Március 03 – 06. között zajlott a 2016-os rali VB sorozat harmadik futama ami a szezon első murvás versenye. A versenyközpontnak Mexikó ötödik legnagyobb városa Leon adott otthont amely Mexikóvárostól 400km-re észak nyugatra található. Leont északról és keletről a Sierra de Lobos és a Sierra de Gunajuato hegyek övezik.
A verseny csütörtökön kezdődött a festői szépségű Guanajuatóban három nyúlfarknyi gyorsaságival.
Pénteken már 145km-nyi gyorsasági várt a mezőnyre melyet hét felé bontottak szét. Volt köztük egy több mint 54km-es melyet kétszer is teljesítenie kellett a mezőnynek. A maradék szakaszok nem voltak különösebben hosszúak de kellőképpen furfangosak viszont igen, mert a mezőny egy részét megtizedelte. Rögtön a napi első szakaszon a Hyundai-os Neuville hibázott egyet melynek köszönhetően kiesett a pénteki napi küzdelmekből a következőn pedig Benito Guerra jr. esett ki a versenyből. Az ezt követőn pedig Ostberg gyűjtött be 10 másodperc büntetést korai rajt miatt.
A verseny vezetését a VW finn ásza Jari Matti Latvala vette magához és azt nem is engedte ki a kezéből. Pénteken a hét gyorsból ötöt megnyerve a napot 32 másodperc előnnyel zárta csapattársa Sebastien Ogier előtt.
A Mexikó rally állása a pénteki nap után az alábbiak szerint alakult,
01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, 1h 48m 00.0s
02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 32.1s
03. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 1m 15.6s
04. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 1m 46.7s
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 2m 20.8s
06. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 2m 35.6s
07. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 3m 53.8s
08. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Citroën, + 4m 56.3s
09. Lorenzo Bertelli/Simone Scattolin (I/I), Ford, + 5m 11.3s
10. Teemu Suninen/Mikko Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 5m 43.7s
Szombaton folytatódott a VW-s JML sikerszériája. A kilenc gyorsasági több mint 152 km-t tett ki, ebből hatot JML nyert meg és ennek köszönhetően szombat este már erős másfél perc előnnyel vezetett Ogierék előtt. A szuperrally szabályoknak köszönhetően visszaállt a versenybe a Hyundai-os Neuville de nem sokáig jutott, mert a napi második szakaszon ismét hibázott és le esett az útról de most el is vitték Neuville-t a mentők. Szerencséjére nem lett semmi komoly baja, kapott egy nyakmerevítőt és elengedték a kórházból. Mikkelsenék korán érkeztek a napi negyedik szakasz időellenőrzőjébe így ők is kaptak 10 másodperc büntetést majd ha ez nem lenne elég baj a következő szakaszon eldobták a VW Polo R WRC-t és le estek az útról. Végleg feladták a küzdelmeket, nem álltak vissza vasárnap sem a versenybe. Szombat estére a WRC2-t Teemu Suninen egy Skoda Fabia R5-tel már egy igencsak megalázó 19 perces előnnyel vezette…
Szombat este a Mexikó rally első tíz helyezettjének sorrendje így nézett ki,
01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, 3h 27m 22.8s
02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 1m 35.7s
03. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 2m 40.4s
04. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4m 48.8s
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 5m 42.1s
06. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 7m 50.5s
07. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford, + 9m 23.5s
08. Lorenzo Bertelli/Simone Scattolin (I/I), Ford, + 10m 19.5s
09. Teemu Suninen/Mikko Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 12m 33.7s
10. Valery Gorban/Volodymyr Korsia (UA/UA), Mini, + 27m 49.2s
A verseny utolsó vasárnapi penzuma „mindössze” két gyorsaságiból állt. Ezek egyike viszont nem volt gyerekjáték, évtizedek után a világ leghosszabb rali gyorsaságija lett a Guanajuato elnevezésű a maga 80km-vel! Az ezt követő utolsó ami egyben a power stage is volt mindössze 16km-t tett ki. (ez a magyar bajnokságban komoly hossznak számítana..)
A lényeg, Latvala egyiket sem nyerte meg, de a versenyt végül több mint egy perc előnnyel zárta csapattársa Sebastien Ogier előtt. Egy ideig úgy nézett ki, hogy Sordo lett a harmadik míg Ostberg a negyedik. A verseny után ez megváltozott, mert kiderült, hogy Sordóék a megengedett 28 db abroncs helyett 29 db-ot használt el a hétvégén így kapott 2 perc büntetést és ezzel helyet is cseréltek Ostberggel.
A WRC2-t több mint húsz perc előnnyel nyerte meg Teemu Suninen így itt is finn győzelem született.
Köszönhetően annak, hogy Mads Ostberg és Eric Camilli is pontszerző helyen értek célba, 2002 óta számolva az M-Sport ezen a Mexikó ralin érte el a 200. bajnoki pontot érő célba érkezését.
A verseny végeredménye az alábbiak szerint alakult,
01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, 4h 25m 57.4s
02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 1m 05.0s
03. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 5m 36.4s
04. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 5m 37.9s
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 6m 22.6s
06. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 9m 59.5s
07. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford, + 12m 58.5s
08. Lorenzo Bertelli/Simone Scattolin (I/I), Ford, + 14m 09.6s
09. Teemu Suninen/Mikko Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 18m 01.8s
10. Valery Gorban/Volodymyr Korsia (UA/UA), Mini, + 32m 37.3s
Szöveg: Tommy
Fotók: VW Motorsport, M-Sport, Hyundai Motorsport, internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.