Az idei Genfi autószalonon mutatták be a Fiat 124 Spiderből épített, az FIA R-GT szabályzatának megfelelő Abarth raliautó prototípus verzióját.
Az új Fiat 124 Spider raliautót negyven év után mutatták be, hiszen a régi típus utolsó (világbajnoki) versenye az 1976-os Monte Carlo rali volt.
Az autó a ralisport legszebb éveit idézi, kisméretű kétüléses kupé karosszéria, a jó súlyelosztás miatt a végletekig hátratolt orrmotor és hátsókerék hajtás. Az Abarth Racing Team építette a fentebb már említett R-GT szabályok szerint, a motor 1,8 literes, négyhengeres, turbó feltöltéses körülbelül 300 lóerős teljesítménnyel, váltója hat sebességes szekvenciális, mechanikus differenciálzárral. A karosszériát természetesen alaposan megerősítették, bukócsövet szereltek bele és az utcai típus kabrió tetejét is lecserélték nyithatatlan merev verzióra, ami biztonsági okok mellett az autó torziós merevségét is növeli.
Az Abarth csapatnak igen komoly együttműködő partnereket kvázi szponzorokat sikerült meggyőznie a projekt és a technikai háttér biztosításához. Így a kenőanyagok és a motor területén a Petronas Selenia, az alkatrészek előállításában az Adler Pelzer Group míg a gumik fejlesztésében a Michelin vett részt.
További együttműködő partnerük a Sabelt, aki az üléseket, a kormányt és a biztonsági öveket biztosítja, míg a Kappa cég a ruházatot adja. A versenyfelnik az OZ-től érkeznek, a futóműben pedig az EXT SHOX az Abarth partnere. Az elektronikai partnerük a Magneti Marelli míg üzemanyag téren a Panta versenybenzinével számoltak.
A Fiat 124 Abarth Spider R-GT raliautó előreláthatólag 2017-től vehet részt különböző rali bajnokságokban.
Az Abarth tervei szerint sok versenyző fog fantáziát látni abban, hogy kilinccsel előre érkezzenek meg egy kanyarba. A Genfi autószalon után indul az értékesítés, a tervek szerint kb. 150.000.-€ vételártól.
Szöveg: Tommy
Fotók: internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.