58. Korzika rali - WRC

kepkivagas4_1.JPG

Péntek reggel kilenc gyorsasági szakasszal és több mint 332 gyorsasági kilométerrel elkezdődött a sok év után Korzikára visszatérő francia rali VB futam. Azaz, hogy elkezdődött de nem ennyi gyorsaságival és nem ennyi kilométerrel. Ugyanis a szigeten tomboló vihar miatt a pénteki három szakaszból a kettest törölték és rezgett a léc, hogy a harmadikat is kiveszik de az végül egy órás csúszással nagy nehezen elkezdődött. 

kepkivagas8.JPG

A hét elején még tök jó rövidnadrágos, napos őszi idő fogadta a szigetre érkezőket de a shakedown-on már szakadt az eső ami nem maradt abba péntekre sem. Az első 29km-es gyorsasági még rendben lezajlott, amin Kubica és Ogier azonos időt autóztak, mögöttük nagyjából a jól ismert arcok jöttek szép sorban. Ami picit új volt a megszokott nevektől, hogy Abbringék végeztek a hatodik helyen és Sarrazinék a tizediken. Neuville le sem ért a szakaszról mert a rajt után pár kilométerrel odaverte az i20 WRC jobb hátsó kerekét egy betonkorlátnak és a járás képtelenné vált autóval ki kellett szállnia a pénteki nap küzdelmeiből. 

711bde56-e6bd-4500-b9ef-e4c4c82d1e69_1.jpg

A következő második gyorsaságit törölni kellett mert az etap utakon és a szakaszon is gyakorlatilag árvíz volt több helyen, illetve az eső rengeteg törmeléket mosott az utakra. A napi harmadik gyorsaságin jól felborult az élmezőny megszokott névsora mert Evans nyert, Abbring lett a második, őket követte Sarrazin és Bouffier. Csak utánuk ért be Mikkelsen és JML. Ennek köszönhetően Evans fordult elsőnek a nap végén és Abbring a másodiknak, utánuk a harmadik helyen Latvala. A szakasz utáni etapon Ogierék VW Polójában megállt a váltó így nem tudtak beérni az esti szevizbe. Ezzel kiestek a pénteki napból és tíz perc büntetéssel folytathatták szombaton a versenyt.

abbring11tdc15rk139.JPG

A pénteki nap végére az alábbiak szerint alakult az élmezőny eredménye,

  1. E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) 46:48.5
  2. K. Abbring / S. Marshall (Hyundai i20 WRC) +18.7
  3. J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +22.9
  4. M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +38.8
  5. R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +40.3
  6. S. Sarrazin / J. J. Renucci (Ford Fiesta RS WRC) +43.1
  7. A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +44.5
  8. K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +47.0
  9. B. Bouffier / T. De La Haye (Ford Fiesta RS WRC) +1:04.8
  10. S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +1:13.2
  11. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +1:14.9
  12. O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +1:15.9
  13. S. Lefebvre / S. Prévot (Citroën DS3 WRC) 1:39.9
  14. D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +1:56.6 

Szombaton már esőmentes napos időben folytatódott a Korzika rali. A napi első szakaszt az előző napi esőzések okozta károk miatt nem tartották meg, így szombatra is csak két gyorsasági maradt. Mondjuk ezek közül az egyik több mint 36km-es a másik pedig több mint 48km-es volt! Nagyon durva lehet egy ilyen 48km-es gyorsasági szakasz, még az élmezőny is majd fél órát száguld rajta, iszonyatosan kiveheti ez az ember energiáját. Ezen a napon aztán helyre is állt a rend az élmezőnyt tekintve ugyanis Latvala megnyerte az ötödik gyorsot amivel rögtön fel is jött az összetett második helyére. Kubica közben egy dupla defekt miatt kiállni kényszerült ugyanis csak egy pótkereke volt. A hatodik gyorsot Ogier nyerte meg Latvala lett a második.Ezzel a nap végére - ha csak két másodperccel - de Latvala átvette a verseny vezetését. Latvala egy kicsit meg izzadt mert autójában vacakolt a váltóflepni ezért át kellett térnie a manuális váltókar használatára. Nem volt nagy a baj, inkább csak a ritmusából akasztotta ki JML-t a dolog.

fb_img_1443715332425.jpg

Szombat estére az következők szerint állt a verseny élmezőnyének sorrendje, 

  1. J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 1:42:24.8
  2. E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +2.0
  3. A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +30.8
  4. K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +53.6
  5. K. Abbring / S. Marshall (Hyundai i20 WRC) +1:00.1
  6. M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:05.7
  7. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +1:25.5
  8. B. Bouffier / T. De La Haye (Ford Fiesta RS WRC) +1:37.2
  9. S. Sarrazin / J. J. Renucci (Ford Fiesta RS WRC) +1:51.6
  10. O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +1:53.9​
  11. D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +2:02.6 

A befejező vasárnapra is három gyorsasági szakasz várt a mezőnyre melyekből az utolsó a power stage volt. Latvala egy második és egy harmadik hellyel nyitott amikkel bő fél perces előnnyel várta a befejező power stage-t. A gyorsokat Ogier és Sordo nyerték meg amivel Ogier már az összetett 15. helyén állt. Az utolsó külön pontokért zajló power stage-t Ogier nyerte meg, Kubica lett a második és Latvala a harmadik. Ezzel Jari-Matti Latvala a tavalyi év után idén is megnyerte a francia ralit csak az akkor Elzászban volt most pedig a tradicionális Korzikán. Markku Alén 1983-ban és 1984-ben aratott korzikai győzelmei után Latvala lett az első finn rali versenyző aki nyerni tudott Korzikán. Fordosok közül Evans lett a második míg Tanaknak be kellett érnie a tizedik hellyel. VW-vel Mikkelsenék a harmadikok lettek míg Ogier a 15. helyig tudta előre küzdeni magát. Hyundainál Paddon lett a legeredményesebb egy ötödik pozícíóval, Sordoék pedig a hetedik helyre értek be. A Citroentől Meeke a negyedik helyig jutott míg az Ausztráliában elszenvedett balesete után visszatérő Ostberg a hatodik lett.

fb_img_1443715339916.jpg

WRC2-t Julien Maurin nyerte Ford Fiesta RRC-vel, Lappiék lettek a másodikok Skoda Fabia R5-tel és Eric Camilli a harmadik Ford Fiesta R5-tel.

WRC3-at Quentin Gilberték húzták be, második lett Simone Tempestini míg Terry Folb ért fel a dobogó legalsó fokára.

A verseny végeredménye az alábbiak szerint alakult,

  1. J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 2:39:46.7
  2. E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +43.1
  3. A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +46.3
  4. K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:33.4
  5. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +1:53.6
  6. M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:59.8
  7. D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +2:10.4
  8. B. Bouffier / T. De La Haye (Ford Fiesta RS WRC) +2:12.8
  9. S. Sarrazin / J. J. Renucci (Ford Fiesta RS WRC) +2:39.3​
  10. O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +3:43.0 

Folytatás három hét múlva aszfalton, Spanyolországban ahol indulnak Turán Frigyesék is. Utána már csak egy futam van hátra, az évadzáró klasszikusan borús, párás időjárású, murvás Wales rali. 

fb_img_1443801736689.jpg

fb_img_1443882927065.jpg

img_20151001_143417.jpg

img_20151001_192707.jpg

kepkivagas2_4.JPG

kepkivagas3.JPG

kepkivagas5_1.JPG

kepkivagas9.JPG

neuville11tdc15sv170.jpg

tumblr_nvljisqjjl1s39hoyo1_1280.jpg

paddon11tdc15rk143.JPG

tumblr_nvn09rlgxd1s39hoyo1_1280.jpg

tumblr_nvn1j211w61s39hoyo1_1280.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: M-Sport, Hyundai Motorsport, VW Motorsport, Citroen Racing, internet

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr567885468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása