WRC Guanajuato Mexikó Rally a világbajnokság 3. futama

01_2016-wrc-03-dr1-1556.jpg

Március 03 – 06. között zajlott a 2016-os rali VB sorozat harmadik futama ami a szezon első murvás versenye. A versenyközpontnak Mexikó ötödik legnagyobb városa Leon adott otthont amely Mexikóvárostól 400km-re észak nyugatra található. Leont északról és keletről a Sierra de Lobos és a Sierra de Gunajuato hegyek övezik. 

10_2016-wrc-03-bk1-0346.jpg

A verseny csütörtökön kezdődött a festői szépségű Guanajuatóban három nyúlfarknyi gyorsaságival.

Pénteken már 145km-nyi gyorsasági várt a mezőnyre melyet hét felé bontottak szét. Volt köztük egy több mint 54km-es melyet kétszer is teljesítenie kellett a mezőnynek. A maradék szakaszok nem voltak különösebben hosszúak de kellőképpen furfangosak viszont igen, mert a mezőny egy részét megtizedelte. Rögtön a napi első szakaszon a Hyundai-os Neuville hibázott egyet melynek köszönhetően kiesett a pénteki napi küzdelmekből a következőn pedig Benito Guerra jr. esett ki a versenyből. Az ezt követőn pedig Ostberg gyűjtött be 10 másodperc büntetést korai rajt miatt.

fb_img_1457160653590.jpg

A verseny vezetését a VW finn ásza Jari Matti Latvala vette magához és azt nem is engedte ki a kezéből. Pénteken a hét gyorsból ötöt megnyerve a napot 32 másodperc előnnyel zárta csapattársa Sebastien Ogier előtt.

A Mexikó rally állása a pénteki nap után az alábbiak szerint alakult,

01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, 1h 48m 00.0s
02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 32.1s
03. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 1m 15.6s
04. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 1m 46.7s
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 2m 20.8s
06. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 2m 35.6s
07. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 3m 53.8s
08. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Citroën, + 4m 56.3s
09. Lorenzo Bertelli/Simone Scattolin (I/I), Ford, + 5m 11.3s
10. Teemu Suninen/Mikko Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 5m 43.7s

Szombaton folytatódott a VW-s JML sikerszériája. A kilenc gyorsasági több mint 152 km-t tett ki, ebből hatot JML nyert meg és ennek köszönhetően szombat este már erős másfél perc előnnyel vezetett Ogierék előtt. A szuperrally szabályoknak köszönhetően visszaállt a versenybe a Hyundai-os Neuville de nem sokáig jutott, mert a napi második szakaszon ismét hibázott és le esett az útról de most el is vitték Neuville-t a mentők. Szerencséjére nem lett semmi komoly baja, kapott egy nyakmerevítőt és elengedték a kórházból. Mikkelsenék korán érkeztek a napi negyedik szakasz időellenőrzőjébe így ők is kaptak 10 másodperc büntetést majd ha ez nem lenne elég baj a következő szakaszon eldobták a VW Polo R WRC-t és le estek az útról. Végleg feladták a küzdelmeket, nem álltak vissza vasárnap sem a versenybe. Szombat estére a WRC2-t Teemu Suninen egy Skoda Fabia R5-tel már egy igencsak megalázó 19 perces előnnyel vezette…

27501_12771515_10153824669980733_6299034466147150869_o.jpg

Szombat este a Mexikó rally első tíz helyezettjének sorrendje így nézett ki,

01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, 3h 27m 22.8s
02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 1m 35.7s
03. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 2m 40.4s
04. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4m 48.8s
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 5m 42.1s
06. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 7m 50.5s
07. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford, + 9m 23.5s
08. Lorenzo Bertelli/Simone Scattolin (I/I), Ford, + 10m 19.5s
09. Teemu Suninen/Mikko Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 12m 33.7s
10. Valery Gorban/Volodymyr Korsia (UA/UA), Mini, + 27m 49.2s

A verseny utolsó vasárnapi penzuma „mindössze” két gyorsaságiból állt. Ezek egyike viszont nem volt gyerekjáték, évtizedek után a világ leghosszabb rali gyorsaságija lett a Guanajuato elnevezésű a maga 80km-vel! Az ezt követő utolsó ami egyben a power stage is volt mindössze 16km-t tett ki. (ez a magyar bajnokságban komoly hossznak számítana..)

fb_img_1457160505615.jpg

A lényeg, Latvala egyiket sem nyerte meg, de a versenyt végül több mint egy perc előnnyel zárta csapattársa Sebastien Ogier előtt. Egy ideig úgy nézett ki, hogy Sordo lett a harmadik míg Ostberg a negyedik. A verseny után ez megváltozott, mert kiderült, hogy Sordóék a megengedett 28 db abroncs helyett 29 db-ot használt el a hétvégén így kapott 2 perc büntetést és ezzel helyet is cseréltek Ostberggel.

11_2016-wrc-03-dr1-2806.jpg

A WRC2-t több mint húsz perc előnnyel nyerte meg Teemu Suninen így itt is finn győzelem született.

img_20160307_214934.jpg

Köszönhetően annak, hogy Mads Ostberg és Eric Camilli is pontszerző helyen értek célba, 2002 óta számolva az M-Sport ezen a Mexikó ralin érte el a 200. bajnoki pontot érő célba érkezését.   

342abc98-5777-4550-b831-6881631c33d7.jpg

A verseny végeredménye az alábbiak szerint alakult,

01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, 4h 25m 57.4s
02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 1m 05.0s
03. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 5m 36.4s
04. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 5m 37.9s 
05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 6m 22.6s
06. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 9m 59.5s
07. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford, + 12m 58.5s
08. Lorenzo Bertelli/Simone Scattolin (I/I), Ford, + 14m 09.6s
09. Teemu Suninen/Mikko Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 18m 01.8s
10. Valery Gorban/Volodymyr Korsia (UA/UA), Mini, + 32m 37.3s

39faa4b2-b26f-4e83-bb02-ca0b8846cc0c.jpg

paddon03mex16sv349.jpg

img_20160306_143206.jpg

ed536a67-0388-4238-a5e3-3d47640a776a.jpg

sordo03mex16cm644.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: VW Motorsport, M-Sport, Hyundai Motorsport, internet

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr198440624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása