Az elmúlt héten újabb fejlesztési fázisába ért a Hyundai Motorsport ügyfélprogramja ugyanis dél Franciaországban elkezdték az i20-ból épített R5-ös kategóriájú raliautó éles tesztjeit. Az R5-ös autó fejlesztésével a Hyundai Motorsporton belüli és egyre növekvő Ügyfél Program divízió foglalkozik melynek az olasz Andrea Adamo a vezetője akinek egy 25 fős gárda dolgozik a kezei alá. Az R5-ös autó ugyanazon az új generációs i20-on alapszik amiből az új WRC-t is megépítették az idei évre. Az autóban az FIA szabályai szerint épített 1,6 literes közvetlen benzin befecskendezéses turbó motor dolgozik, 32mm-es turbószűkítővel és öt sebességes szekvenciálisan kapcsolható váltón keresztül hajtják mind a négy kereket.
Az autót a Hyundai tesztpilótája Kevin Abbring kezdte el próbálgatni a dél Franciaországi tesztbázis közelében Fontjoncouse körzetben. A tesztidőszak különböző talajviszonyokon és helyszíneken fog zajlani annak érdekében, hogy a nyárra tervezett homologizációs eljárásra már minden rendben legyen a Hyundai i20 R5-tel.
A Hyundai Motorsport 2015 szeptemberében alapított Ügyfél Program divíziójának első feladata, hogy az i20 R5-ből egy ütőképes versenyautót fejlesszenek. Ebben segítségükre lesz a Hyundai Motorsport tapasztalata mely tapasztalatot az elmúlt két évben a WRC szériában halmoztak fel. A csapat célja, hogy az i20 R5 szerte a világon versenyképes legyen mind a WRC2-ben mind a nemzeti és a regionális bajnokságokban is.
A Hyundai Motorsport semmilyen bajnokságban nem fog az i20 R5-tel gyári csapatként részt venni. A típus csak és kizárólag ügyfélautóként fog funkcionálni de a sikeres versenyzéshez mindenfajta műszaki támogatást meg fognak adni. Ha az autó fejlesztésével minden rendben lesz és a nyáron sikerül megkapnia a homologizációt a nyár vége felé átadhatják az első R5-ösöket az ügyfelek részére.
Szöveg: Tommy
Fotók: Hyundai Motorsport
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.