Az elmúlt hétvégén volt a 2015. évi WRC sorozat hatodik futama az olaszországi Szardínia rally. Huszonhárom gyorsasági szakasz és kicsivel több mint 394 gyorsasági km várt a mezőnyre. A hétvége folyamán a szombati nap volt a legbizarrabb a maga 212 gyorsasági km-vel, ehhez hasonló utoljára a 2002-es Safari rallyn fordult elő.
A versenyen 53 páros indult, nagy meglepetés nem volt a nevek között, sajnos magyar versenyzőknek ezúttal nem szoríthattunk.
A verseny első gyorsaságiját még csütörtök este tartották Cagliariban amit némi meglepetésre Martin Prokoppék nyertek meg a Ford Fiesta RS WRC-vel.
Péntek reggel aztán beindult a rock and roll a némi esővel áztatott szardíniai murvás pályákon. Azokon a pályákon amik tök újak voltak az egész mezőny számára. Rögtön az elsőn a Citroenes Kris Meeke nézett be egy jobb kanyart és a kelleténél gyorsabban próbálta azt abszolválni ami nyilvánvalóan nem adta ki neki és a kanyar kijárata környékén felkenődött a partoldalra és befejezte aznapi versenyzését. Ezután a nap következő de egy kicsit kellemesebb meglepetése következett mégpedig az, hogy a Hyundai második csapatában versenyző új-zélandi Hayden Paddon a délelőtti négy gyorsaságiból hármat megnyert és így 23 másodperc előnnyel várta a délutáni kört. Hozzá kell tenni, hogy Paddon sikeréhez több dolog is hozzájárult, egyrészt ő is megkapta a legújabb fejlesztésű autót, sikeresen választott gumikat és nem ő volt a takarító autó a nyitó napon. A nap második körében aztán kezdett helyreállni a megszokott rend, az öt gyorsból négyet a VW-s JML és Ogier nyerte meg az ötödiket a Fordos Tanak húzta be. A mezőny nagy részének volt baja gazdagon, Sordo a csütörtöki korai rajtja miatt kapott időbüntetés miatt szenvedett, Neuville-nek defekt problémái voltak, Kubica a kettes gyorson nézett be egy lassítót ami miatt a verseny feladására kényszerült. Mikkelsen és Ostberg is a futóműveket illetve a hajtást verte oda. A nap végi állás az alábbiak szerint alakult,
- H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) 1:35:08.5
- S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +8.8
- J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +25.8
- O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +57.1
- M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:50.4
- T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:51.7
- M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +2:10.3
- L. Bertelli / L. Granai (Ford Fiesta RS WRC) +4:07.7
- P. Andreucci / A. Andreussi (Peugeot 208 T16) +4:07.8
- E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +4:17.9
Szombaton aztán kezdetét vette a hosszú idők óta leghosszabb rali VB napja a maga több mint 212km gyorsaságijával. Nem tréfa dolgok vártak a mezőnyre mert a napi négy gyorsasági közül volt 22, 36 és 42km-es is, mindegyiket kétszer kellett teljesíteniük. A Hyundai-os Paddon tündöklése véget is ért, ugyan a nap végére visszacsúszott a második helyre Ogier mögé, nem is kevéssel, egész pontosan 2 perc 13 másodperc lett a hátránya..
A többiek is szenvedtek épp eleget, JML-nek defektjei illetve gumi problémái voltak, a Fordos Tanak megforgott, Neuville a kormány szervóval küszködött, Mikkelsennek pedig megint kiszakadt az egyik kereke. A rendkívül küzdelmes szombati nap végére aztán az alábbi állás alakult ki,
- S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:54:43.9
- H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +2:13.6
- M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +3:25.6
- T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +3:57.0
- E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +5:15.5
- J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +8:08.6
- Y. Protasov / P.Cherepin (Ford Fiesta RS WRC) +13:32.4
- P. Andreucci / A. Andreussi (Peugeot 208 T16) +13:39.4
- J. Kopecky / P. Dresler (Skoda Fabia R5) +15:30.8
- Y. Al Rajhi / M. Orr (Ford Fiesta RRC) +16:28.8
A verseny befejező vasárnapi napjára már "csak" két gyorsasági maradt melyeket kétszer kellett teljesíteni. Volt a versenyzőpárosoknak baja a befejező napon is, Ostberg például fékproblémákkal küzdött.
Itteni első helyezésével Ogier már a negyedik győzelmét szerezte az idei évadban és ezzel már nagyon elhúzott a többiektől. Ha ez így folytatódik nagy bajban lesznek a többiek illetve senki nem fogja veszélyeztetni a francia világsztár újabb világbajnoki címét. A VW-s JML hatodik lett amiért jár pont, Mikkelsen viszont csak a 36. helyre ért be amiért már semmit sem kapott. A Hyundai szépen helytállt, ugyan Sordo csak a 20. helyen ért célba de Paddon és Neuville személyében a dobogó alsó fokaira mégis csak ők állhattak fel. A Citroenek közül Ostberg az ötödik helyen végzett, Meeke az első napi hibájának köszönhetően csak a 24. helyen tudott végezni. A Fordnál Evans a tisztességes 4. helyen ért célba Tanak viszont csak a 14. lett.
A WRC 2-t az Ukrán Yurij Protasovék nyerték meg Ford Fiesta RRC-vel, második helyen a helyi hős Paolo Andreucci végzett Peugeot 208 T16 R5-tel míg a dobogó legalsó fokára a Skoda ásza a cseh Jan Kopeczky állhatott fel a legújabb csoda fegyverrel a Fabia R5 verziójával.
A Szardínia rally végeredménye az alábbiak szerint végződött,
- S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 4:25:54.3
- H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +3:05.4
- T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +4:22.5
- E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +5:34.8
- M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +7:50.1
- J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +8:06.7
- Y. Protasov / P.Cherepin (Ford Fiesta RS WRC) +14:57.7
- P. Andreucci / A. Andreussi (Peugeot 208 T16) +15:03.3
- J. Kopecky / P. Dresler (Skoda Fabia R5) +17:41.7
- K. Al Qassimi / C. Patterson (Citroën DS3 WRC) +19:12.0
A hatodik futam után a versenyzők világbajnoki állása így néz ki,
S. Ogier 133 pont / M. Østberg 67 pont / A. Mikkelsen 64 pont / J.M. Latvala 56 pont / E. Evans 53 pont / T. Neuville 50 pont / K. Meeke 47 pont / D. Sordo 38 pont / H. Paddon 32 pont / M. Prokop 27 pont / O. Tanak 23 pont / K. Al Qassimi 9 pont / Y. Protasov 8 pont / S. Loeb 6 pont / N. Al-Attyiah 6 pont / A. Al-Kuwari 6 pont / D. Dominguez 4 pont / P. Andreucci 4 pont / N. Fuchs 2 pont / G. Saba 2 pont / R. Kubica 2 pont / J. Kopecky 2 pont /J. Ketomaa 1 pont / F. Villagra 1 pont
a csapatok pedig az alább láthatóak szerint állnak jelenleg,
Volkswagen Motorsport 179 pont / Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 115 pont / Hyundai Motorsport 113 pont / M-Sport World Rally Team 99 pont / Jipocar Czech National Team 34 pont / Hyundai Motorsport N 31 pont / Volkswagen Motorsport II 31 pont / FWRT SRL 3 pont
Szöveg: Tommy
Fotók: Hyundai Motorsport, M-Sport, VW Motorsport, Citroen Racing, internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.