Holnaptól Korzika rali

img_20160911_224612.jpg

Naptár szerint a 14 futamos rali VB 11. futama kezdődik meg holnap a Franciaországhoz tartozó Korzika szigetén. Nem hivatalosan, vagyis a valóság szerint csak a 10. futam lesz az idei sorban, mert a Kínai verseny a nagy esőzések okozta természeti károk miatt elmaradt. Így jó hosszú szünet után állnak ismét rajthoz a versenyzők, mert a törölt Kína rali előtt utoljára a Német rali volt, amit még augusztus 18-21. között rendeztek.

Visszatérve Korzikára, a tavalyi évben ezt is fenyegette egy igen komoly esőzés, volt olyan gyorsasági szakasz amit az áradások miatt nem tudtak a versenyzők megközelíteni így azt törölni kellett. Idén egyenlőre nem fenyegeti ilyen veszély a versenyt, a versenyzők pályabejáráson készített fotói szerint ragyogó napsütés várja a futamot, csak ez tartson is ki a hétvégére, de özönvíz legalábbis ne legyen.

Maga a verseny az egyik legrégebbi és leghírhedtebb futama a rali VB-nek, a verseny beceneve a Tízezer kanyar rali amiből lehet némi fogalma az embernek, hogy mi vár a versenyzőkre. A verseny a szezon kevés aszfalt futamainak egyike. Tavalyhoz hasonlóan idén is bejárja a mezőny a sziget nagy részét. Pénteken a sziget nyugati oldalán Ajaccióban rajtol a verseny, napközbeni szerviz nélkül, csak gumicserét és tankolást engedélyezve kétszer két gyorsasági teljesít a mezőny melyek távja közel 160 km lesz. Este már a sziget északi részén fekvő Bastiában állnak parc fermébe a harcban maradt versenyzők.

Szombaton Bastiából rajtolnak, majd szintén kétszer két gyorsasági és majd 170 km megtétele után Bastiában fejezi be a mezőny a napot. Szombaton már lesz napközbeni szerviz is, egy reggel, egy napközben egy pedig este.

Vasárnap a Bastiai rajt után mindössze két gyorsasági vár a mezőnyre. Az első bő 50 km hosszú a második a Power Stage viszont csak kb. 10 km-es. A nap és a verseny is a sziget dél-keleti részén Porto-Vecchióban ér véget.

Mindössze 10 darab gyorsasági lesz tehát az idei Korzikai WRC futamon ami a rendezőknek lehet, hogy könnyebbség mert nem kell annyi utat lezárni és a nézőkre is egyszerűbb vigyázniuk de pont a nézők szempontjából ez a legrosszabb amit egy rendező tehet. Pénteken és szombaton is maximum két gyorsot lehet megnézni és talán belefér a kettő vasárnap is.

A gyári csapatok nagyjából és pont a megszokott felállásban állnak rajthoz. A VW indítja mindhárom párosát, Ogieréket, Latvaláékat és Mikkelsenéket is. Ha Ogier itt nyerni tud három futammal a vége előtt, sorban negyedszer megnyerheti a rali világbajnokságot, ezzel olyan neveket utolérve mint Juha Kankkunen vagy Tommi Makinen.

vw-20151003-5765.jpg

A Fordnál az itt 100. WRC rajtját ünneplő Ostbergék és a francia Camilliék indulnak az úgynevezett gyári csapatban, de rajthoz állnak Tanakék is a gyárihoz szorosan köthető Dmack színeiben. Az M-Sport színeiben indul a WRC2-ben egy Ford Fiesta R5-tel Elfyn Evans is.

fd55177f-5dbf-4b97-9f1c-b59c3ab3330a.jpg

Az idén csak csonka szezont teljesítő a jövő évre koncentráló Citroen Racing ismét rajthoz áll. A jövőre már fix hellyel bíró Kris Meeke-éken kívül Craig Breenék állnak rajthoz a Citroen DS3 WRC-vel.

thumb_1.jpg

A Hyundainál lesz a legtöbb újdonság az eddig megszokottakhoz képest. Az egyes csapatban most Neuville-ék és Sordoék vannak nevezve míg Paddonék a kettes alakulatban szállnak harcba. Ami az újdonság, hogy először küldik csatasorba az új R5-ös kategóriájú Hyundai i20-t, méghozzá rögtön hármat. Az egyikkel a csapat színeiben a gyári tesztpilóta Abbringék, a másik kettővel viszont privát csapatok mennek. Az egyik autóban a Hyundai Motorsport Italia színeiben a fiatal olasz Fabio Andolfi és navigátora indul a másikban a sokat látott francia Stephane Sarrazin és párja áll rajthoz.  

e176ec25-ed50-4371-83fb-8077add59486.jpg

img_20160928_202707.jpg

img_20160928_202718.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: VW Motorsport, Hyundai Motorsport, Citroen Racing, M-Sport, internet

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr9711750625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása