Azt már régebben tudjuk, hogy az idei évtől kezdve a Volvo visszatér a WTCC sorozatba de a mai nappal bejelentették, hogy a 2016-os szezontól kezdve a Volvo adja a 12 futamos túraautó világbajnoki sorozat biztonsági autóját is.
A típus a Volvo házi tuning cégénél a Polestarnál átépített V60-as lesz. Ez egy gyakorlatilag széria autó, csak azok a dolgok vannak rajta átalakítva illetve bele szerelve amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy a feladatát maradéktalanul elláthassa. Így bukócső kerül bele illetve a segítségnyújtáshoz és a kommunikációhoz szükséges eszközöket szerelik bele. Ahhoz, hogy a pályán is megfelelő módon lehessen vele haladni és adott esetben ne tartsák fel vele a mezőnyt módosítanak pár dolgot a futóművön és az erőátvitel hangolásán is. Ennek megfelelően Polestar-Öhlins lengéscsillapítókat, Polestar karbon első toronytámaszt, Polestar rugókat kap az autó.
Álló helyzetből 100 km/h-ra 5.0 másodperc alatt gyorsul fel és 250 km/h a limitált végsebessége.
Motorja a T6 nevezetű, 350 lóerős és 500 Nm teljesítményű, Borg Warner kettős megfújású turbóval szerelt benzinmotor mely maximum 1,2 baros töltőnyomást állít elő. A Polestar által gyártott 63,5mm átmérőjű full rozsdamentes kipufogóval szerelték.
Váltója a kormányról is kapcsolható AWF21 automata kivitel. A Polestar átprogramozta a váltó elektronikát így gyorsabban kapcsolja a fokozatokat, rajt elektronika is került az autóba.
Az erő átviteléről Haldex rendszerű négykerék meghajtás gondoskodik melyet a Polestar szintén átprogramozott így több nyomaték jut a hátsó kerekekre, ami a pályán való gyors haladásban segíti a Volvo V60 biztonsági autó vezetőjét.
A fékek a Brembótól származnak, elől 6 dugattyúsak és 371×32 mm méretű hűtött tárcsákkal és a Brembo HP1000-es fékbetétjével dolgoznak együtt. Hátul 302×22 mm méretű szintén hűtött féktárcsák vannak és a Brembo HP2000-es fékbetétjét szerelik bele.
A gumiabroncsok a Michelintől származnak és a Pilot Super Sport széria 245/35 ZR20 (95Y) XL méretű darabjait rakják fel a Polestar 8*20” méretű alufelnijeire.
Az autó súlya 1834 kg, az üzemanyagtank pedig 67,5 literes.
Szöveg: Tommy
Fotók: WTCC Official
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.