A 2014. évi WRC szezon tizenharmadik egyben utolsó fordulója is hagyományosan az angliai Wales Rally GB. A versenyközpont Deeside városában található, a mezőnyre 23db gyorsasági szakasz vár melyek össztávja 305km.
A nevezési listán 14db WRC-t, 21db R5, S2000 és RRC, 11db R4 és 12db RC3-as autót találunk. Ismét WRC-vel indul Henning Solberg és Ott Tanak, mindketten Ford Fiesta RS WRC-vel.
Amint azt korábban már bejelentették a finn Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen párosnak ez az utolsó aktív WRC futamuk, ezután mindketten befejezik profi pályafutásukat.
Szó szerint is érdekes színfolt az RC2 kategóriában induló Matthew Wilson indulása. Édesapja Malcolm Wilson, a Fordok különböző típusait rally versenyekre felkészítő M-Sport tulajdonosa éppen húsz éve nyerte meg az Angol rally bajnokságot a kék-sárga Michelin Pilot dekoros Gr.A-s Ford Escort Cosworth volánja mögött. Most ennek apropóján fia Matthew ül be ismét a kék-sárga Michelin Pilot dekoros Fordba ami most egy Fiesta RRC és amit természetesen az M-Sport készít fel a futamra.
Csütörtökön a shakedown-nal kezdődött el a Wales rally. Itt az alábbi eredmények születtek,
1. Mikkelsen/Floene Volkswagen 2:01,3
2. Ogier/Ingrassia Volkswagen 2:01,6
3. Latvala/Anttila Volkswagen 2:01,6
4. Kubica/Szczepaniak Ford 2:02,2
5. Tänak/Molder Ford 2:02,3
6. Meeke/Nagle Citroën 2:02,4
7. Evans/Barritt Ford 2:02,4
8. Hirvonen/Lehtinen Ford 2:02,5
9. Paddon/Kennard Hyundai 2:03,2
10. Östberg/Andersson Citroën 2:03,2
Péntek reggel aztán megkezdődött az igazi rock and roll a pályákon. Négy darab gyorsasági várt a mezőnyre melyeket kétszer kellett teljesíteniük. A szakaszok145,78km tettek ki. Igazi csodás angol időjárás várt a párosokra, esős, saras pályák személyében. Az első gyorson az első három helyen a VW-k értek be, aztán a másodikon megszakadt kicsit a gőzhenger mert Mikkelsen túl gyorsan ért oda egy kanyarhoz és szépen behorpasztgatta autóját így ki is estek a mai napi bajvívásból. A következő harmadik gyorson pedig a Hyundai I20 WRC-vel induló Juho Hanninenék csúsztak le az útról és bukták el a mai napot. A nap hátralévő részében Ogier és JML jól elszórakoztak egymással és a mezőnnyel is mert az összes gyorsaságit ők nyerték meg. Jellemző a VW-k és persze a két versenyző párosuk fölényére, hogy a mai napi 145km gyorsasági után kettőjük között 6,6mp különbség alakult ki Ogier javára míg a második JML után következő Fordos Mikko Hirvonen már 1,13,8-ra van...
Pénteki nap után az RC2-t a Jari Ketomaa - Kaj Lindström kettős vezeti Ford Fiesta R5-tel az RC3-at pedig az Alastair Fisher - Noble Gordon páros Citroen DS3 R3T-vel.
Pénteki nap után az abszolút első tíz hely az alábbiak szerint alakult,
- S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 1:26:28.9
- J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +6.6
- M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:13.8
- K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:21.5
- M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:22.2
- T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:33.9
- E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +1:50.3
- O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +2:29.4
- H. Solberg / I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +2:39.5
- M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +2:49.8
Szombaton kilenc gyorsasági szakaszon folytatódott a versengés ezek úgy álltak össze, hogy négyet kellett kétszer teljesíteniük és volt egy kurta két kilométer hosszúságú melyet csak egyszer. A napi gyorsasági össztáv 113,74 km-t tett ki.
A napi első szakaszon a VW finn ásza JML elnézett egy kanyart és háttal lecsúszott az útról. Innen a nézők segítségével ugyan ki tudott mászni de ez három percébe került így vissza esett az abszolút tizedik helyre. A többiek küzdöttek derekasan, sokan panaszkodtak a csúszós utakra ahol nagyon kevés volt a tapadás viszont Juho Hanninen azt mondta tetszik neki minden, jó kis móka ez. Mikkelsennek és Östbergnek is a hangosítással akadt problémája így nem hallották egymást a navigátorával.
A versenyt vezető Ogier szépen beosztotta a pénteken megszerzett előnyét, nem volt még csak dobogós helyezése sem a mai napi gyorsaságikon de így is maradt a nap végére több mint 58 másodperc előnye.
Második nap után az első tizenegy helyezett sorrendje az alábbiak szerint alakult,
- S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 2:33:19.3
- M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +58.1
- K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:01.5
- M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:41.2
- T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:44.5
- E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +1:52.4
- O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +2:33.3
- J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +3:28.1
- H. Solberg / I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +3:37.4
- M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +3:54.5
- H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +4:00.2
Az utolsó vasárnapi napra három szakasz maradt ezeket szintén kétszer kellett megfutni a párosoknak, a napi gyorsasági össztáv 46,12 km-t tett ki. A nap vesztesei Mikkelsenék és Solbergék voltak, előbbiek a 19. szakaszon baleset miatt estek ki míg Solbergéknek az üzemanyag tankjukkal akadt probléma ami miatt a verseny feladására kényszerültek. Elég sok ember kapott defektet és szereztek kisebb-nagyobb sérüléseket az autókon.
A versenyt vezető Ogier ezen a napon sem szerzett szakaszgyőzelmet de a győzelmét semmi sem veszélyeztethette, előnye ugyan 37,6 másodpercre csökkent a második Hirvonennel szemben de ez lényegtelen, a versenyt megnyerte és kész! A Powerstage-n az első három helyezett páros a JML - Anttila, Neuville - Gilsoul, Östberg - Andersson lettek akik bezsebelhették az ezért járó 3-2-1 plusz bajnoki pontot. Az utolsó WRC futamán induló Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen páros egy szép második helyezéssel búcsúzott el az aktív versenyzéstől.
WRC2-t a Jari Ketomaa - Kai Lindström páros nyerte meg Ford Fiesta R5-tel, a WRC3-t pedig a Alastair Fisher - Gordon Noble kettős Citroen DS3 R3T-vel.
A 2014. évi WRC szezon utolsó futamának abszolút végeredménye így alakult,
- S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:03:08.2
- M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +37.6
- M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:03.6
- T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:14.9
- K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:24.3
- E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +2:03.0
- O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +2:29.7
- J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +2:47.5
- M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +3:43.3
- H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +3:48.5
A bajnokságban szerzett pontok alapján a WRC szezon vége az alábbiak szerint alakult,
Szöveg: Tommy
Fotók: M-Sport World Rally Team, RK M-Sport World Rally Team, Hyundai Shell World Rally Team, internet
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.