Március 5-8. között rendezték a 2015-ös WRC szezon harmadik futamát a Mexikó Rallyt. Az év első kettő hideg, havas, jeges futama után egy igazi murvás és jó meleg versenyen állt rajthoz a mezőny. Megszokhattuk már, hogy a Mexikó rallyn nem kell tartani a nevezők hadától, nem volt ez máshogy az idei évben sem, a rajtlistán mindössze 30 páros szerepelt.
21 gyorsasági szakasz és 394,21 verseny kilométer várt a párosokra, ebből kettő volt csütörtökön, nyolc a péntek napon, megint csak nyolc szombaton és a befejező vasárnapi napra is maradt három szakasz melyből az utolsó volt a plussz pontokat is hozó Power Stage.
Csütörtök reggel a verseny előtti shakedown-nal kezdetét vette a Mexikó rally. Itt a Hyundai spanyol pilótája Dani Sordo hibázott egy kicsit mert egy jobb kanyarhoz érkezve nem tudta azt abszolválni és lecsúszott az út mellé. Sem a párosnak sem az autónak nem esett baja.
Az este folyamán aztán egy 1km-es városi és egy nem egészen 5km-es szuper speciállal kezdetét vették a mért szakaszok. Az első szakaszt hagyományosan Guanajuato történelmi belvárosában rendezték a másodikat pedig élőben közvetítette a televízió.
Pénteki napon a fentebb leírtak alapján nyolc gyorsasági várt a mezőnyre. Ezekből az egyik a több mint 44km hosszú volt, ezt kétszer is meg kellett futnia a mezőnynek. Ezen a reggelen rögtön a napi első gyorsaságin történt egy szerencsés kimenetelű baleset. Az M-Sport Észt versenyzőpárosa a Tanak-Mölder kettős egy balkanyarban nem tudott befordulni és miután lecsúsztak az útról egyenesen belementek egy tóba. Nagy mázlijuk volt, hogy gyorsan ki tudtak mászni az autóból mert ugyan a tó szélére estek bele de az olyan mély volt, hogy Ford Fiesta RS WRC azonnal elmerült, csak a hátsó lökhárító látszott ki a vízből. Tanak és navigátora is ki tudott úszni a partra, hogy várhassák a segítséget. Tanak később elmondta, hogy a sisak átbeszélő kábelét nem tudta hirtelen széthúzni ezért az egy pillanatra visszarántotta őt a menekülés közben illetve, hogy mivel az egész autó mindenestül elsüllyedt ezért sokáig a csapatot sem tudták értesíteni a történtekről. Este az M-Sport szerviz bázisán nagy munka vette kezdetét. Miután az autót kiszedték a tóból és visszavitték a szervizbe a csapat egész éjjel dolgozott rajta, hogy másnap a szuper rally szabályainak megfelelően ismét csatasorba állhassanak. Ugyan kész lettek reggelre de egy szenzor hiba miatt Tanakék mégsem tudták folytatni a versengést. A vasárnapi három gyorsasági szakaszra vissza tudtak állni a versenybe de ez már semmit sem számított. A vízbe esést követően szegény Tanakot elnevezték Titanaknak és rengeteg vicces mém jelent meg róluk az interneten amihez ők is partnerek volta és jót szórakoztak ezen.
De, hogy a pénteki napot se feledjük, többen is voltak akik pórul jártak vagy különböző műszaki hibákkal küszködtek, volt aki a váltóra volt aki a gumiválasztásra és az utak csúszósságára panaszkodott. Kris Meeke a DS3 WRC-vel a napi második szakaszon csúszott ki és veszített ezzel súlyos másodperceket a nap hátralévő részében. A napi hatodik szakaszon a Hyundai-os Neuvillék estek ki, ők nem is tudták folytatni a versenyt mert az autón elég sok javítani való keletkezett.
Szombat reggel tovább folytatódott a futam, ezen a napon is nyolc gyorsasági várt a mezőnyre köztük egy több mint 30km-es és egy több mint 40km-es, mindkettőt kétszer kellett teljesíteniük. A napi második szakaszon JML esett ki miután megütötte az autó bal hátsó kerekét az pedig ki is szakadt a helyéről. Az ötödiken Sordoék szedtek össze egy bal első defektet aminek következtében a lerongyolódó gumiabroncs tisztességesen lerombolta az autó elejét és sok időt is veszítettek ezzel.
A befejező vasárnapi napra már csak három különböző gyorsasági maradt ebből az első 55 km hosszú volt a harmadik pedig a power stage. A hosszú gyorsaságin megint látszott, hogy ha nincs problémája senkinek akkor nagyjából egy tudás szinten vannak ezek a versenyzők és az autók is mert 55 gyorsasági km után az első három helyezett 3,5 másodpercen belül volt! Vasárnapra visszaállt a csatába JML és Tanak is, de az elejébe már nem igazán tudtak beleszólni. A power stage-t Ogier nyerte, Mikkelsen lett a második Neuville pedig a harmadik így ők nyerték meg az ezért járó plussz pontokat.
A WRC2 kategóriában a katari Nasser Al-Attiyah - Matthieu Baumel kettős győzött Ford Fiesta RRC-vel.
A sok izgalmat és látványt hozó 2015. évi Mexikói Rally VB futam végeredménye az alábbiak szerint alakult,
- S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 4:19:13.4
- M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:18.8
- A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +1:25.1
- E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:40.2
- D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +5:01.8
- M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +6:36.1
- N. Al-Attiyah / M. Baumel (Ford Fiesta RRC) +14:52.7
- T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +22:43.3
- N. Fuchs / F. Mussano (Ford Fiesta R5) +22:49.0
- J. Ketomaa / K. Lindstrom (Ford Fiesta R5) +23:10.2
A versenyzők illetve a csapatok összetett állása három futam után,
S. Ogier 81 pont / A. Mikkelsen 47 pont / T. Neuville 35 pont / M. Østberg 32 pont / E. Evans 26 pont / J.M. Latvala 19 pont / D. Sordo 18 pont / M. Prokop 14 pont / O. Tanak 12 pont /H. Paddon 10 pont / K. Meeke 10 pont / S. Loeb 6 pont / N. Al-Attyiah 6 pont / Y. Protasov 2 pont / N. Fuchs 2 pont / J. Ketomaa 1 pont
Volkswagen Motorsport 99 pont / Hyundai Motorsport 75 pont / M-Sport World Rally Team 48 pont / Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 42 pont / Jipocar Czech National Team 20 pont / Volkswagen Motorsport II 15 pont / Hyundai Motorsport N 3 pont / FWRT SRL 1 pont
Szöveg: Tommy
Fotók: M-Sport World Rally Team, Hyundai Shell World Rally Team, Volkswagen Motorsport, Citroen Racing, internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.