Sébastien Ogierék nyerték a WRC Wales Rally GB-t

fb_img_1477832578040.jpg

Most hétvégén volt a 2016. évi rali VB szezon utolsó előtti fordulója a Wales rali. A szokásoktól eltérően az idén nem ez a szezonzáró verseny mert az Ausztrál rali fogja ezt a szerepet betölteni. 

75fa98e9-c3d7-48db-ac07-d5d30ee1167d.jpg

A mezőnynek a három nap alatt több mint 330 gyorsasági kilométert kellett megtenniük amiből péntekre majd 180km, szombatra közel 100km vasárnapra pedig 52km tartozott. 

fb_img_1477654379320.jpg

A Wales rali nevezési listáján 65 db autó szerepelt ebből 17 db volt a WRC és 25 db az R5-ös melyek között ismét ott volt a Turán-Zsíros-Ford Fiesta trió. A gyári autók legénysége között nem volt újdonság, a VW, a Ford és a Hyundai is az egész évben használt versenyzőit állította rajthoz. A Hyundai most csak három i20 WRC-t küldött csatába mert Kevin Abbringék ismét az R5-ös kategóriában indultak. Nagy létszámot futtatott viszont a Citroen. A DS3 WRC utolsó VB futamán csatába küldte Kris Meeke-éket, Craig Breen-éket, Stéphane Lefebvre-éket és Quentin Gilbertéket.  

fb_img_1477691467609.jpg

A VB cím sorsa már a Katalán ralin eldőlt, Ogierék négyszeres világbajnokká váltak. De a 2. és a 3. helyen Mikkelsenék és Neuville-ék 127-127 pontos pontegyenlőséggel álltak/állnak oda az utolsó két futam rajtjához. Rajtuk kívül matematikailag még Hayden Paddonéknak (114 pont) és Dani Sordoéknak (111 pont) de még Latvaláéknak (104 pont) is volt esélyük felállni a dobogó valamelyik fokára, bár Latvalának ehhez az kell, hogy az előtte állók ne nagyon szerezzenek pontokat.

fb_img_1477691591897.jpg

Pénteken igazi angol időjárás fogadta a mezőnyt, sűrű köddel és eső áztatta saras pályákkal. Mivel nem volt napközbeni szervízlehetőség a mezőny jó része küzdött technikai problémákkal amiket nem tudtak megoldani így eléggé hátra csúsztak a napvégi összesítésben. Köztük volt Latvala és Mikkelsen is. Ogierrel igazából csak Tanakék tudták tartani a rohamot, de ők is több mint fél perc hátrányt szedtek össze. 

Az első nap végén így állt az összetett,

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 1h 44m 31.2s
02. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 37.3s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 1m 09.0s
04. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 1m 12.8s
05. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën, + 1m 14.8s
06. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 2m 07.2s
07. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 2m 37.3s
08. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 3m 43.6s
09. Stéphane Lefebvre/Gilles de Turckheim (F/F), Citroën, + 4m 31.6s
10. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda, + 4m 55.0s 

A WRC2-ben ahol Turán Frigyesék által magyar érdekeltség is volt, a Skoda totális uralma alakult ki. Az első gyorson elszenvedett látványos de műszakilag nem problémás balesete ellenére a napot Esapekka Lappi zárta az élen. Mögötte még három Skoda Fabia R5 következett, Teemu Suninen, Pontus Tidemand és Jan Kopeczky sorrendben. Turán Frigyesék a 11. helyen értek célba. 

kepkivagas_18.JPG

Szombaton a péntekihez hasonló trágya időben telt a versengés. Ostberg beszedett 10mp büntetést egy időellenőrzőből való késésért. Többen panaszkodtak a ködre bár többen elmondták azt is, hogy ennek ellenére élvezték a versengést. JML azt mondta, hogy a csapat VB címért való harc miatt nem vállalt felesleges kockázatot ezért a vezetési stílusa és a pályák kondíciója miatt sok időt veszített. Igazából akinek kijött a lépés azok meg voltak elégedve a pályákkal és az autóikkal is, akiknek nem adta annyira mint szerették volna azok nyilván többet panaszkodtak mindenre. Tanak nagyon meg volt elégedve a DMack gumik adta tapadási kondíciókkal. Mivel most nem igazán számított, hogy ki hányadik helyről rajtolt illetve az volt a jobb ha minél előbbről indul valaki ezért most Kris Meeke szenvedett, hogy az előtte menők széttúrják az utat mire ők odaérnek. Ezen a napon is Tanak volt az egyetlen aki csatában tudott maradni Ogierrel bár a hátránya csak hangyányit csökkent egy nap alatt.

9cb9566f-d158-49ef-afc3-1275a0c0b24e.jpg

Szombat estére így alakult a abszolút állása,

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 2h 43m 25.3s
02. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 33.8s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 1m 34.5s
04. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 1m 47.1s
05. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën, + 2m 29.5s
06. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 3m 36.0s
07. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4m 15.0s
08. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 4m 22.2s
09. Stéphane Lefebvre/Gilles de Turckheim (F/F), Citroën, + 6m 52.7s
10. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 7m 35.6s

A WRC2-ben maradt a Skoda uralom, még a sorrend sem változot. Azaz Esapekka Lappi, Teemu Suninen, Pontus Tidemand és Jan Kopeczky sorrendben végeztek. Turán Frigyesék egy helyet javítva a 10. helyen zárták a napot.  

fb_img_1477681996888.jpg

Vasárnap is a csúszós utakra és a kevés tapadásra panaszkodtak többen is, de sok helyen meg voltak elégedve a gyorsaságikkal és élvezték a versengést. A nap nagyjából ezen vélemények jegyében telt. Nagy kockázatot talán már senki nem vállalt, mindenki várta, hogy véget érjen a Wales rally. Pár meleg helyzet történt, például Tanak majdnem eltalált egy nagy sziklát illetve Neuville egy hajtűkanyar féktávját tolta el kissé amiből nem lett baj csak otthagyott pár másodpercet. A külön pontokért zajló Power Stage-et Tanak nyerte meg, második lett Mikkelsen míg Neuville a harmadik. A versenyt Ogierék nyerték meg így az egyéni VB címe mellé megnyerték a VW sorozatban negyedik gyártói világbajnokságát is. Így, hogy sok tétje már nincs, gondolom jó sok kedvük lehet elutazni Ausztráliába a szezonzáró futamra...

A 2016. évi Wales Rally GB végeredménye az alábbiak szerint alakult,

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 3h 14m 30.2s
02. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 10.2s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 1m 35.4s
04. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 1m 54.9s
05. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën, + 2m 35.2s
06. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 4m 02.6s
07. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 4m 28.3s
08. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4m 38.3s
09. Stéphane Lefebvre/Gilles de Turckheim (F/F), Citroën, + 7m 12.2s
10. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 8m 19.3s 

01_2016-wrc-12-bk6-3572.jpg

A WRC2-ben hangyafülényit változott a sorrend. Esapekka Lappi nyert, de Pontus Tidemand lett a második míg Teemu Suninen a harmadik, Jan Kopeczky maradt a negyedik helyen. Turán Frigyesék a kategória nyolcadik pozicíójában zárták a Wales rallyt ami igazán megsüvegelendő teljesítmény. 

kepkivagas_jpg2_2.JPG

eaf39db9-ec65-4248-b5a0-8329a065571b.jpg

fb_img_1477654390115.jpg

fb_img_1477856847001.jpg

05_2016-wrc-12-bk6-2879.jpg

img_20161027_205012.jpg

02_vw-20161029-7010.jpg

fb_img_1477691674693.jpg

fb_img_1477691636249.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: VW Motorsport, M-Sport, Hyundai Motorsport, Citroen Racing, internet

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr6011833725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása