meg a vevők.

03_uso_0369a.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: Volkswagen Motorsport  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr2413436739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása