Május 13-án a Bonhams aukciós ház szervezésében a Monacói Fairmont Hotelben a ‘Les Grandes Marque A Monaco’ rendezvény keretében egy igazán egyedi autó is kalapács alá fog kerülni.
Ez az autó a legelső Lancia 037 Rally, egy prototípus amit 1980-ban még az Abarthnál raktak össze. Két évvel azelőtt, hogy a „B” csoportos rally verziót homologizálták és a szériaérett Stradale verziót piacra dobták volna.
Ez az autó követte a rallysportban a Lancia Stratost amit az Abarthnál kezdetben SE-037-nek kereszteltek. Hasonlóan a Stratoshoz a 037 Rally is komoly pedigrével rendelkezik hiszen 1983-ban megnyerték vele a csapat világbajnokságot.
Amikor 1982-ben bemutatták megreformálta a rallysportot, óriási előrelépés volt az 1972-ben bemutatott Stratoshoz képest. Ez volt az első „B” csoportos rallyautó. Egy középmotoros kétüléses autó amibe a Fiat 131-es 2111 cm3-es motorját szerelték. A négyhengeres soros motort az Abarthnál gyártott alumínium 16 szelepes, két vezérműtengelyes hengerfejjel látták el és ráraktak egy mechanikus Roots kompresszort, a teljesítménye így 326 lóerő lett. A 037-es szoros rokonsággal bírt a Group 5-ös Lancia Monte Carloval amivel megnyerték az 1981-es Endurance világbajnokságot.
A 001-es alvázszámú prototípus karosszériáját a Dallaránál csinálták, első próbafutásait az Abarth műhely kedvenc tesztpályáján a Campovolo repülőtéren tartották. A tesztek után az autót elvitték a Pininfarina műhelybe ahol szélcsatorna vizsgálatokat végeztek rajta és ezután alakították ki a Lancia 037 Rally végső karosszériáját ami rövidebb lett mint a képeken látható prototípus.
A 001-es számú autót 2013/2014-ben teljesen felújították, komplett fotó és írás dokumentáció áll rendelkezésre a folyamat egészéről. Az autó FIVA minősítéssel és gyári Lancia regisztrációval rendelkezik.
Az aukción a kikiáltási ár várhatóan 250.000.- / 310.000.- Angol font lesz…
Szöveg: Tommy
Fotók: GRRC
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.