Csütörtökön, július 2-án kezdődik az WRC bajnokság hetedik futama Lengyelországban. A versenyközpont a Varsótól pár órára található Mikolajki városban lesz. A futam csütörtök este Mikolajki városában a szervizpark mellett egy szuperspeciállal kezdődik.
Pénteken cudar napja lesz a mezőnynek mert 150 gyorsasági km vár rájuk szerviz nélkül, napközben csak tankoló zóna és gumicsere lesz megengedve... Ráadásul ezen a napon kell kétszer is teljesíteni a verseny leghosszabb több mint 39km-es gyorsaságiját!
A gyorsaságik nagy része új lesz és teljes egészében murvás felületűek illetve az idei évben nem megy át a verseny Litvániába. A pályák minősége és tempója a hírhedt Finn rali pályáira hasonlít, rendkívül gyorsak, kemény felületűek. A pályák melletti magasra nőtt fű nehezítheti a kanyarokra való rálátást és bizony a kanyar levágásokkal is vigyázniuk kell versenyzőknek mert a fű alatt jókora kövek lapulhatnak melyeket ajánlatos elkerülni.
Az első Lengyel ralit 1921-ben rendezték ezzel az egyik legöregebb verseny a világon, 1973-ban része volt az akkor alakuló WRC szériának és egy elhíresült verseny lett belőle mert mindössze három! páros ért célba. Ezután sokáig az Európa bajnokságnak adott otthont Lengyelország, ezek a futamok azonban aszfaltos pályákon zajlottak, majd 2009-ben tért vissza a futam a WRC körforgásába.
A verseny kezdetéig beraktam pár fotót a futam előtti készülődésről, hangulatról.
Szöveg: Tommy
Fotók: RK World Rally Team, M-Sport World Rally Team, Hyundai Motorsport, internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.