Október 22-25. között lesz az idei rali VB szezon utolsó előtti futama.
A versenyközpontnak és a szervizparknak is a Barcelonától délre fekvő Costa Daurada üdülőhely ad otthont. A verseny a szezon egyetlen vegyes burkolatú futama a gyorsasági szakaszok a Tarragonai hegyekben vannak. Ez ad némi plussz munkát a szervizeseknek mert az esti szervizben nem csak a szokásosnak mondható munkát kell elvégezniük hanem át kell építeni az autókat murváról aszfaltra. A versenyzőknek is komoly odafigyelést igényel, hogy a pénteki murván való száguldás után másnap reggeltől már a jobban tapadó aszfalton kell versenyezniük.
A csütörtök esti nyitó gyorsasági Barcelona Montjuïc körzetében lesz, részben a Formula 1-es pályát használva. A pénteki napon lesznek a murvás gyorsaságik bár a hosszú Terra Altai szakaszon sok aszfaltos rész is lesz. Szombaton és vasárnap pedig már a teljes mértékben aszfalt burkolatú gyorsaságikon fog zajlani a versengés. Az aszfalt minősége többnyire sima, jó minőségű és szélesek az utak, kicsit egy versenypályára hasonlítanak. Az aszfalt várhatóan meleg lesz ami miatt oda kell figyelni a gumiválasztásra és használatra, hogy ne melegedjenek el idő előtt az abroncsok.
Maga a verseny 1957 óta létezik és 1975-ben csatlakozott az Európa bajnoksághoz. A világbajnoki sorozathoz 1991-ben csatlakoztak, akkor még Costa Brava-ban, Lloret de Mar-ban volt a versenyközpont. 2002-ben költözött a verseny Salou-ba és 2010-től lett vegyes burkolatú a futam.
Az idén a huszonháromból hét új szakasz lesz. Pénteken napközben nincs szervizlehetőség csak gumicsere és tankolás lehetséges. Vasárnap a Riudecanyes helyett a Duesaigues szakasz lesz az élőben közvetített Power Stage.
A verseny egyik leghíresebb része az El Molari gyorsasági szakasz visszafordító kanyarja ahol egy hosszú egyenesből érkezve jobb irányba kell egy visszafordítót abszolválnia a mezőnynek. Mindig rengeteg ember van itt és fantasztikus hangulat uralkodik a nézők között.
A szervizpark a Port Aventura szórakoztató központ közelében van ahol mindenkinek lehetősége van kipróbálni Európa legmagasabb és leggyorsabb hullámvasútját.
Szöveg: Tommy
Fotók, videó: Hyundai Motorsport, internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.