A francia aszfalt rally bajnokság utolsó futamán, a Rallye du Var-on debütált a Hyundai i20 N Rally2, a Step2 fejlesztési csomagjával.
Az autót 0. rajtszámmal, előfutóként a 2024-es Portugál rally bajnokság győztese, Kris Meeke vezette, aki pozitívan értékelte a Step2 csomagban található új fejlesztésű alkatrészek széles skáláját.
A frissítések, amelyek magukban foglalják az első és a hátsó futómű módosításait, az új motorvezérlő szoftvert és az új sebességváltó áttételeket, 2025 januárjában kerülnek homologizálásra.
A hétvégén tehát Kris Meeke vezette az új fejlesztésekkel szerelt versenyautót. Amellett, hogy Meeke jelenleg a Hyundai Portugália támogatottja és jelenleg ő a Portugál rally bajnok egy Hyundai i20 N Rally2-vel, Meeke rengeteg tapasztalatot hozott a fejlesztési munkákhoz a kategória más gyártóitól is. A Rallye du Var hétvégéje jó lehetőséget kínált az északír pilótának, hogy versenykörülmények között belekóstolhasson az autó legújabb frissítéseibe – melyen a Hyundai Motorsport Customer Racing részlege több hónapon át dolgozott és tesztelte azokat a legkülönbözőbb európai utakon.
Miután a St. Tropez központú rendezvény shakedown szakaszán Meeke először tapasztalta meg a Step2 csomagot, Meeke gyorsan pozitív visszajelzést is adott a szerzett benyomásokról. Véleménye megerősítette a Hyundai Motorsportot, hogy az autó teljesítményben és kezelhetőségben is javult az i20 N Rally2 jelenlegi verziójához képest.
Annak ellenére, hogy a hétvége volt a Step2 csomag első versenykörülmények közötti kipróbálása a Rallye du Var gyorsasági szakaszain, ahol sok helyi specialista volt az ellenfele, Meeke szakasz eredményei rendszeresen megegyeztek a francia párosok legjobbjaival, sőt esetenként gyorsabb is volt náluk - ami még inkább kiemeli a Step2 csomagban rejlő potenciált.
Az autó új alkatrészei között szerepel a továbbfejlesztett első és hátsó futómű kinematika, a turbó elektronikus wastegate szelepe, a frissített motorvezérlő szoftver és az újabb sebességváltó áttételek valamint a differenciálmű beállítások új lehetőségei. Összességében ezek jelentik a Hyundai i20 N Rally2 legnagyobb frissítési csomagját az autó 2021-es bemutatása óta.
Az autó fejlesztései a 2025-ös szezon kezdetére a Customer Racing részleg rendelkezésére álló Jokereket használják, és egy módszeres folyamatot követően kerültek véglegesítésre, hogy a kulcsfontosságú területeken javítsanak az autón. A fejlesztési folyamat során számos pilóta tesztelte az autót – köztük az aktív WRC pilóta Andreas Mikkelsen és Dani Sordo, valamint az i20 N Rally2-vel jelenleg sikeres versenyzői Hayden Paddon, Rok Turk és Eric Camilli.
Miután Meeke pozitív értékelést adott az autóról, a Hyundai Motorport Customer Racing részleg munkája tovább folytatódik egészen 2024 végéig. A továbbfejlesztett alkatrészek homologizációja 2025. januárjában várható, az első új alkatrészekkel szerelt autók hamarosan megérkeznek. Az új fejlesztéseket készletként is kínálják majd a meglévő ügyfelek számára, hogy a Step2 csomaggal frissíthessék autójukat.
A Hyundai Motorsport Customer Racing menedzsere, Benoit Nogier így nyilatkozott: „A Hyundai i20 N Rally2 Step2 az egyetlen nagy léptékű frissítés, amit az autóhoz szállítottunk a 2021-es debütálás óta. Természetesen az új fejlesztések ilyen nagy volumenű csomagja miatt van rajtunk némi nyomás, hogy minden rendben menjen. Kris Meeke pozitív visszajelzéseit hallva - miután a Step2 csomaggal ment a Rallye du Varon – úgy érezzük, hogy mindent megtettünk, amit lehetett. Meeke visszajelzései megerősítettek minket, hogy az autó minden fontosabb területén előrelépést értünk el, amelyet a rendelkezésünkre álló Jokerekkel megcéloztunk, és ezt a Rally du Var gyorsasági szakaszain is megmutatta az ottani nagymenőkkel szemben. Még néhány tesztet tervezünk, hogy befejezhessük az alkatrészek apró módosításait, azok januári homologizációja előtt, hogy biztosak legyünk abban, hogy minden készen álljon az ügyfeleink számára a 2025-ös szezon kezdetére.”
Szöveg és fotók: Hyundai Motorport
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.