Most hétvégén, klasszikusan murvás erdei szakaszokon zajlik a rali világbajnokság utolsó fordulója a nagy-britanniai Wales rally. Maga a verseny 1932 óta létezik de 1960-ban alakult ki a ma is ismert formája. Az idei verseny össztávja majd 1500km ebből a 19db gyorsasági szakasz 310km-t tesz ki.
Az első pénteki napon három gyorsasági várt a mezőnyre melyet kétszer kellett megfutniuk és amelyek 131km távot tettek ki. Szinte mindenki panaszkodott a körülményekre, saras csúszós pályák várták a versenyzőket ahol nagyon kellett keresni a megfelelő tapadást. Ogier az őrült nézőkre is panaszkodott mert többször alig ugrottak el előle. Latvaláék a második gyorson beestek egy olyan út menti árokba ahonnan külső segítség nélkül nem tudta kijönni. Így nekik már csak a szuper rali szabály maradt, hogy célba érjenek valahol. Szegények jól porul jártak ezzel a kicsúszással mert az egész napot a pálya mellett kellett tölteniük. Szerencséjükre a pályák melletti biztonsági személyzet kölcsön adta nekik a sárga kabátjaikat így nem fagytak jéggé a csodás walesi őszben.
Az élen Ogier, Meeke, Mikkelsen és Östberg sorrendben kialakult egy VW, Citroen, VW, Citroen sorminta. Ötödik helyen tanyázott a Hyundaios Sordo majd sorban jöttek a többiek. Kevin Abbringék a Hyundaitól a 3. gyorson álltak ki motor túlmelegedés miatt, míg csapattársa Neuville ugyanitt hagyta el az bal hátsó kerekét és végig vergődte ugyan a pénteket de visszacsúszott az 51. helyre.
A pénteki nap után az alábbiak szerint alakult az élmezőny sorrendje,
- S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 1:16:03.5
- K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +13.5
- A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +31.4
- M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +43.0
- D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +1:18.7
- O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +1:34.9
- H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +2:03.5
- E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +2:21.6
- L. Bertelli / L. Granai (Ford Fiesta RS WRC) +3:21.5
- S. Lefebvre / S. Prévot (Citroën DS3 WRC) +3:25.4
Kemény péntek 13.-a volt az idei Wales rali kezdőnapja. Még a VW csapat kávéfőzőgépe is elromlott ami miatt nagy rohangálás kerekedett, de sikerült keríteniük egy szerelőt aki megjavította a masinát. Így a szuper rali szabálynak köszönhetően a kávégép is visszaállhatott a versenybe.
Szombaton egy maratoni nap várt a mezőnyre, 9db gyorsasági szakaszt illetve 142km-t kellett teljesíteniük. Ebből az első hét gyorsaságit egyfolytában szervíz és kerékcsere nélkül. Az időjárás mit sem változott, maradt a kiváló őszi angol esős, borús verzió.
A pénteki korai kiesés után Latvaláék visszaálltak a versenybe de nem jutottak sokáig mert a második gyorson eltört egy féltengely a Polo WRC-ben így kiestek a szombati versengésből is. Többen úgy nyilatkoztak, hogy bonyolult a verseny, nehezek a körülmények de élvezik a versengést. Volt azért baj is gazdagon, Ostberg összeszedett egy defektet, Prokop közúti baleset szenvedett, Neuville pedig felborult a 11. gyorson így kiesett a versenyből. Miután besötétedett még nehezebb lett az úton tartani az autókat, többen horrorisztikusnak írták le élményeiket.
A hosszúra nyúlt szombat estére az alábbiak szerint alakult az élmezőny sorrendje,
- Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 2:40:25.2
- Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +35.7
- Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +1:00.4
- Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +2:41.1
- Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +2:55.8
- Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +3:13.9
- Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:18.3
- Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +4:21.9
- Lefebvre / S. Prévot (Citroën DS3 WRC) +5:32.6
- Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +6:31.8
Az utolsó napon, vasárnap, 4db gyorsasági szakaszt kellett megfutnia a versenyzőpárosoknak mindössze bő 34km távban.
Az előző napi kiesők közül újra versenybe szállt Prokop és Latvala is, utóbbi meg nyerte mind a négy szakaszt bár ez már semmit sem javított a katasztrofális hétvégéjén. Sovány vigasz lehetett számára, hogy legalább a külön pontokat érő power stage-et is megnyerte. Sok helyen állt a víz a pályákon emiatt folyamatosan változtak a tapadási körülmények. Az élmezőny tagjai nem nagyon erőlködtek a befejező napon, nekik már csak célba kellett érni, biztos távolságban voltak egymástól.
A Wales ralinak végül ebben a sorrendben lett vége,
- S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:03:02.0
- K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +26.0
- A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +36.2
- D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +2:51.3
- H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +3:00.5
- E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:09.1
- M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +4:28.4
- S. Lefebvre / S. Prévot (Citroën DS3 WRC) +5:38.4
- R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +6:22.7
- L. Bertelli / L. Granai (Ford Fiesta RS WRC) +8:05.0
Szöveg: Tommy
Fotók: VW Motorsport, Hyundai Motorsport, M-Sport WRT, Citroen Racing, internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.