Jól szerepeltek a magyarok a Rallylegenden

img_5354.JPG

Az idén október 19-22. között sorozatban immár 15. alkalommal rendezték meg a Rallylegendet a San Marinói köztársaságban.

Amint az sokak által ismert ez a verseny nem számít bele semmilyen bajnokságba, mire ennek évről évre eljön az ideje addigra már szinte az össze rally bajnokság véget ér (a világbajnokság azért nem). Az is sokak által ismert, hogy a versenyen a nevéből eredően csak régebbi, legendás versenyautókkal lehet rajthoz állni. Ennek korhatárát évről évre változtatják, az idén a 2003-ig gyártott WRC-k és a 2007-ig gyártott KitCar-ok, A8-as autók és a GT kategóriások lehettek a legfiatalabbak. Ez előtt gyártott rally autó bármi rajthoz állhatott négy különféle kategóriában.

img_5457.JPG

A Legend Starsban mehetnek a pld. az egykori Gr.B-s autók, de volt itt mindenféle típus, főleg a gazdag műkedvelők akik – tisztelet a kivételnek - nem annyira virgonckodtak a gyorsaságikon. Ők egyfajta előfutói a mezőnynek és az ő idejüket nem is mérik a szakaszokon.

A Historic mezőnyben mennek pld. a Lancia Stratosok, régi Ford Escortok, Fiat 131 Abarthok, Sunbeam Lotusok. Itt már kőkemény csata zajlik és az ő idejüket már mérik is, többen állandó résztvevői a Historic EB sorozatnak vagy az olasz Historic bajnokságnak.

img_5461.JPG

A Myth/Mitosz kategóriában az egykori Gr.A-s autók szerepelnek. Iszonyat típusválaszték van itt. BMW E30 M3-ak, Lancia Delta Integralék minden verziója, Toyota Celicák, Ford Escort Cossie-k, Subaru Imprezák és Legacyk vagy akár Renault Clio Williams-ek.

img_5359.JPG

A WRC / KitCar kategóriához nem kell magyarázat. Ami 2003-ig gyártott WRC vagy KitCar az itt próbál szerencsét. Nem sorolom fel, de mindenféle típus jön el ide évről évre. Na jó, egy párat mégis, Peugeot 206 és vagy 307 WRC, mindenféle Subaru Impreza, Skoda Octavia és Fabia WRC, Ford Escort és Focus WRC, Toyota Corolla WRC, szóval szinte minden!

img_5296.JPG

Az elmúlt években előfutó volt 1-1 VW Polo és Hyundai i20 WRC is, ők az idén kimaradtak. Kár értük, mert mindig jó volt látni és hallani a különbséget a régebbi és az új WRC-k között.

Az idei, 15.Rallylegend programja és gyorsaságijai ismét nagyon hasonlítottak az elmúlt évi versenyekhez. Péntek reggel shakedown szakasz, este pedig már kétszer két gyorsasági, közte egy jó hangulatú és nyilvános, kétórás gyűjtőállomással a San Marinói várban. Az időbeosztás miatt maximum két gyorsot lehetett megnézni, plusz volt idő felmenni a gyűjtőbe fotózkodni, aláírásokat gyűjteni vagy bandázni egyet az ismerősökkel, ne adj isten a versenyzőkkel. 

img_5287.JPG

Szombaton kényelmes rajtidő fél kettő körül majd kétszer három gyorsaságit kellett megfutnia a mezőnynek. Az időbeosztás és a gyártelepi The Legend nevű körgyorsasági környékén lévő irgalmatlan tömeg miatt ezen a napon is csak két gyorsasági megtekintésére adódott lehetőség. Kár érte, mert ha már ennyit utazik az ember, akkor minél többet szeretne látni a versenyből de ez szerintem lehetetlen volt.. Egyébként szombat este utastársaimmal arról beszéltünk, hogy a klasszikus gyorsasági szakaszokon nem voltak túl sokan. Több helyen is ugyanott néztük a versenyt, mint tavaly vagy az azelőtti években és emlékeink szerint most feltűnően kevesebben voltak mindenhol. Kivéve egy helyszínt, a fentebb már leírt a versenyközpont melletti gyártelepi körgyorsaságit. Itt valami kezelhetetlen és végeláthatatlan tömeg volt három napon keresztül.

img_5301.JPG

Vasárnapra pedig már csak ez a gyártelepi rész maradt. Ezt kétszer kellett teljesítenie a mezőnynek. Nem igazán szeretem az ilyen parasztvakító gyorsaságikat de ha egyszer elutazik ide az ember érdemes ezt is megnézni. Relatíve közelről lehet látni az autókat és mindenki három kört megy egy gyorsasági címen. Széles, van hely, lehet bátran csúszkálni és a versenyzők java része eleget is tesz ebbéli kötelezettségének.

img_5358.JPG

Az idei Rallylegend fő témája Colin McRae volt. Az idén ősszel volt tíz éve, hogy McRae egy helikopter balesetben életét vesztette. Az ő tiszteletére a szervezők Luis Moya hathatós segítségével az összes még élő rallyvilágbajnokot meghívták San Marinóba. Végül Sainz, Makinen, Röhrl, Mikkola és Alén kivételével a többiek elmentek a Rallylegendre. Ott voltak még Colin McRae egykori navigátorai, Derek Ringer és Nicky Grist valamint Waldegard egykori társa Hans Thorzelius is. Sajnos a versenyben ők nem indultak, hanem csak a vasárnapi két The Legend szakasz között parádéztak egyet egykori autóikkal vagy azok másával. Így Loeb egy Citroen C4 WRC-t kapott, Petter Solberg egy Impreza WRC-t vagy Ogier egy VW Polo WRC-t. De meghívták Thierry Neuville-t is, aki egy első generációs Hyundai i20 WRC-vel szórakoztatta a közönséget.

img_5367.JPG

A rendes verseny mezőnyben egyébként összesen 140 autó szerepelt. Ebből 40 az előfutó Legend Stars mezőnye volt és 100 autó volt akik élesben verették a  hétvégén. A verseny hivatalos előfutója az Alister McRae / Derek Ringer kettős volt egy Gr.A-s Subaru Legacyval. A mezőnyben megtalálhattuk Kris Meeke-t, Gustavo Trelles-t, Miki Biasion-t, Martin Prokop-ot vagy az olasz nagymenő Andrea Aghinit és Piero Longhit is. Rajtuk kívül nagyon sok olasz vagy helyi illetőségű versenyzőpáros állt rajthoz nem beszélve a szépszámú külföldi indulókról.

img_5409.JPG

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is több magyar páros próbált szerencsét San Marinóban. Ők a Vizelli Károly - Vizelliné Jobbágyi Éva / Lada VFTS trió, Merencsics Árpád és Kulcsár Dániel Lancia Delta Integrale-val, a Hódosi Gábor - Holló Barnabás kettős Lada 21074-gyel, a Köbli Károly - Szilágy Mihály páros Skoda Felicia Mini KitCar-ral, Dudás István Márton és Kuti János egy karika lámpás Lada 2101-gyel és a Nagy Tamás - Palla Barbara páros egy BMW 320i-vel indult. Azt kell mondjam, hogy az idei évben szerepeltek a legjobban a hazai vitézek. Ami a látványt illeti a három Ladás páros már a Shakedown-on is brillírozott. Köszönet nekik, hogy itt nem csak egy kört mentek, hanem többet is. A szépszámú magyar szurkolói delegáció mellett a helyi közönséget is meghódították. Ahol volt egy kanyar ott biztosan keresztben ment mindegyik, ráadásul nem buziskodtak hanem az autójuk tudását és teljesítményét maximálisan kihasználták és tempósan tették mindezt. A Skoda Feliciás Köbliék autózására sem lehetett panasz. Az autó elsőkerékhajtású mivolta miatt nem volt akkora a látvány mint a Ladáknál de gyorsan, lobogósan mentek mindenhol, jó volt nézni őket is. Jól mentek Merencsics Árpádék is a Lancia Deltával bár ott látszott, hogy volt még tartalék az autóban. Nagy Tamásék a BMW-vel előfutóként indultak, ennek megfelelően nekik nem kellett versenytempóban menniük, de ügyesek voltak, és egész gyorsan is mentek. A magyar különítményből végül Merencsicsék nem értek célba, ők péntek este kiütötték a Lancia jobb hátsó futóművét és kiálltak a versenyből.

img_5412.JPG

A mezőnyben most is voltak gyors és kevésbé gyors indulók, és voltak akik gyorsan és látványosan is mentek. Az örök közönség kedvenc Paolo Diana teljesítménye szokás szerint nem hagyott kívánnivalót maga után. De az idén kapott két Ford Escortos kihívót Írországból. A nagyobb mókamikit Frank Kellynek hívják és egy Diana Fiat 131-nek teljesítményére hasonlító szekvenciális váltós Ford Escort Mk2-vel farolgatta végig a hétvégét. Márka és honfitársa Ryan Barret volt, aki szintén Ford Escort Mk2-vel ment, de nem egy „KitCar”-ral hanem egy relatíve korhű, de méregerős példánnyal.

img_5429.JPG

A fentebb már többször említett versenyközpont a rendezvény szíve. Ez egy irigylésre méltó sportközpont és itt, ebben és ennek környékén van minden, ami a versenyhez köthető. Úgy is mint a versenyiroda, a sajtóközpont, a gépátvétel, a parc fermé, a rajt és cél ceremónia, a rengeteg bazáros, autós kiegészítők kiállítása és a szervizpark is. A Rallylegenden egyébként bárhol a verseny útvonalán lehet szervizelni, nincs szerviztilalom. Ez is tök jó nosztalgikus hangulatot áraszt.   

img_5449.JPG

Az elmúlt két év után az időjárás is megkegyelmezett a Rallylegendnek. Vasárnap délig (utána nem tudom mi lett, mert elindultam haza) egy csepp eső nem esett, ha nem is sütött mindig a nap de kellemes késő őszi meleg idő volt.

img_5454.JPG

Személy szerint kilencedik alkalommal látogattam el megnézni a Rallylegendet. Tavaly és tavalyelőtt főleg az eső miatt nem voltam elájulva a versenytől. Nem volt akkora hangulata és a versenyzők is óvatosabban mentek az esőben. Az idén szép idő volt, klassz mezőny gyűlt össze, jól mentek a magyar párosok is és minden klappolt egész hétvégén (jó egy kis csúszás volt szombat délután). Viszont egy dolog már két-három éve feltűnt és most sem volt ez másképp. A 80-as évek brutális Gr.B-s autóiból egyre kevesebb van. OK, volt most is 1-1db Audi S1 meg Peugeot 205 T16, meg egy MG Metro 6R4 és még két Lancia Delta S4 is, de volt év mikor ezekből két három vagy négy darab is rajthoz állt. Kár értük, de cserébe egyre több klasszikus WRC jelenik meg és hát azért azok sem rosszak!

img_5455.JPG

img_5459.JPG

img_5469.JPG

img_5473.JPG

Szöveg: Tommy

Fotók: Tommy

    

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr7713115562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása