Mattias Ekström nyerte a Belga rallycross fordulót, helyszíni beszámolóval

Május 14-15. között rendezték a belgiumi rallycross világbajnoki futamot a Brüsszeltől délre fekvő Mettet városka melletti Jules Tacheny versenypályán. Ez volt az idény harmadik fordulója, viszont itt tartották a rallycross Európa bajnokság első fordulóját is, ennek köszönhetően elég komoly mezőny gyűlt össze a hétvégére. Nem kevesebb mint 49 db Supercar állt rajthoz, mellettük pedig az RX Lites és a Touring Car mezőnye is birokra kelt egymással, a mintegy 25.000 főt számláló nézőközönség előtt. 

press_2f2016_3_belgium_ekstrom.jpg

Leszámítva a viszonylag hűvös és néha szörnyen szeles időjárást szép napos időben zajlott a bajvívás. A VB sorozat döntőjét Mattias Ekström nyerte meg Audi A1 Supercarral, megismételve ezzel egy héttel korábban a Hockenheimringen aratott győzelmét és átvéve ezzel a bajnokságban a vezetést. Ekström a döntőben ezzel legyőzte a Hansen csapat Peugeot 208-cal száguldó szupersztárját Sebastien Loeb-öt és az uralkodó kétszeres világbajnok Petter Solberget. 

20160514_152830.jpg

Ekström egyszerűen pályafutása legnagyobb győzelmeként tekint a Belga hétvégére mely győzelemmel átvette a bajnokság vezetését is. Elmondta, hogy a bajnokság nagyon hosszú, sok verseny lesz még és a rallycrossban a dolgok és ezzel a pontverseny állása nagyon gyorsan meg tud változni.

press_2f2016_3_belgium_loeb_leads.jpg

A második helyezett Sebastien Loebnek ez volt eddig a legjobb helyezése a rallycross szakágban, és egykori rali VB-s csatáik után ismét nagy harcban volt Petter Solberggel. Loeb elmondta, hogy a rallycrossban szörnyen kiélezett csaták vannak sok nagyszerű versenyző között. Állandóan padlógázon kell menni és a legkisebb hiba is visszavonhatatlanul megbosszulja magát. Nagyon kemény munkát végzett a hétvégén de nagyon boldog, hogy sikerült dobogóra állnia a rallycross VB-n és ez nagy löketet ad neki a további csaták előtt.

press_2f2016_3_belgium_atmosphere.jpg

A harmadik helyezett Petter Solberg elmondta, hogy minden a tervei szerint alakult mindaddig amíg Anton Marklund meg nem lökte őt a döntőben. Próbálta keményen nyomni a gázt, hogy vissza tudjon szállni a győzelemért vívott csatába de a Citroen DS3 Supercar hátsó gumiabroncsai elkezdtek túlmelegedni ezért Solberg inkább a biztos célba érkezést választotta. Petter boldog, hogy dobogóra tudott állni a döntő után és elismerte, hogy ezen a hétvégén Ekström mindenkinél gyorsabb volt. Elmondta, hogy vannak még meglepetéseik a tarsolyukban és azokat a következő futamokra tartogatják.

press_2f2016_3_belgium_bakkerud.jpg

A Volkswagen RX Sweden pilótája Anton Marklund lett a negyedik helyezett a VW Polo Supercarral. Marklund remélte, hogy dobogóra tud állni de így is elégedett az elért eredménnyel mert biztos pontokat szerzett a bajnokságban. 

press_2f2016_3_belgium_marklund.jpg

A helyi hős a belga Francois Duval aki egykoron több rali VB csapatnak is a tagja volt, sőt futamgyőzelmet is szerzett, nos ő lett az ötödik helyezett a versenyen. Duval az Eriksson csapat Ford Fiesta Supercarjával versenyzett. 

press_2f2016_3_belgium_duval.jpg

Hatodik helyen a Volswagen RX Sweden csapat másik versenyzője Johan Kristofferson végzett a Polo Supercarral. 

press_2f2016_3_belgium_loeb.jpg

Hetedik helyezett lett Loeb csapattársa Timmy Hansen a Peugeot 208 Supercarral. 

20160514_151626.jpg

Az Euro RX TouringCar kategóriát egy fiatal lány a nem egészen 18 éves svéd Magda Andersson nyerte meg, aki fiatal korának köszönhetően még pezsgőt sem kapott a díjkiosztó alkalmával. 

press_2f2016_3_belgium_grossetjanin.jpg

Az RX Lites Cup idei második fordulójának győzelme a norvég Thomas Bryntesson-hoz került.

press_2f2016_3_belgium_tohill.jpg

Az Európa bajnoki sorozatban végre szurkolhattunk hazánk fiainak is akik hála az égnek szépen ki is tettek magukért. Ők Kiss Pál Tamás, Kárai Tamás és Lukács "Csucsu" Kornél voltak. Mindhárman a Supercar mezőnyben vettek részt a csatákban, Kiss Pál egy Hansen féle Peugeot 208-cal, Kárai egy Audi A1-el míg Csucsu egy Ford Focus-szal. A hétvége mindkét napján, mindhárman ragyogó eredményeket értek el, elődöntő futamokat nyertek de a döntőbe sajnos csak Csucsuék jutottak fel, pedig a hétvégén látott teljesítményük alapján ezt mindhármuk megérdemelte volna. De ami a lényeg, hogy első Supercarral teljesített rallycross EB futamán Csucsuék a negyedikek lettek. Rendkívül szép eredmény ez egy roppant erős mezőnyben. Egy olyan mezőnyben ahol kinézetre legalábbis irgalmatlan költségvetéssel rendelkező csapatok ellen sikerült ezt az eredményt Csucsuéknak elérniük. Csucsuék jól feladták a helyszíni szpíkereknek is a leckét mert igazán egyik sem tudta kimondani a nevét, mondtak Kszukszut meg minden félét de Csucsut egyik sem. Viszont érezték, hogy nem kerek a sztori, vették a fáradságot és vasárnap reggel felkeresték a kis magyar csapatot és megbeszélték, hogyan is kell a Csucsu nevet kiejteni. Innentől kezdve már nem volt gond, mi is egyből tudtuk kiről beszélnek a szpíkerek. 

20160514_151513.jpg

A futamok nagy részét a pálya egy olyan területéről néztem ahonnan majdnem az egész területet be lehetett látni de viszonylag messze voltak tőlem a pályán száguldó autók, egy rally versennyel összehasonlítva legalábbis túl messze. Akkreditált médiamunkásként lehetőségem volt közvetlenül a rajtvonal mellett nézni az ott zajló eseményeket. Na ott egész más képet mutatottak a versenyautók és a verseny is. Azt mindenki tudja, hogy ezek a Supercarok közel 600 lóerősek és szörnyen brutális szerkezetek. Minden egyes rajtprocedúrára felállás előtt mindegyik versenyző csinál egy rajtgyakorlatot amivel a gumikat is felmelegítik. Ez volt az egyik megdöbbentő jelenet a rajthelyszín közelében. Ezeken az autókon 225 mm széles, 17 " átmérőjű gumik vannak amiket ezek az autók valószínűleg addig forgatnák amíg a gázt nyomják a versenyzők. Elképesztő és rettenetes és szörnyű és nem is tudom még mi, de tényleg kegyetlen erősen ezek a Supercarok! A rajt előtti pillanatokban iszonyatosan felfújják magukat, majd mikor megkapják a zöld jelzést kb. 20-30 cm-t emelik meg az elejüket és négy forgó kerékkel rajtolnak el a száraz aszfalton! A másik kemény sztori ami a versenyautókban ülve is melós lehet, és ezt Csucsu is megerősítette nekem, az a rajt utáni helyezkedés az első kanyarvételig. Ez itt Mettetben egy kb. 100 méteres aszfaltos egyenest jelentett ahol iszonyat kemény meló zajlott a versenyzők között. Több rajtot is megnéztem és ismét meg kellett állapítsam, hogy nagyon kemény sport ez, brutális csata zajlik itt minden egyes rajt után, legyen szó a VB vagy az EB mezőnyéről. 

press_2f2016_3_belgium_nitiss.jpg

Sajnos az aktuálpolitikai helyzet meglátszott belgiumi látogatásunk során. A reptér tele van lövedékálló ruházatba és rohamsisakba öltözött gépkarabélyos katonákkal aminek nincs túl vidám hangulata. Vasárnap pedig a versenypálya bejáratánál is hasonlóan öltözött rendőrök fogadták a nézőközönséget, mindenkinek belenéztek a táskáiba, lehúzatták a kabátjaik cippzárját.

press_2f2016_3_belgium_rustad.jpg

Ennek ellenére jó hangulata volt a versenynek, jó kis hétvégét tudhatunk magunk mögött, flottul zajlott minden, nem igazán voltak csúszások a menetrendet illetően és a látott produkciók is klasszak voltak egytől egyig.

fb_img_1463321719119.jpg

img_20160511_214939.jpg

20160515_092855.jpg

20160515_120402.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: Tommy, http://www.fiaworldrallycross.com/ 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr538739234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása