Ari Vatanen és a Peugeot 405 T16 Pikes Peak

do_11_4.jpg

"Nagyon nehéz szavakat találni erre az autóra. Megdöbbentő! Ha egy raliautót hasonlítunk egy 10.000 méteres futóhoz és egy rally raid autót a maratoni futóhoz akkor a 405 Pikes Peak egy 100 méteres sprinter lenne. Egy egészen más dimenzió..,"

do_10_7.jpg

E szavakat nem más mondta mint a legendás Ari Vatanen, 1981 rali világbajnoka, aki 1988-ban ment egy hosszú ideig megdönthetetlen pályarekordot a Coloradó hegységben található Pikes Peak-i hegyi versenyen a Peugeot 405 T16-tal. A helyiek értetlenül nézték a Peugeot-t vagy ahogy ők mondták a Poo-Joe-t amikor megérkeztek a helyszínre és nem sejtették, hogy Vatanenék megmutatják nekik, hogyan is kell felmenni a hegyre. 

do_2_10.jpg

Vatanennek és a Peugeotnak nagyszerű stílusban sikerült a Pikes Peak-i verseny a négykerék hajtású és kormányzású, 600 lóerős és 900kg-os versenyautóval. 

do_1_8.jpg

A 405 T16 műszakilag nagymértékben a B csoportos raliautóra a 205 T16-ra támaszkodott. Arra a 205 T16-ra ami a B csoportos raliautók egyik legjobbja volt. Kétszer nyertek vele rali VB-t, 1985-ben Timo Salonenék majd  a következő évben 1986-ban Juha Kankkunnenék.

do_3_10.jpg

Miután a ralisportból kitiltották őket némi átalakítással a Paris-Dakar ralikon szerepeltek majd a 205-ös kasztnit lecserélték a 405-ös karbon kasztnijára. Ezután az autóval megnyerték a Dakar ralit és a Pikes Peak-et, kétszer... Az autót még tovább fejlesztették és nemsokára már Citroen ZX-nek álcázva verték tönkre a világot a Dakar ralikon. Bárhogy is hívjuk az autót, akár Peugeot 205-nek vagy 405-nek vagy Citroen ZX-nek ez az autó minden idők egyik legjobb nem pálya versenyautója.

do_4_11.jpg

Vatanen elmondta még azt is, "Örökké emlékezni fogok a Coloradói felkészülésünkre. Az autót egy ipari területen belül egy műhelyben szereltük össze. Itt, egy lezárt utcában lehetőségünk volt kipróbálni az autót. Jean Todt a csapatfőnök mellettem ült az autóban de abban nem volt anyósülés. Aszfalton az autó 10 másodperc alatt gyorsult 0-200-ra, ez olyan teljesítmény amivel a vadászgépek indulnak el a hordozó hajó fedélzetéről. Szóval Jean ott ült a padlólemezen és próbált kapaszkodni valamibe de mikor lnyomtam a gázpedált ő eltűnt a perifériás látóteremből és felkenődött az autó hátsó tűzfalára."    

do_5_8.jpg

do_6_7.jpg

do_7_7.jpg

do_35.jpg

do_8_8.jpg

do_9_9.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók, videó: Goodwood Road & Racing, youtube

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr468185466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása