He-Do Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság, 2016 október 16.

Az elmúlt hétvégén a márkakupák versenyzőinek végső megmérettetésére került sor a Hungaroringen. Az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság utolsó viadalán a Hankook Racer Cup, Swift Cup Europe és Lotus Cup Eastern Europe mezőnyében dőlt el a bajnoki cím sorsa. A kiélezett pontversenyben bármi előfordulhatott volna hiszen a három futamos versenynapon egy apró hiba is a sorrend megváltozásához vezethetett volna. A Hankook Racer Cup futamai az alább leírtak alapján alakultak.

Hankook Racer Cup XI. futam összefoglalója:

A poleból indulva Kismarty-Lechner Gábor egy ügyes rajtolással gyorsan az élre állt, és el is lépett a mezőnytől, nyomában azonban óriási volt a tülekedés a pontokra vágyó pilóták között, sorrendben, Pap, Boldizs, László, Vogel. Nem sokkal később egy sajnálatos baleset miatt, ahol Németh és Sebestyén ütközött össze, a Safety Car újra összerendezte a mezőnyt. Az új rajtot követően újra meg kellett kezdeni az előnyök kiépítés. Kismarty-Lechner Gábornak most nem sikerült magabiztos előnyt kiautózni, előkelő pozícióját egy elrontott féktávval el is veszítette. Boldizs Bence könnyedén átvette a vezetést a tapasztalt pilótától. Pap Viktor is szorosan csatlakozott az élbolyhoz László Martinnal és Vogel Adriennel karöltve.

A bajnokság élén álló Báldi Gergő tetemes előnnyel érkezett a hungaroringi finisre, azonban ez a futam nem volt éppen az ő versenye, a felnyílt csomagtartó komolyan hátráltatta a felzárkózásban, végül a 11. helyen zárt.

A Lotusok versenyében Tomas Bizub rajtolhatott elsőként, ezt a helyezést a verseny leintéséig meg is tartotta a hazai pályáján versenyző György Anett-tel szemben. Persze ez nem volt ennyire egyértelmű, mert késhegyre menő csatát vívtak, nem is meglepő, hiszen pár pont a különbség a magyar hölgy és a szlovák fiatalember között a bajnokságban. A dobogó harmadik fokára a szlovák Ivan Lexa állhatott, aki maga mögé utasította az olykor a leggyorsabb köröket teljesítő Veronika Vanyovát.

Boldizs Bence: „A rajtom nem a legjobb volt, erre azonban számítottam ugyanis a nedves íven rajtoltam, kipörögtek a kerekeim. Majd az 1-es kanyar kijáratánál elváltottam magam a 3. helyett 5.-be sikerült tenni, emiatt visszaestem a 4. helyre, majd a László Martin hibázott egyet, így megszereztem tőle a harmadik pozíciót. Majd jött egy Safety Caros rész, ahol rögtön a zöld zászló után sikerült megelőznöm a Viktort. Végül a győzelmet is átvettem, mert Gábor hibázott egyet az 1-es féktávján, így bejöttem elé. Utána arra törekedtem, hogy sikerüljön kiépíteni egy kis előnyt, és vigyázzak az autóra.”

Kismarty-Lechner Gábor: „A poleból indulva nagyon készültem a rajtra, szerencsére jól sikerült. El is mentem kicsit a mezőnytől, simán tudtam a száraz ívről és az első helyről fordulni, majd két másodpercre el is léptem a többiektől és gyakorlatilag már csak előre figyeltem. Nem sokkal később egy sajnálatos baleset miatt bejött a Safety Car, ami elég rosszkor jött, hiszen elveszítettem a megszerzett előnyömet. Az új rajt is sikerült, kissé elléptem a többiektől, azonban három kör után egyet hibáztam az egyik féktávon, felúszott az autó, így Bence könnyedén megelőzött. Ekkor eldőlt a csata, hiszen ilyen körülmények között nagyon nehéz előzni.”

Pap Viktor: „Nagyon jól éreztem magam. Mélyen titkolt vágyam volt ez a harmadik hely, elárulhatom. Végén az utolsó előtti körben volt egy kis izgalom, László Martin csapattársam mellettem megérkezett féktávon az egyes kanyarnál, ahol én is annyira elstresszeltem, hogy szembenéztem a célegyenessel, utána már láttam , hogy jön az Adrienn, utána már küzdöttem hogy meg tudjam tartania a harmadik helyet. Izgalmas volt, de nagyon örülök, hogy beértem a végére!”

Vogel Adrienn: „A rajtot nagyon jól kaptam el, két-három helyezést is feljöttem, csak  a többiek aztán megérkeztek  a szélárnyékba, úgyhogy az első kanyarban ütköztem. Utána a 3.-ban illetve a 4.-ben majdnem megforogtam, volt egy kis csetepaté, de onnantól kicsit leszakadtak a többiek, tudtam előrekoncentrálni, majd bejött a SafetyCar, akkor megint összerázódott a mezőny. Nagyon küzdelmes verseny volt, végül a 4. helyen értem célba, nagyon örülök és remélem a másik két futam is eredményes lesz.”

György Anett: „Nagyon szoros volt az egész futam, sajnos az elején elrontottam a rajtomat, aztán Tomasnak sikerült meglépnie előlem. A SafetyCar után újra összerázódott a mezőny, ezután már késhegyre menő csatát bíztunk, sajnos most én maradtam alul.”

He-Do Hankook Autós Gyorsasági OB XI. futam végeredménye, OB IX. kategória, Hankook Racer Cup:

Lotus Racer Cup:

  1. Tomas BIZUB (Kart One Arena Racing, Lotus Elise)                        29:11:096
  2. GYÖRGY Anett (Sportbusz KFT George RT, Lotus Elise)                 29:11.302
  3. Ivan LEXA (Kart One Arena Racing, Lotus Elise)                             29:20.695

 Swift Racer Cup:

  1. BOLDIZS Bence HUN Sportbusz KFT George RT, Swift Cup Racer)           50.102
  2. KISMARTY-LECHNER Gábor (Zengő Motorsport KFT, Swift Cup Racer) 29:52.230
  3. PAP Viktor (Turán Motorsport, Swift Cup Racer)                                   29:58.568

 

OB IX. kategória, Hankook Racer Cup XII. futam összefoglalója:

Korai bajnokavatás

A Hankook Racer Cup második futama a fordított rajtrács miatt ismét izgalmakat rejtett magában, a 15. helyről rajtoló bajnokaspiráns Báldi Gergőnek szinte a komplett mezőnyön kellett átverekednie magát, s habár az ötödik pozíció is elegendő lett volna, ő méltón szerette volna megünnepelni a magyar bajnoki címét. A fiatal pilóta egy győzelemmel koronázta meg 2016-os címét. Vogel Adrienn sem tétlenkedett, másodszor is neki járt a legjobb hölgynek járó trófea mellett a második helyért járó pontözön, ezzel negyedik helye már biztos. A harmadik helyen végző Boldizs Bence nem sokáig örülhetett annak, hogy csökkentette hátrányát Kismarty-Lechner Gáborral szemben, hiszen a futómű-problémával küzdő tapasztalt pilóta szabályosan közlekedett, azonban Boldizs hét másodperces büntetést kapott pályaelhagyás miatt, így gyorsan helyet is cseréltek.

A Lotusok versenyében Veronika Vanyova ünnepelhetett, hiszen maga mögé utasította a két bajnoki címre hajtó pilótát, Ivan Lexát és György Anettet.

Báldi Gergő: „Tökéletes futam volt, nagyon nagy köszönetet kell, hogy mondjak a csapatnak azért, hogy itt lehetek és ilyen élményben volt részem. Főként Gábornak, aki egy héttel a szezon előtt megteremtette ezt a lehetőséget. A futam hihetetlen volt, olyan jól jöttem ki mindenhonnan, hogy tényleg mintha az égiek akarták volna, hogy bajnok legyek. Számomra az idény utolsó viadala tétnélküli, azonban szeretném jó eredménnyel zárni az évet, és a csapat érdekeit is szem előtt fogom tartani.”

Vogel Adrienn: „Remélem, most már stabilabb egy kicsit a negyedik helyem. Nagyon erős volt a mezőny most is, fordított rajtrács miatt hátul voltak a nagyon kemény srácok, akik folyamatosan törtek előre. Sajnos egy baleset volt előttem, kialakult egy kavalkád, de annyira nem jöttem ki rosszul. Aztán tudtunk haladni Gergővel, az volt a cél, hogy lehagyjuk a többieket. Legyen egy kis előnyünk, hogy biztonságosan beérjünk az első-két helyen, de azért az utolsó körökben próbáltam támadni.”

Boldizs Bence: „A rajtos kalamajkából nem egészen jól jöttem ki. Riválisaim elém kerültek, és el tudtak húzni, egy-két autóval előttem voltak. Nekem át kellett hámoznom magam a mezőnyön, ez félig-meddig sikerült is... Csucsu kicsit meglökött, amikor már bőven előtte voltam, emiatt újra kellett kezdenem az előzgetést. Szerencsére sikerült még egyszer. Próbáltam utolérni Adriékat, de már nagyon nagy előnyük volt, nem voltam annyival gyorsabb, hogy hirtelen rájuk essek, persze már idő sem volt. Örülök a harmadik helynek. A lényeg, hogy Gábor mögöttem végzett, most hoztam rajta három pontot. Öt pontra csökkent a különbség, így izgalmas lesz az utolsó verseny.”

Kismarty-Lechner Gábor: „Negyedikként végeztem, azt gondolom ennél egy kicsit több volt benne… Sajnos elütötték a futóművemet, így örüök, hogy célba érek. A bajnoki dobogó szempontjából pedig fontos volt, hogy pontot szerezzek, mert ezzel már biztos, hogy dobogón végzek az év végi elszámolásnál. Egy futam van még hátra, Bence még mindig mögöttem áll, de megint 3 pontot hozott rajtam, úgyhogy 5 pont a különbség. A bajnoki cím eldőlt, ezúton is gratulálok Báldi Gergőnek, a Bencével pedig a második helyért egy nagy csatát vívunk.”

He-Do Hankook Autós Gyorsasági OB XII. futam végeredménye, OB IX. kategória, Hankook Racer Cup:

Lotus Racer Cup:

  1. Veronika VANYOVA (Kart One Arena Racing, Lotus Elise)            27:23.846 perc
  2. Ivan LEXA (Kart One Arena Racing, Lotus Elise)                              +0.510
  3. GYÖRGY Anett (Sportbusz KFT George RT, Lotus Elise)                +10.212

Swift Racer Cup:

  1. BÁLDI Gergő (Sportbusz KFT George RT, Swift Cup Racer)                   29:18.171perc
  2. VOGEL Adrienn (Sportbusz KFT George RT, Swift Cup Racer)                      0.444
  3. KISMARTY-LECHNER Gábor (Zengő Motorsport KFT, Swift Cup Racer)     +12.057

 

OB IX. kategória, Hankook Racer Cup XIII. futam összefoglalója:

A Hankook Racer Cup az a sorozat, ahol nincsenek papírformák, minden futam tartogat meglepetéseket, ez így történt a bajnokság évadzáró viadalán is. Fordított sorrendben rajtolt a népes mezőny, ahol Takács Balázs tört az élre, elsőségét három körön keresztül tartani tudta, azonban az erős támadásokat már nem tudta visszaverni, így készségesen átengedte vezető pozícióját Boldizs Bencének. A fiatal pilóta nagyon higgadtan és kiegyensúlyozottan versenyzett, célja az abszolút második hely megszerzése volt csapattársa, Báldi Gergő mögött. Ezt sikerült is bezsebelnie, azonban dobogóját egy tisztességes csatában szerette volna megszerezni nem egy szerencsétlen baleset folytán. A verseny felénél ugyanis riválisát Kismarty-Lechner Gábort hátulról meglökték, keresztbe fordult és a falba csapódott, szerencsére egy kisebb agyrázkódással megúszta a balesetet, azonban így számára csak a dobogó legalsó foka jutott az év végi elszámolásban. Vogel Adri duplázott, ami a hölgyeknek járó trófeát illeti, de az elért helyezéseiért sem érheti szó a ház elejét, hiszen újabb dobogós helyével, a negyedik helyét biztosította be. Fiatal újoncként László Martin végzett a XII. futam harmadik helyén.

A Lotusok versenyében György Anett lett a bajnok megelőzve szlovák riválisait.

Boldizs Bence: „Nagyon örülök az abszolút második helynek. Sajnálom, hogy így dőlt el, hogy Gábor balesetet szenvedett. A célom az volt, hogy csak előre nézzek, koncentráljak, és csak nyomjam a gázt! Ez sikerült is!  A második, harmadik kör végén azt hiszem, én vezettem. Nagyon boldog vagyok a második helyemtől, szeretném megköszönni a George RT-nek a lehetőséget, a bizalmat, hogy szezon közben be tudtam ugrani hozzájuk. A szerelőknek, hogy mindig 100 százalékos autót kaptam. Igyekeztem ezt meghálálni nekik. Úgy gondolom, sikerült ezzel a szép második hellyel. Nagyon jó bajnokságot zárt a csapat. A Lotust is sikerült megnyerni Anett révén. A Suzukiknál pedig az első két helyet. Nagyon boldog vagyok, és köszönöm mindenkinek!”

Vogel Adrienn: „A hetedik helyről indultam, folyamatosan csatáztunk egymással, de igazából nem is tudom, mert nagyon elfáradtam. Előzgettem, aztán a negyedik helyen beértem a célba.”

Takács Balázs: „Nagyon küzdelmes, jó verseny volt! Sikerült elkapnom egy jó rajtot, a harmadik körben már vezettem a versenyt, utána Boldis Bence utolért. Sokkal gyorsabb volt nálam, így ésszerűen el is engedtem, ugye egymást lassítottuk volna. László Martin is mögém került, egy megcsúszást követően őt is el kellett, hogy engedjem. Próbáltam megtartani a harmadik helyet. Az utolsókét-három kör borzasztóan kemény volt. Vogel Adrienn nagyon-nagyon nyomott, be is jött mellém. Sikerült levédekeznem, úgyhogy itt vagyok. Életem első dobogója, úgyhogy nagyon örülök neki. Köszönöm szépen mindenkinek.”

Kismarty-Lechner Gábor: „A harmadik futamon a hatodik helyről rajtoltam.  A tervem az volt, hogy gyorsan átmenjek a nálam lassabb pilótákon, csak Bencére figyeljek. 11 pont előnnyel érkeztem az utolsó futamra, Báldi Gergő már bajnok lett az előző futamon, úgyhogy szerettem volna megtartani a második helyet. Úgy gondolom, hogy viszonylag okos autózással tudtam is előre jönni a mezőnyben, és pont amikor a 4. helyért voltam csatában, egy sajnálatos balesetben meglökték a leggyorsabb kanyarban az autóm hátát. Elállt keresztben az autó, a másik autó  tolt maga előtt és a belső falra felcsapódtam. Megmondom őszintén, megijedtem én is, még kiszálltam az autóból, de nem sokkal később rosszul lettem. A mentővel behoztak a pálya kórházba, kiderült, hogy csak egy kisebb agyrázkódást kaptam, úgyhogy nincsen nagy gáz. Sajnos ezzel elúszott a bajnokságban a 2. hely, mert Bence, a nagy riválisom, megnyerte a futamot. Ez benne van az autós sportban. Sajnálom! Ha év elején valaki azt mondja, hogy harmadikként fogok végezni a bajnokságban, azzal kibékültem volna, mert egy nagyon- nagyon erős mezőny volt.”

He-Do Hankook Autós Gyorsasági OB XIII. futam végeredménye, OB IX. kategória, Hankook Racer Cup:

Lotus Racer Cup:

  1. Ivan LEXA (Kart One Arena Racing, Lotus Elise)                      27:31.123 perc

    2.Veronika VANYOVA (Kart One Arena Racing, Lotus Elise)               +0.153

  1. Tomas BIZUB (Kart One Arena Racing, Lotus Elise)                  +1:00.267

 

Swift Racer Cup:

  1. BOLDIZS Bence (Sportbusz KFT George RT, Swift Cup Racer)   29:21.664 perc
  2. LÁSZLÓ Martin (Turán Motorsport, Swift Cup Racer)                     +12.930 mp
  3. VOGEL Adrienn (Sportbusz KFT George RT, Swift Cup Racer)       +14.548 mp

 

Szöveg: Papp Zsuzsa 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr6711817245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása